Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Keskustelua perintöverosta
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: winemaker - 23.12.2014 kello on 18:34 ---Mielestäni Maarit Toivanen-Koivisto kertoi ja perusteli muuttoajatustaan Portugaliin varsin selvin perustein, ainakin Turun Sanomissa tänään.
Lienee hullua ottaa riskiä, että kuollessaan, hänen perillisensä eivät pystyisi kunnolla perintöveroa maksamaan, vaikka myisivätkin sukufirmansa. Kyllä tässä suomalaisessa verotuksessa on jotain ja pahasti vialla. Ei ihme, että yhä harvempi periyttää yrityksensä, selkeämpi on myydä koko p*ska ja nauttia rahoista. Mitä näistä suomalaisista perinteistä ja suomalaisista yrityksistä, Kiinaan vaan kaikki tyyni.
--- Lainaus päättyy ---
Minun yksinkertainen järkeni ei vain ymmärrä, miksi perilliset eivät pystyisi maksamaan satojen miljoonien arvoisesta omaisuudesta kymmeniä miljoonia perintöveroja.
Jos vaikka laittaisi jotain siitä omaisuudesta lihoiksi, tai luulisi jonkun nyt lainoittavankin hieman moista omaisuutta vastaan.
Se että onko perintövero oikeudenmukaista, niin siihen en ota kantaa.
aaoulusta:
Onsewaan harmi jos syntyy liian rikkaaseen sukuun täällä Suomessa. se tuo weroleijona joka raatelee aikas pitkillä kynsillä, jokkaista jolla on liikaa lihhaa luitten ympärillä, minä niin mieleni pahoitan tuollaisesta touhusta ;D ;)
winemaker:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.12.2014 kello on 20:22 ---Minun yksinkertainen järkeni ei vain ymmärrä, miksi perilliset eivät pystyisi maksamaan satojen miljoonien arvoisesta omaisuudesta kymmeniä miljoonia perintöveroja.
Jos vaikka laittaisi jotain siitä omaisuudesta lihoiksi, tai luulisi jonkun nyt lainoittavankin hieman moista omaisuutta vastaan.
Se että onko perintövero oikeudenmukaista, niin siihen en ota kantaa.
--- Lainaus päättyy ---
Katos vaan, tekstissäni oli selvä ajatusvirhe, liian hätäistä kommentointia. Hyvä huomio Aakulta.
K.E.V:
mutta jos joku on perittävät varansa itse tehnyt, maksanut tuloverot,alv:t, verot voitoista ja jokainen vielä palkkatuloverot. miksi se pitäisi sukupolven vaihtuessa jakaa pohjattomaan kitaan että voitaisiin paisuttaa julkisia menoja , hankkia graniittilinnaan edustajien avustajille avustajia, muutama guggenheim päälle.
eihän perintöveroja esim ruotsissa ole. Thumb
tuo perintö kun tulee vaikka osakkeina jne, tällöin nuo perijät joutuu myymään ne osakkeensa maksaakseen perintöverot, samalla heitä verotetaan lisää myyntivoitoista ja myös nk tulo lisääntyy sille vuodelle ja taas tulee takkiin.....
kaikenlisäksi tuo omistus valuisi vielä maailmalle, kohta koko firma olisi siellä
migel:
No perintöverosta mulla ei muuta mutta kuin että onko ihan oikein että on pakko myydä kotitalonsa jonka perinnöksi saa jotta olisi varaa maksaa siitä koituvat maksut vaikkakin sama perhe on tulo-sun muina veroina sen ajat sitten maksanut?
Heh hee,- hyvä suomi (verottaja on niin metässä näissä asioissa) t migel :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta