Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Polarin LEAB chAmp 12V / 30 A laturin ja AGM-akun yhteensopivuus
JuhaL:
Vm. 2011 Polarin akut alkavat olla aika kypsää kauraa. 2 kpl Exide vapaa-ajan akkuihin meni syksyllä ne pois ottaessani yhteensä yli litra akkuvettä eli eivät taida enää ensi keää nähdä.
Nyt olisi tarkoitus korvata ne mahdollisesti AGM-akuilla.
Kertokaapa asiasta paremmin tietävät,että soveltuuko tuo yllä mainittu vakiona oleva laturi myös AGM-akkujen lataukseen?
K.E.V:
Jaa, itse ostin kyllä uuden tavallisen akun siihen viime kesänä
kimi:
http://www.kamafritid.fi/Documents/BRUKSANVISNINGAR/E31-52.pdf
Tuon mukaan sopii.
AGM on mielestäni hyvä vaihtoehto perus lyijyakulle.
LivinginLapland:
Tämä on kummallinen kysymys. Olen lataillut auton laturilla AGM akkua ja se ottaa paremmin virtaa, kun Happoakku. Miksi ei sopisi. Laturissahan on lämpörele. Tavallinen 4A laturi lämpenee AGM akulla enemmän, kuin Happoakulla. Mutta jos ilma vaihtuu, niin se kyllä jäähtyy tarpeeksi. Ja ne höpinät korkeammasta jännitteestä kannattaa jättää toisarvoisiksi.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 28.12.2014 kello on 19:56 ---Tämä on kummallinen kysymys. Olen lataillut auton laturilla AGM akkua ja se ottaa paremmin virtaa, kun Happoakku. Miksi ei sopisi. Laturissahan on lämpörele. Tavallinen 4A laturi lämpenee AGM akulla enemmän, kuin Happoakulla. Mutta jos ilma vaihtuu, niin se kyllä jäähtyy tarpeeksi. Ja ne höpinät korkeammasta jännitteestä kannattaa jättää toisarvoisiksi.
--- Lainaus päättyy ---
Perustele. AMG-akkua ladataan kormeammalla jännitteellä kuin lyijyakkua.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta