Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Kaasupullon sinetin aukaiseminen

<< < (5/7) > >>

james_III:
Lisää tutkielmaa, toinen AGA:n pullo -20 pakkasessa aukesi ihan käsin mutta oli himpan tiukemmassa. Vaihdettiin kaasukaappia täydempään ja nyt on teboilia taas ja rusikoimiseksi meni, ei toivettakaan että käsin kääntelemällä olisi mitään tapahtumassa. Mietin voisiko sinetin haurauteen vaikuttaa myös sen ikä, sitä onkin pahempi mennä arvioimaan.

kimi:
Minulle eräs alan ihminen kertoi että, Suomessa täytetään pulloja kahdessa laitoksessa. Toisessa käytetään sinettiä ja toisessa perinteistä pientä harmaata kierrekorkkia.
En ole itse vakuuttunut tuosta koska Voikosken sivuilla taas mainitaan että, he täyttävät pulloja kahdella paikkakunnalla.

Noissa sinetöidyissä on mielestäni myös ongelma siinä kun hana on kierretty todella tiukalle. Sinetti kuulemma suljetaan höyryllä ja tämä on kovilla pakkasilla aiheuttanyut ongelmia kun kierteisiin on muodostunut jäätä. Helppo ratkaista jos huomaa asian, mutta yksi syy miksi pullot on jäänyt vuotamaan.

LivinginLapland:
Tuo sinetti muuten on aika hyvä menemään silpuksi pakkasella. Hankala kerätä ihan niitä pieniä muoveja joita ei halua jättää maastoon. Toinen mitä olen pitkään pohtinut on tuo Tenery tuorejuuston folion aukausu. Meni monta vuotta ja lukuisia ruisleipäpusseja kunnnes harjoittelu tuotti tulosta. Niitä naruja on kaksi. Ja tuossa on tyylinäyte josta tunsin jopa hivenen ylpeyttä onnistuessani. Tosin aina ei näy hyvin käy ja homma ei onnistu ollenkaan jos juusto on unohtunut pöydälle ja meneehän siinä jo makukin huonompaan suuntaan.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 14.01.2015     kello on 13:06 ---Tuo sinetti muuten on aika hyvä menemään silpuksi pakkasella. Hankala kerätä ihan niitä pieniä muoveja joita ei halua jättää maastoon. Toinen mitä olen pitkään pohtinut on tuo Tenery tuorejuuston folion aukausu. Meni monta vuotta ja lukuisia ruisleipääpusseja kunnnes harjoittelu tuotti tulosta. Niitä naruja on kaksi. Ja tuossa on tyylinäyte josta tunsin jopa hivenen ylpeyttä onnistuessani. Tosin aina ei näy hyvin käy ja homma ei onnistu ollenkaan jos juusto on unohtunut pöydälle ja meneehän siinä jo makukin huonompaan suuntaan.

--- Lainaus päättyy ---
Joo silpuksi menee  Thumbd Haa haa haaaa  :laugh: tuolle juusto jutulle  Thumb

james_III:
Mitäs ihmettä, nyt on tullut ainakin 4 pulloa jossa se vanha harmaa kierrekorkki suojuksena eikä sinettiä ollenkaan, onkos sinetöinnissä joku haittapuoli vaiko mitä nyt on meneillään?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View