Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Virus ym suojaohjelma padiin

<< < (2/3) > >>

HiTec:
Mitenkäs haitakkeet jotka tarttuu jo ihan jollain sivulla käymällä, ilman että käyttäjä itse varsinaisesti tekee yhtään mitään :o Ei lataa, eikä asenna mitään ja kone on silti saastunut :'( Eli kyllä se suojaus tabissakin on ihan paikallaan ja itse esim. suosin jo tuolla aiemmin mainittua Avastia Thumb

99:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  5.12.2014     kello on 21:18 ---Mitenkäs haitakkeet jotka tarttuu jo ihan jollain sivulla käymällä, ilman että käyttäjä itse varsinaisesti tekee yhtään mitään :o Ei lataa, eikä asenna mitään ja kone on silti saastunut :'( Eli kyllä se suojaus tabissakin on ihan paikallaan ja itse esim. suosin jo tuolla aiemmin mainittua Avastia Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Yleisesti käytetyissä tableteissa ei ole ole kuvailemaasi ongelmaa, ne kun vaativat käyttäjän hyväksynnän kun asennetaan ohjelmia.

lahelju:
Se avast-virustorjunta android tablettiin löytyy google playsta, josta sen saa asennettua helposti.
Suora linkki siihen on: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity.
Löytyy myös hakusanalla Avast

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 -  5.12.2014     kello on 21:28 ---Yleisesti käytetyissä tableteissa ei ole ole kuvailemaasi ongelmaa, ne kun vaativat käyttäjän hyväksynnän kun asennetaan ohjelmia.

--- Lainaus päättyy ---
Ja kuka niitä lukee :o Se on vaan "ok...ok...asennu jo per...mitä enää kyselet...ok..." :laugh:

Mutta siis haitakkeitahan on paljon muunkinlaisia, niiden tartte olla mitään erillisiä asennettavia ohjelmiakaan. Esim. selaimesi itsessään voi saastua siten että se sallii erilaisen haitakekoodin ajamisen koneessa, kaappaa salasanasi, pankkitunnarisi, jne. Tai jos olet käynyt vaikka verkkokaupassa, jonka koodissa itsessään on haavoittuvuuksia, niin oikein kirjoitettu web-sivulle upotettu koodinpätkä voi tehdä vaikka ostoksia puolestasi ilman että sä edes tiedät asiasta yhtään mitään. Tutustuminen vaikkapa OWASP Top10 listaan avaa jo silmiä kummasti, kuinka ikävä paikka tämä netti nykyisin jo on :-X

kestosippi:
En ole mitenkään viruskauhuinen, mutta olen laittanut "Clean Master (Speed Booster)" ilmaisversion Android tablettiin sekä puhelimeen.
Toimii hyvin ja siivoaa laitetta hienosti.  Ohjelman saa Play Kaupasta. Eikä maksa mitään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View