rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hobby 650 ilmastointi??  (Luettu 19186 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Hobby 650 ilmastointi??
« Vastaus #45 : 6.01.2015 kello on 23:10 »
Täytyy hieman ihmetellä, kestääkö katto ilmastointi laitteen kuormaa. Jos ei kestä, niin oiskohan valmistusvikaa katossa. No eihän ne sitten markiisejakaan listat kestä näillä johtopäätöksillä.  Toiseksi, jos laitteelle reijän tekee, niin sen reijän ja ilmastointilaitteen välisen pinnan osaava asentaja saa tiivistettyä ainakin butyylimassalla, ettei pääse vuotamaan rakenteisiin. En ymmärä miten olen nähnyt sellaisia vaunuja, jossa katolla keikkunut ilmastointi laite edelliset 10v. Rakenne on  täysin kuivana ja ehjänä pysynyneet. Sekin täytyy muistaa puhallin ääntää enempi tai vähempi, oli laitekko laite. Katolla oleva vesi ei haittaa sen enempää kuin sadevesi puhumattakaan lumi. Rakenneta maalaisjärjellä se ei hekennä sen enempää, kuin kattoluukku.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Hobby 650 ilmastointi??
« Vastaus #46 : 6.01.2015 kello on 23:25 »
Jäänyt vaikutelma, että jotkut puhuvat 10+ vuotta vanhoista laitteista ja jotkut   vuoden parin takaisista. Molempia olen kuunnellut ja täytyy sanoa, että niiden äänissä on todella huomattava ero. Ja arvatkaapa  kumman hyväksi? 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Hobby 650 ilmastointi??
« Vastaus #47 : 7.01.2015 kello on 01:54 »
Heitämpä oman lusikkani soppaan. Meillekin haaveiltiin hieman ja välillä hieman enemmän tuota katto-dometiccia. Kävi kuitenkin niin, että kesällä Oulun Rinta-Joupilla pääsin kuulemaan ja kokemaan sellaisen käytännössä. Vaunun vuosimallia en tiedä, mutta Dethleffs se oli ja keskikokoinen mun silmiin kattoluukun tilalle oli laitettu sellainen ei valoapäästävä. Yllättävän kovaääninen. Tietyisti se ei keskellä päivää muun äänen seassa ehkä ihan hirveästi häirinnyt, mutta äänen lujuus yllätti. Samaten se kuinka pahasti valoisuus katoaa jos kattoluukku lähtee ja tilalle tulee sellainen pömpeli.
Mulla meni siis hankintasuunnitelma t enemmänkin harkintapuolelle. Siirrettäviä yms olen pohtinut. Tuo lattiamallin Dometic ois kiinnostava, mutta hinta sylettää ihan tosissaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Hobby 650 ilmastointi??
« Vastaus #48 : 7.01.2015 kello on 09:31 »
Minulla on nyt ollut kahdessa vaunussa lattialla ilmastointi.

Ensi oli Solifer 550 Jubileessa halvin mahdollinen vaatekaapissa ja hyvin toimi sekin, mutta vähän oli kovaääninen.

Nyt on LMC 720 Olimpia Issimo ilmastointi keskipenkin alla. Pieni ja tehokas laite ja kallis uutena. Ilman poistoputki pihalle pohjasta.

Oman ostin huutonetistä 200 €. Täydellinen värkki, ei pimennä kattoluukkua, eikä ole kenenkään tiellä ja lisäksi on hiljainen, voi pitää myös illalla päällä kun menee nukkumaan.

Relluttelijalla on myös isossa Dekskussa samanlainen asennus ja käsitääkseni toimii oikein hyvin myös siellä.

http://www.allergiakauppa.fi/tuote/ilmastointilaite-olimpia-issimo-12-he-siirrett%C3%A4v%C3%A4-ilmastointilaite/000749/

Sitten tuosta kattoilmastoinnista, tuossa on kun on seurannut oman LMC:en katon elämistä, niin en kyllä laittaisi keskelle kattoa yhtään 20-30 kg ilmastointilaitetta .

Olen myös kuunnellut näitä katolla olevia uusia ja vanhoja ilmastointi laitteita. Ero on kyllä melkoinen, vanha ilmastointi laite suorastaan huusi. Nykyisistä ääni on tullut huomattavasti alaspäin, mutta ei sitä vielä hiljaiseksi voi sanoa, jos nukkumaankin mennään.
 


  • Vieras
  • Vs: Hobby 650 ilmastointi??
    « Vastaus #49 : 7.01.2015 kello on 10:11 »
    Ehkä tähän olisi nyt aiheellista tuoda tämän ilmastointilaitteen meluisuus "näytille".

    puhalluksen ollessa pienimmällä melutaso oli 48 dB, vertailun vuoksi Trumaticin melun ollessa 33 - 45 dB....paremman kuvan tuosta melusta saa kun vertaa sitä Ducaton omaan lämmityslaitteen meluun joka on 1. nopeudella 40 dB ja 2. nopeudella 48 dB

    http://karavaanari.org/index.php/topic,1640.0.html

    Näin kirjoitin aikoinaan tuosta Dometicin B2200 kattoilmastoinnista mutta tuo melun vertaus Ducaton oman lämmityslaitteen puhaltimen kakkosnopeuteen ontuu siltä osin että se melu ei ole tasaista, ihmiskorva kokee tuon ilmastoinnin äänekkäämmäksi kun se kompressori välillä käynnistyy ja välillä vain puhallin pyörii mutta mittarihan ei valehtele.  :D

    Kyllä sen puhaltimen nopeuden melun turvin voisi nukkuakin mutta kun on täällä maaseututaajamassa oppinut nukkumaan hiljaisuudessa niin ei sitä halua kuunnella mitään ylimääräistä ja sitten se Suomen kesä, ei ole meidän kohdalle sattunut niin kuumia öitä ettei olisi täällä kotimaassa vielä yöllä saanut nukutuksi, illalla kun pitää ilmastoinnin päällä ennen nukkumaan menoa niin jopa on mukava mennä köllöttelemään.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Hobby 650 ilmastointi??
    « Vastaus #50 : 7.01.2015 kello on 10:30 »
    Onneksi sitä Dometicin B2200 ei tarvi nukkuessa pitää päällä, riittää kun jäähdyttää ennen nukkumaan menoa.

  • Vieras
  • Vs: Hobby 650 ilmastointi??
    « Vastaus #51 : 7.01.2015 kello on 10:39 »
    Onneksi sitä Dometicin B2200 ei tarvi nukkuessa pitää päällä, riittää kun jäähdyttää ennen nukkumaan menoa.

    Niinpä...sitähän minä en osaa sanoa miten on ulkomailla mutta kotimaassa on vielä riittänyt pelkkä illalla jäähdyttäminen..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
    Vs: Hobby 650 ilmastointi??
    « Vastaus #52 : 7.01.2015 kello on 13:26 »
    Onko näitä ilmastointi laitteita semmosia jotka toimis ilman verkkovirtaa, semmostakun ei aina välttämättä ole saatavilla

    http://www.reimo.com/fi/49502-ilmastointi_holiday_ii_12v/


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: Hobby 650 ilmastointi??
    « Vastaus #53 : 9.01.2015 kello on 21:18 »
    Päivällä sitä ei tarvitse, kun ei vaunussa viitsi olla sisällä, silloin kun ilmastointi hurisee.
    Mä kyl tein ostopäätöksen kesällä kun Bratislavassa oli +34°C varjossa. Tee siinä vielä ruokaa. Ihan ehdoton varuste ja eikä se lattiamalli pahaa mökää pidä sohvan alla. Mulla oli vielä 3 cm paksu Biltemasta hommattu äänieristematto koneen ympärillä, oliskohan ollu tällanen, kumimattoa oli myös kerros välissä: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennin/Aanieristyslevy-369220/ Olis siinä unikin varmaan just tullut yöllä ilmastointikin päällä.