Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Hauho 30 Dec 2015
  • Niin tai kysyä suoraan: Anteeksi, en kuullut nimeänne/nimeäsi.
    Sitten kun sen vielä kirjoittaa heti ylös saa jakamattoman huomion itseensä.
  • #17 kirjoittanut sipu 30 Dec 2015
  • Kummallinen juttu tämä nimen kertominen. Työni puolesta olen hyvin paljon erilaisten ihmisten kanssa jatkuvasti tekemisissä, monella eri tavalla. Jostain kumman syystä noin 20-v ja nuoremmat eivät osaa omaa nimeä sanoa. Minulle soitetaan, laitetaan tekstiviestiä, sähköposteja ym eikä kerrota nimeä.

    Kaikista rasittavinta on se, että tulee sähköposti, jossa ei ole otsikkoa eikä nimeä, ja sähköposti on qwsc23@luukku.com lähetty ja se posti voi olla lähettäjän kannalta hyvin henkilökohtainen. Vastaa nyt sitten siihen jotain.

    Ja minulle ei tule sähköposteja kuin 20 tunnissa.

    Tuo on niin totta
    sain usean vuoden Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta txt
    aina laitoin kauniin kiitoksen
    ja kyselyn , keneltä tämä oli
    kun ei näkynyt nimeä
    sitten tuli vaan vastaus , että kyllä tunnet
    sain taas viestiä seuraavana ja sitä seuraavana
    sit olikin jo mun pakko soittaa
    kunnes selvis , että väärä numero oli ollut

    niin ja mä tykkään kyllä halata
    ja halailenkin paljon
    mutta en kylläkään ihan ketä vaan  ;D
    vanhempia henkilöitä, jos ovat vieraita kättelen
    eikä se hymykään mitään maksa
    vaan sen hymyn minkä laitat
    tulee lähes aina takaisin  :-*
  • #18 kirjoittanut virpimu76 30 Dec 2015
  • Riippuu siitä, ketä pitäisi halata.

    Noo ei mulla nii väliä oo  ;D  halailenko nuorta naista ;) vai ikäneitoa..lämmintä rintaa vasten olen molemmissa kohteissa ;D

    Ja sitten nämä herrat tai kollit  ;) kyllä halaillaan  ;) ihan mielellään ikään kahtomatta ;D..konhan ei ihan tuutissa huoju :-\
  • #19 kirjoittanut winemaker 30 Dec 2015
  • En tiedä olenko väärässä, minusta sellainen "kapakalamainen" löysä kädenojennus ei oikein toimi.  Tai toimii, mutta toimii ojentajaansa vastaan.  Näin se ainakin yleensä mielletään.

    Jokainen tietysti kättelee oman tyylinsä mukaisesti, saattaahan olla kyse vaikkapa sairaudesta tms. sitä vastapuoli ei tietenkään voi tietää kättelytilanteessa.  Myöhemmin keskustellessa asia saattaa selvitä.  Eikä asiasta voikkaan tehdä yksiselitteisiä johtopäätöksiä.

    Toisaalta taas liiallinen voimankäyttö kättelytilanteessa saattaa tuntua epämiellyttävältä, jopa tuottaa tuskaa käteltävälle.  Itse emme asiaa aina pane merkille.  Olen pyrkinyt huomioimaan asian ja keskitynkin erityisen huolellisesti jokaiseen kättelytilanteeseen nykyisin.  Itselläni kun tämä vaiva on.

    Kättelytilanne on muuuten loistava ja erinomainen tilanne analysoida käteltävää.
    Katsoa, miten kantti käteltävällä pitää, kestääkö silmäkontakti, onko kiire pois tilanteesta jne.  Itse nautin kättelytilanteista niiden ainukertaisuuden vuoksi.  Kun kättely on tehty ja tilanne lauennut, sekin mahdollisuus siitä ja siitä ihmisestä on tehty.

    Jälkiarviointi on vain jäljellä, siitä ehkä lisää jatkossa.
  • #20 kirjoittanut seppoko 30 Dec 2015
  • En tiedä olenko väärässä, minusta sellainen "kapakalamainen" löysä kädenojennus ei oikein toimi.  Tai toimii, mutta toimii ojentajaansa vastaan.  Näin se ainakin yleensä mielletään.


    Yksi kättely on jäänyt mieleeni. Ahti Karjalaisen käsi oli tuollainen "kapakalamainen",  paitsi  että se käsi ainakin tuntui kostealta. Sen käden halusi irrottaa omastaan mahdollisimman pian. Yäk.
  • #21 kirjoittanut winemaker 30 Dec 2015
  • Mites nyt Hirvensalmen suuri poika nyt noin.  Josko käden hikoisuuteen vaikutti rapula.
  • #22 kirjoittanut pamaus 30 Dec 2015
  • En tiedä olenko väärässä, minusta sellainen "kapakalamainen" löysä kädenojennus ei oikein toimi.  Tai toimii, mutta toimii ojentajaansa vastaan.  Näin se ainakin yleensä mielletään.

    Jokainen tietysti kättelee oman tyylinsä mukaisesti, saattaahan olla kyse vaikkapa sairaudesta tms. sitä vastapuoli ei tietenkään voi tietää kättelytilanteessa.  Myöhemmin keskustellessa asia saattaa selvitä.  Eikä asiasta voikkaan tehdä yksiselitteisiä johtopäätöksiä.

    Toisaalta taas liiallinen voimankäyttö kättelytilanteessa saattaa tuntua epämiellyttävältä, jopa tuottaa tuskaa käteltävälle.  Itse emme asiaa aina pane merkille.  Olen pyrkinyt huomioimaan asian ja keskitynkin erityisen huolellisesti jokaiseen kättelytilanteeseen nykyisin.  Itselläni kun tämä vaiva on.

    Kättelytilanne on muuuten loistava ja erinomainen tilanne analysoida käteltävää.
    Katsoa, miten kantti käteltävällä pitää, kestääkö silmäkontakti, onko kiire pois tilanteesta jne.  Itse nautin kättelytilanteista niiden ainukertaisuuden vuoksi.  Kun kättely on tehty ja tilanne lauennut, sekin mahdollisuus siitä ja siitä ihmisestä on tehty.

    Jälkiarviointi on vain jäljellä, siitä ehkä lisää jatkossa.

    Mielestäni meidän kättely sujui aivan hyvin  :)

    Sitten pitää vielä kommentoida Hauhon tekstiin, että nykyisin kirjoitan henkilön nimen paperille, jotta muistan hänen nimensä vielä myös seuraavana päivänä. Auttaa muistamaan ihmisten nimiä kun tapaa päivittäin uusia ihmisiä kokouksissa.

    Se on jännä juttu tuo kasvo ja nimi muisti. Minä muistan kasvot, jos vain vilaukselta jossakin näen ja muistan missä ja koska olen kasvot nähnyt, mutta auta-armias jos pitää tämän sattumalta tavatun ihmisen nimi muistaa, niin ei mitään jakoa, ohi menee, jos ei ole sitä kirjoittanut paperille.
  • #23 kirjoittanut seppoko 30 Dec 2015
  • Mites nyt Hirvensalmen suuri poika nyt noin.  Josko käden hikoisuuteen vaikutti rapula.

    Saattaa olla. Tilaisuuden julkisen osuuden jälkeen hänen katseensa osui pöytään, jossa oli oluita. Silloin lensi risut ja männynkävyt edestä hänen kiirehtiessään määränpäähän.
  • #24 kirjoittanut vesako 30 Dec 2015
  •   Josko käden hikoisuuteen vaikutti rapula.

    Meinaatkos jotta ois joskus kerenny tulla. :-\
  • #25 kirjoittanut seppoko 30 Dec 2015
  • Meinaatkos jotta ois joskus kerenny tulla. :-\

    Eipä tainnut ehtiä tuollakaan kerralla.  :D
  • #26 kirjoittanut vesako 30 Dec 2015
  • Sorry, olin hetken pois palstalta.

    Kävin telkkari uutisia kattomassa mutta kaksi uutista
    kuunneltuani poistuin paikalta.

    Pelkkiä tappo uutisia tuli. Thumbd

    Kyllä kai niitä on hyviäkin uutisia olemassa, niin
    niistä mieluummin otettas esimerkkiä.

    Kyllähän sitä vois vaikka puolisolle mandariinin
    kuoria ja kyllähän tulis hyvä mieli molemmille.
  • #27 kirjoittanut Roksis 30 Dec 2015
  • Ahti Karjalaisen käsi oli tuollainen "kapakalamainen", Yäk.
    Samanlainen oli ja on meilläpäin entisen pankinjohtajan.
  • #28 kirjoittanut Roksis 30 Dec 2015
  • Minä muistan kasvot, jos vain vilaukselta jossakin näen
    Minä en muista kasvoja, mutta numerot kyllä jos vain kuuntelen kun joku sanoo.
  • #29 kirjoittanut aaoulusta 30 Dec 2015
  • Kättely on tullut sotilailta tapana tervehtiä ( näytetään jottei ole asetta kädessä) ! hieno tapa ja hyvä , halaus on myös hieno tapa osoittaa tunnetta  oli sitten mies tai nainen kättelyn yhteydessä, ite halailen valikoidusti ja tilanteen/tunteen mukaan   Kivahan se on vatkata kättä tuttujen kera..tietty jos on automaatti vaihteinen kulin niin voihanse vain leuka nytkähtää ja kuulua "moro"...toimii se sillainki 8) ;)
  • #30 kirjoittanut Alan 30 Dec 2015
  • ite halailen valikoidusti ja tilanteen/tunteen mukaan

    Samoin - ne naiset, jotka hyvin tunnen ja joista pidän, halaan varmasti - jos ei olla vaikkapa nähty pitkään aikaan. Ei niitä sellaisia montaa ole.  :D
Sivuja:
Toiminto