Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Karavaanarin TV :t 12/ 230v
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 20.06.2013 kello on 23:43 ---Matkalla se signaali heikkenee, ei se antenni siihen vaikuta.
--- Lainaus päättyy ---
Suurimmaksi osaksi näin. Unohdit kuitenkin heijastukset. Jossain kohtaa peltikatot yms. heijastelee niin että kunnon signaalia ei vain saa aikaiseksi. Tuosta joku esim. metri sivuun ja johan löytyy. Ja nyt kun puhutaan digin kanavanipuista, tulevat nämä aika paljonkin eri taajuuksilla, omilla kapeilla kaistoillaan. Joku pinta heijastaa jonkin taajuuden paremmin kuin toisen => jossain kohtaa antenni nappaa YLE:n nipun, mutta ei juuri muita, toisessa kohtaa kaikki muu tulee mutta ei yle. Tämä johtuu juuri siitä että YLE:n nippu tulee radiotaajutena niin kaukana noista muista nipuista, esim. Espoon mastosta YLE 32, kun muut tulee 44 ja 46 8)
sipu:
eilen käytiin ostamas Finlux 19 "
akulla ja sähköllä toimiva töllötin
siinä on myöskin DVD
niin näkyykö tuo DVD ajon aikan ?
meinaan vaan ,kun joskus kulkee nuo kullannuput kyydissä
niin voiko ajon aikan sitä töllöä katsoa ?
entä tv näkyykö ufoanteenilla ajon aikana
onko joku testannut ?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 21.06.2013 kello on 09:42 ---eilen käytiin ostamas Finlux 19 "
akulla ja sähköllä toimiva töllötin
siinä on myöskin DVD
niin näkyykö tuo DVD ajon aikan ?
meinaan vaan ,kun joskus kulkee nuo kullannuput kyydissä
niin voiko ajon aikan sitä töllöä katsoa ?
entä tv näkyykö ufoanteenilla ajon aikana
onko joku testannut ?
--- Lainaus päättyy ---
DVD näkyy, koska se ei ole riippuvainen antennista.
Tuo Digi TV:n kuva on vauhdissa onneton ainakin mun UFO:lla.
Tästä olen joskus kysellyt, mutta en ole saanut vastausta:
http://engzet.com/DVBT2011HD.html
Onko jollain kokemusta? Mainos kertoo: "Tupla Digiviritin mahdollistaa
hyvän kuvan vauhdissa (jopa 230 Km/h nopeudessa)"
Mulla yksi tärkein kriteeri oli hankkia sellainen TV joka varmasti purkaa MPEG4 pakkauksen, jotta näkee kuvan Baltiassa, Puolassa ja Norjassa. Nykyinen on Finlux jotain 15-16". Sillä näkyi kuva ainakin Norjassa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 21.06.2013 kello on 09:07 ---Suurimmaksi osaksi näin. Unohdit kuitenkin heijastukset. Jossain kohtaa peltikatot yms. heijastelee niin että kunnon signaalia ei vain saa aikaiseksi. Tuosta joku esim. metri sivuun ja johan löytyy. Ja nyt kun puhutaan digin kanavanipuista, tulevat nämä aika paljonkin eri taajuuksilla, omilla kapeilla kaistoillaan. Joku pinta heijastaa jonkin taajuuden paremmin kuin toisen => jossain kohtaa antenni nappaa YLE:n nipun, mutta ei juuri muita, toisessa kohtaa kaikki muu tulee mutta ei yle. Tämä johtuu juuri siitä että YLE:n nippu tulee radiotaajutena niin kaukana noista muista nipuista, esim. Espoon mastosta YLE 32, kun muut tulee 44 ja 46 8)
--- Lainaus päättyy ---
Totta. Ja mitä enemmän kanavia niputetaan, sen häiriöalttiimpi lähete on. Sitä tikitaalisuus on! :( Noiden Espoon kanavien kummallisuuksiin olen myös törmännyt: Ylen nippu näkyi, kolmonen ei.... Lopulta syylliseksi osoittautui viallinen välikaapeli.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.06.2013 kello on 09:51 ---Tästä olen joskus kysellyt, mutta en ole saanut vastausta:
http://engzet.com/DVBT2011HD.html
Onko jollain kokemusta? Mainos kertoo: "Tupla Digiviritin mahdollistaa
hyvän kuvan vauhdissa (jopa 230 Km/h nopeudessa)"
--- Lainaus päättyy ---
Väittävät toimivan kohtuullisesti. Taitavat kaikki taksi- ja bussikuskit olla jo Jussia viettämässä mutta kyllä niistä joku vastaa kohta...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta