Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Mover - ihana keksintö

<< < (3/9) > >>

Alan:
Moverilla pystyy peruuttamaan kahden esteen välistä helposti niin, että tilaa on molemmin puolin vain senttejä. Autolla haastavampaa, mutta eiköhän joku kohta väitä senkin onnistuvan.  ;D

Noissa ei ole se pelkkä korkeahko hankintahinta, vaan myös asennus vaatii jonkinmoisia taitoja - itse en ryhtyisi. Mijon kanssa tehtiin tuollaisesta kauppaa, mutta hänellä mielenkiinto sitten loppuikin.

Hauho:
Tuo peruuttaminen on taito joka unohtuu.
Jonkin verran ahtaisiin paikkoihin ja mutkankin taakse joskus osasi.
Kun vaunu myytiin 90-luvulla.
Tänä päivänä kun yrittää tavaraperäkärryä peruuttaa - jos katsojia on paikalla - kyllä nolottaa.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Hauho -  3.12.2014     kello on 10:45 ---Tänä päivänä kun yrittää tavaraperäkärryä peruuttaa - jos katsojia on paikalla - kyllä nolottaa.

--- Lainaus päättyy ---

Kevyt kärry ja lyhyt aisa, ei tarvi kun käpy jäädä pyörän taakse, niin viturallaan on...   Turha noloilla.

sipu:
meillä kun oli solikka
joka oli niin kevyt
että jopa minä sain sitä käänneltyä
ja kun oli kinkinen pysäkki
niin solikka vaan irti autosta
ja tuuppaus paikalle
näin se toimi ainakin täällä suomen kamaralla
mutta ei niitä kinkkisiä paikkoja ollut
onneksi meillä kuin pari kolme  :)

HiTec:
Eikös noista edullisimmat ole ihan langallisiakin, tarkoitettu ohjattavaksi lähinnä vain aisan lähettyviltä. Ja telat ruuvataan vaunun renkaaseen kiinni tukijalkojen kammella, käsin, halvimmat yksi kerrallaan, hieman kalliimmissa sitten jommalta kummalta puolelta niin molemmat telat liikkuu. Ja ohjauskin on langattomalla kaukkarilla, jossa siinäkin on muutakin kuin eteen/taakse per moottori = 4 nappia. Fiksuimmissa yhdellä napilla liikuttaa tai pyörittää paikallaan = 8 nappia yhteensä. Toki nuokin on tehtävissä tuolla 4-nappisella, painamalla kahta nappia samaan aikaan, mutta laiskalle on siis yhden napin systeemikin :D

Mutta siis jos sitä joskus itse vaunun hommaan, niin kyllä siihen tuollainen mover tulee. Onhan se sitten ruuvattavissa irti siihen seuraavaankin vaunuun, itse vaunun hinnasta riippumati. Lähinnä tuo säilytyspaikka on sellainen että aika suhari pitää olla jos siihen vaunun peruuttaa. Ja onhan noilla vaunuill sitä omaakin massaa jonkin verran, eikä se tuollaisella mäkisellä, möykkyisellä alustalla ihan helppoa ole yksin muutoin siirrellä 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View