rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sähkökeskuksessa ongelma Niessmann Bischoff Clou vuosimalli 1989  (Luettu 5156 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 11:40
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Liitäntäjohto lienee tarkistettu ensimmäisenä?

Tämä jäi itseäni mietityttämään ja epäilykset kasvoivat kun satuin bongaamaan täällä Meri Caravanin ilmoitustaululla oikein ohjeet miten asunto pitäisi liittää. Minulla auton  ukana tuli kaksi kappaletta adaptereita ja ohjeet että siihen vaan johto väliin. Johtona olen käyttänyt sellaista johtoa jonka minulle myymäri myi alunperin pihavaloja varten. Ip44 luokitus tuolla on. Siinä on siis schukot kummassakin päässä. Adapteri siis auton kylkeen tulevassa aina ja toisessa päässä riipuen rasiasta. Johto on muistaakseni kymmenen metriä pitkä. Varalla minulla on vielä tuollainen pidempi ulkokäyttöön tarkoitettu johtokela jos tuo johto ei riitä. Sitä olen käyttänyt kai ainoastaan kotipihassa kuitenkin.

Onko typerä aloittelija liikkeellä hengenvaarallisella varustuksella?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:32
Tässä vähän vinkkejä> http://www.schaudt-gmbh.de/de/service-support/service/faq.php  Google-kääntäjää voi käyttää apuna.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:32
Nyt kun sain uuden kytkentäkuvan edustajalta niin huomasin, että kytkentä meneekin ulos laitteesta siis 230V, eli verkkojännite jakautuu laitteen kautta vaunuun. En nähnyt piirustuksessa pisteita mitkä yhdistää kytkennän. Uuden kytkentäkuvan saa sähköpostin kautta  kun agropaatti kuvia ei voi liittää tänne ja minä en osaa muuttaa kuvaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:45
  • Autossa on pyörät
Aloita nyt sillä että hankit laillisen liitäntäjohdon

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:56
    • Matkailuvinkkejä

12 voltin järjestelmä muistaakseni toimii vaikka tuo vikavirtakytkin laukeaisi. Eli valot jatkaa kyllä palamista. Tuossa tuli vinkkiä, että laitteet yksitellen irti. Mistä ne tulee irrottaa? Tästä sähkökeskuksen päästä, vai itse laitteesta?

Sellainen typerä kysymys, että onko näitä varten erikoistuneita sähkömiehiä, vai ihan kaikki pätevät sähkömiehetkö käy?

Sähköt toimii akulla vaikka tuo vikavirtakytkin olisi lauennut, eli tilanne on sama kuin verkkojohto olisi irti auton kupeesta.

Kokeilussa laitteet irti pistorasioista.

Onko liityntä shukolla vai SFS-EN 60 309-2 mukaisella pistotulpalla ja kojepistokkeella ei ole merkitystä vikavirtakytkimen laukeamisen kannalta.
Vanhan tyyppistä normaalilla suojakosketinpistot ulpalla (sukotulpalla) varustettua liitäntäkaapelia ei suositella liitettäväksi adapterin avulla SFS-EN 60309-2 mukaiseen pistorasiaan, koska vanhan tyyppisen liitäntäkaapelin ja pistokytkimien pitkäaikaisen kuormituksen kestävyys ei ole riittävä.

Tuon ongelman pitäisi pystyä ratkaisemaan jokainen sähkömies joka ymmärtää vikavirtakytkimen toiminnan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.09.2019 kello on 14:41
Tuolta scauditin sivuilta löytyy kytkentä sellaiseen versioon jossa on automaatinen syötön vaihtaja.
http://www.schaudt-gmbh.de/de/service-support/downloads.php

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 11:40
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Nyt on väliaikaisesti kotiuduttu reissulta ja yritin tuossa pihalla testailla. Eli lopputulema oli, että kun menin testailemaan, niin tuo vikavirtakytkin vai onko lämpörele oli taas lauenut. Mutta testasin laitteet yksitellen, eli ensiksi jääkaappi, sitten lämmitin. Ja sitten Schukot yksi kerrallaan. Käytin kuormana läppäriä laturilla. Näistä mikään ei saanut tällä kerralla tuota ongelmaa toistumaan. En tiedä eikö tuo kuorma riitä, vai viittaako tämä vialliseen kytkimeen tai vaihtoehtoisesti koko sähkökeskukseen?

Ja tosiaan tuo toinen ongelma on että invertteri ei ilmeisesti siis toimi lainkaan. Vai pitäisikö sen toimia kun ei ole ajossa? Jossain myynti-ilmoituksessa joku kirjoitti että invertterin ansiosta telkkaria voi katsella ajonkin aikana. Itse en ole koittanut ladata mitään ajon aikana, niin en tiedä, mutta ohjekirjasta tulkitsin, että myös parkissa pitäisi nuo pistorasiat toimia. Kun invertteri on siis integroitu tuohon, muuntaja/laturi/sähkökeskus kompleksiin onko sitä mahdollista/järkevää fiksata? Onko vastaavia sähkökeskuksia markkinoilla uusina jos vastaavaa ei siis enää valmisteta? Luulisi että tässä ajassa tekniikkakin olisi jonkin verran edistynyt.

Eli mikä tässä on se mitä asialle kannattaisi tehdä?