Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Kohta saa suomestakin SsangYong

<< < (22/29) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 19.12.2014     kello on 12:39 ---Jotenkin ranskalainen tekniikka ei osaa minua vakuuttaa oli se tuoretta tai vanhentunutta...

--- Lainaus päättyy ---
Se o aika jännä juttu tuo ennakkoluulo...
Ei siinä mitään. Aikoinaan mulle Toyota oli laadun mitta ja nykyisin se ei tuo mitään intohimoa. Saksalaisilla Bemareilla ja Volkkareilla tein töitä lähes 15 vuotta. Uskomattoman kallista oli vikojen korjaaminen niissä.
Nyttemmin käyttöautoinani kaikki on PSA tuotteita. Näissä ranskalaisissa on sielu. Vikoja on niissä kuin muissakin, mutta ne ovat yleensä hyvin halpoja korjattavia. Minun mielestäni ei kenenkään kannata sekaantua ranskalaisiin autoihin, jos ei ymmärrä niiden toimintaa.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: virpimu76 - 19.12.2014     kello on 12:45 ---Enpä ajatellut "köyhien" merkiksi tuota..

--- Lainaus päättyy ---

Daciatahan pidetään nykyajan Ladana, auto jossa on kaikki perustarpeet, ei mitään ylimääräistä (eli kalliit elektroniikka varusteet loistavat poissaolollaan)

Vaikka on tuossa vaimon Dacia tila-autossa HF-varustus, kiinteä navi ja peruutustutkakin. Eli nykyajan seitsemän hengen Lada.

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 19.12.2014     kello on 13:04 ---Meillä oli Susuki grand vitaroita ennen ja niissä oli murheenkryyninä nuo rellun moottorit,joiden jakohihnat paukku poikki ennen aikojaan.

--- Lainaus päättyy ---

Onneksi Renault tekee nykyään nuo bensaturbot jakoketjulla.

Arska:
Meillä oli Susuki grand vitaroita ennen ja niissä oli murheenkryyninä nuo rellun moottorit,joiden jakohihnat paukku poikki ennen aikojaan. samasta syystä itella aikoinaan luopui relluista kun niiden ylläpito tuli kalliiiksi

Catiska:
Jostain syystä ihmiset ajattelee tekniikan vain moottorina, voimansiirtona yms asioina. Minulle toki nekin on osa tekniikkaa, mutta sillä on laajempikin merkitys, kuten laadulla. Minulle tärkeä tekniikka on kuinka asiat on toteutettu, oli sitten kyse moottorin tai voimansiirron ominaisuuksista. Se on myös sitä kuinka vaikkapa viide-elektroniikka on toteutettu tai muut järjestelmät autossa. Valitettavasti nämä asiat on pääosin melkoisen hutaisten tehty tai suunnittelu on puolitiessä jos puhutaan ranskiksista tai vaikkapa toyotasta.

Ja nuo ei selviä varustelistaa lukemalla vaan ihan vain tutustumalla ja kokeilemalla kuinka asiat toimii ja miten ne on toteutettu. Moneen ei ole edes toteutettu vaan hanskattu vain perusasiat, nekin vähän vasemmalla kädellä...

ihaa:
No mitä on laatu itsekullekkin...sii näpä sitä onkin kysymistä. Toiselle se on sitä että auto tuntuu ja näyttää hyvälle kun hiplailee kojelautaa tai sisätiloja, toiselle, yleensä meille perusautoilijoille laatu on sitä että autoon ei tarvitse vaihtaa osia ja auto ei olisi korjaamolla ensimmäisten kolmen vuoden aikana nyt ainakaan.

Meidän taloudessa nyt tuo farkku auris hybridi on toinen hybridi-Toyota ja niillä on nyt yhteensä ajettu 80000 km, aiemmista autoista vain Saab on ollut yhtä luotettava ja varmaan luitte jo ylempää mitä mulle tuo sana LAATU tarkoittaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View