rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vapaa BMW -keskustelu  (Luettu 42471 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #30 : 17.12.2014 kello on 00:44 »
Niin se meni minunkin 540 e34 kun juna vaikka ei ollut nelikko Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #31 : 17.12.2014 kello on 01:41 »
Huom! Tämä ketju on alunperin erotettu SsangYong -keskustelusta.
- Alan

Kiitos Herra Alan

Ehkä vähän lähti lapasesta :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #32 : 17.12.2014 kello on 01:45 »
Niin se meni minunkin 540 e34 kun juna vaikka ei ollut nelikko Thumb

Taitaapi olla enempi ajotaidoista kiinni ;D
Vaikka uusimmissa pärjää varmasti jo surkeempikin kuski ;D

Itse en tuolla audilla halua minnekkään juur lähteä,,kon luotan bemun kykyyn pitää mami tiellä  ja audi =4veto..ei,, ei vaan toimi ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #33 : 17.12.2014 kello on 08:40 »
Minulla on ollut monia kotteroita ja pääosin ihan hyvät muistot niistä jäi. Joskus kauan sitten (varmaan 10v) minulla oli 530D BMW. Ajoin sen 274tkm kilsoille asti, likimain ongelmitta. Vain nokka-akselin asentutunnistimen anturi vaihdettiin, mikä sekin on halpa ja nopsa toimenpide.
Eli tuosta jäi mukavat muistot jo jotenkin on sellainen kutina että seuraava kuljin voisi taas olla BMW. Välissä oli näet yksi E-mersu jonka jälkeen siirryin katumaasturiosiolle, eli Audi Q7.
Audini pesuteella en allekirjoita edellisen väitettä etteikö Audin neliveto toimisi. Minusta Torsen-pyörästö toimii vallan mainiosti. Peittosi mennen tullen useimmat kilpasiskonsa tienpäällä. Maastossa sillä en ajanut, siihen minulla on pätevämmätkin kapineet.

Sitten tulikin Brabuksen rakentama ML Mersu joka sekin toimii ihan nokko ja sysää aika tulisesti maasturiksi kun oikasi oikean nilkan  ;D

Mutta, nyt Baijerilainen on alkanut kuiskutella taas korvaan...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #34 : 17.12.2014 kello on 08:43 »
Minulla on ollut monia kotteroita ja pääosin ihan hyvät muistot niistä jäi. Joskus kauan sitten (varmaan 10v) minulla oli 530D BMW. Ajoin sen 274tkm kilsoille asti, likimain ongelmitta. Vain nokka-akselin asentutunnistimen anturi vaihdettiin, mikä sekin on halpa ja nopsa toimenpide.
Eli tuosta jäi mukavat muistot jo jotenkin on sellainen kutina että seuraava kuljin voisi taas olla BMW. Välissä oli näet yksi E-mersu jonka jälkeen siirryin katumaasturiosiolle, eli Audi Q7.
Audini pesuteella en allekirjoita edellisen väitettä etteikö Audin neliveto toimisi. Minusta Torsen-pyörästö toimii vallan mainiosti. Peittosi mennen tullen useimmat kilpasiskonsa tienpäällä. Maastossa sillä en ajanut, siihen minulla on pätevämmätkin kapineet.

Sitten tulikin Brabuksen rakentama ML Mersu joka sekin toimii ihan nokko ja sysää aika tulisesti maasturiksi kun oikasi oikean nilkan  ;D

Mutta, nyt Baijerilainen on alkanut kuiskutella taas korvaan...

Meillä onkin toooosi vanha tuo audi  vm88   :laugh: :laugh: :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #35 : 17.12.2014 kello on 10:55 »
Tässä näitä f10 bmw 520d katsellut, ja lueskellut juttuja niin 520 f10 jakopäät on ollut ongelmallisia

Saksalainen Auto Bild kirjoittaa numerossaan 35/2013 jakoketjuongelmasta BMW:n dieselmoottorissa koodi N47 vm 2007 - 2011. Moottori on 1.6 ja 2.0 ltr ja käyttetty automalleissa 1, 3 ja 5 aina malliin 525 saakka, teho 218 hv.
Vika esiintyy jakoketjun hankaamisena ja siitä aiheuatuvana meluna.

Näitä ketjuja on mennyt poikki eikä tehdas ole tullut vastaan jos takuu on loppunut. Autoilla on ajettu alle 200 tkm.

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=7210

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #36 : 17.12.2014 kello on 12:14 »
Taitaa tuo kutoskone olla harmittomampi...ja sitä ajamisen iloa  :D

Itsellä jäi myös bemarista kuva, että mikään asia ei mene takuuseen (vaikkain oma oli useamman vuoden vanha) , mm. surullisen kuuluisat imusarjan läpät, joita tehdas ei ole tunnustanut tänäkään päivänä, että niitä olisi hajonnut, saati olisi valmistusvika. Panoraamakaton mekanismit on myös olleet ongelmallisia, eikä puhettakaan, että tehdas ottaisi mitään kantaa asiaan.
Varsinkin tuo itsellä ollut E6x ja nimenomaan farmarimalli taitaa omata bemarin historian kaikkien aikojen pisimmän tyyppivikalistan (epävirallisen, ei tietenkään tehtaan  :)).

Omassa E61 535d:ssä oli kaikennäköistä ongelmaa, mutta kyllä auton ajettavuus oli niin mahtava, että silti lopputulemana olin autoon tyytyväinen ja toki reilu 300hv myös nostatti suupieliä ja teki olon kirjaimellisesti merkin maineen veroiseksi  :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #37 : 17.12.2014 kello on 12:19 »
Taitaa tuo kutoskone olla harmittomampi...ja sitä ajamisen iloa  :D

Itsellä jäi myös bemarista kuva, että mikään asia ei mene takuuseen (vaikkain oma oli useamman vuoden vanha) , mm. surullisen kuuluisat imusarjan läpät, joita tehdas ei ole tunnustanut tänäkään päivänä, että niitä olisi hajonnut, saati olisi valmistusvika. Panoraamakaton mekanismit on myös olleet ongelmallisia, eikä puhettakaan, että tehdas ottaisi mitään kantaa asiaan.
Varsinkin tuo itsellä ollut E6x ja nimenomaan farmarimalli taitaa omata bemarin historian kaikkien aikojen pisimmän tyyppivikalistan (epävirallisen, ei tietenkään tehtaan  :)).

Omassa E61 535d:ssä oli kaikennäköistä ongelmaa, mutta kyllä auton ajettavuus oli niin mahtava, että silti lopputulemana olin autoon tyytyväinen ja toki reilu 300hv myös nostatti suupieliä ja teki olon kirjaimellisesti merkin maineen veroiseksi  :P
Nehän poistaa  niitä imusarjan läppiä ;) :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #38 : 17.12.2014 kello on 13:44 »
toki reilu 300hv myös nostatti suupieliä ja teki olon kirjaimellisesti merkin maineen veroiseksi  :P

Mihin henkilöautossa tarvitaan 300hv?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #39 : 17.12.2014 kello on 13:50 »
Tai mihin moottoripyörissä tarvitaan yli 300km/h huippunopeuksia :D Ei varmaan oikeasti mihinkään, vaan on se siltikin kivaa :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #40 : 17.12.2014 kello on 13:53 »
Tai mihin moottoripyörissä tarvitaan yli 300km/h huippunopeuksia :D Ei varmaan oikeasti mihinkään, vaan on se siltikin kivaa :P

Niin, ainahan on kiva haaveilla....    8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #41 : 17.12.2014 kello on 14:02 »
Ei nuo huippunopeudet niin haaveitakaan ole, kaupan hyllystä löytyy ihan vakiona yli 300 kulkevia pyöriä, tupla xx ei mene kun 290 virittämättä :D olen istunu 300hv pemarissa kyydissä, kyllä kiihdytys pikkusen hymyilyttää

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #42 : 17.12.2014 kello on 14:21 »
Mihin henkilöautossa tarvitaan 300hv?
Turvalliseen ohitukseen ja toisten kiusaksi ;) :D :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:29
  • viva la France
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #43 : 17.12.2014 kello on 14:35 »
Turvalliseen ohitukseen ja toisten kiusaksi ;) :D :D

Kun hevosvoimaa tarvitaan toisen kiusaksi kannattaa käydä nimismiehen luona, se osaa neuvoa kuinka siinä käy.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vapaa BMW -keskustelu
« Vastaus #44 : 17.12.2014 kello on 14:37 »
Kun hevosvoimaa tarvitaan toisen kiusaksi kannattaa käydä nimismiehen luona, se osaa neuvoa kuinka siinä käy.
Täytyy tehdä silleen,että ei jää  kiinni ;) :D Järkevästi,eikä ala hölmöilemään Thumb