Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
240/12 voltin järjestelmät
hkellokumpu:
Kovin nayttaa tutulta kuvat.Aikoinaan omistin Munsterlandin,jossa oli samannakoinen muuntaja jalkiasennettuna.
Myyja yritti koavasti kaupata ns."tunturikytkinta"hintaan 400mk {markkaa).En ostanut.
Sensijaan ratkaisin ongelman yhdella muistaakseni noin 200ohm vastuksella ja pienella merkkivalolla+kytkimella,arvo yhdessa noin 10mk.
Kyseinen laturi ei heraa ilman tunnistevirtaa,ja mikali sita ei ole niin ei kaynnisty.
Ko.kytkenta toimi Munsterlandissa vuosikausia.Lieko toimii yhakin,en tieda.
Voi myoskin olla etta olen taysin hakoteilla vastauksei kanssa,joka minulle anteeksi annettakoon.
mjo33400:
Minkäs vuosimallin vaunusta olikaan kysymys?
migel:
Onkos sulla Kellokumpu jokin ulkomaalainen tietsikka kun noi ääkköset jää veke?!
Mjo! Olin viime yön hobbyssa ja verkkovirran varassa joka kuitenkin toimi moitteettomasti ja vaunu oli lämmin ja jääkaappi kylmä! Thumb
Mutta primusta en saanut tulille.....okei paloi noin 30sekuntia ja sit sammui.
Röllin kaa pähkäiltiin jahka se olis pyrostaatissa se vika!? Ongelma ontullut siinä kun en ole vaunua käyttänyt,-aiemmin kaikki toimi napista painamalla.
Mut täytyy sanoa että nukuin pitkään aikaan makeimmat yöunet vanhassa Hobbyssasi ja koirat myös! t migel
Ja otsikkoon sivuten niin 12v:n akku täytyy olla kunnossa et saa tietyt asiat toimimaan,-näin ainakin meill
-------:
Sehän on pyrostaatti nopeasti testattu. Nappaa johdon irti hetken päästä kun syttyy..
mjo33400:
Primus 2480:ssä ei ole pyrostaattia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta