Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Fiat Ducato 2.8 idtd -99, startti ongelma
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 27.12.2014 kello on 17:32 ---.koneen sai pyörittämään kun pari kertaa veti avaimella virrat pois ja starttauksen yritys. Lämpösenä ei ongelmia, kylmänä teki tuota. Veikkaan itse startti ongelmaa, hiilet vaiko koko startti vaihtoon? Kunnostettu vaihtostartti jostain vai romikselta käytetty?
--- Lainaus päättyy ---
Wanha hyvä konsti on kytkeä virrat starttiin 'meisseli napojen väliin' menetelmällä. Tietää sitten, onko itse startti kunnossa.
Ei se pieni kipinä tapa. ;D
Aippe:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 28.12.2014 kello on 12:21 ---Wanha hyvä konsti on kytkeä virrat starttiin 'meisseli napojen väliin' menetelmällä. Tietää sitten, onko itse startti kunnossa.
Ei se pieni kipinä tapa. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Katsastuksessa 2013 jouduin käynnistämään Ducaton suoraan startilta. Veteli solenoidi viimeisiään ja ei totellut virta-avainta kun katsastusmies yritti käynnistää. ;D
mjh48:
Itsellä oli starttioggelman syynä virtalukon pohja. Solenodi ei saanut kylliksi virtaa vetoon. Oikosulkemalla akusta tuleva johto ja solenoidin vetonapa startti toimi.
Riitti kun startti kolahti, niin sen jälkeen voikin startata avaimesta. Kun hampaat eivät olleet vastakkain niin solenoidi jaksoi vetää, mutta jos solenoidin olisi pitänyt liikauttaa vauhtipyörää saadakseen startin hampaat kehälle ja kytkeytyäkseen, niin virta ei riittänyt siihen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta