Kirjoittaja
Aihe: Netti kaapeli-tv:n kautta (Luettu 3708 kertaa)
« Vastaus #1 : 28.11.2014 kello on 09:57 »
Eihän se mikään periferia ole kun kaapeli-TV tupaan tulee  Kyllä koksi on parempi siirtotie mitä kuparinen parikaapeli.. Jakamiseen; sähköverkon kautta saman sähköverkon pienjännitemuuntaja n saman vaiheen puolella on galvaanisesti kaikilla muillakin (naapureilla) ainakin teoreettisesti mahdollista hyödyntää yhteyttäsi 
« Vastaus #2 : 28.11.2014 kello on 10:07 »
Eihän se mikään periferia ole kun kaapeli-TV tupaan tulee  Kyllä koksi on parempi siirtotie mitä kuparinen parikaapeli..
Jakamiseen; sähköverkon kautta saman sähköverkon pienjännitemuuntaja n saman vaiheen puolella on galvaanisesti kaikilla muillakin (naapureilla) ainakin teoreettisesti mahdollista hyödyntää yhteyttäsi 
Ei varsinainen periferia, mutta "vekselilaakso" kuitenkin  Sähköverkon kautta jakamisesta ajattelin täsmälleen samaa ongelmaa, mutta puhelinyhtiöllä vakuutettiin, että adapterit ovat pareja, eikä siihen pääse naapuri kiinni. Mutta varmaan (ainakin teorissa) hakkeroitavissa kuten kaikki muutkin yhteydet??? Tuskin se nyt koko kaupunkiin leviää, mutta lähitaloihin riittäisi teoriassa kyllä. Entä tuo yhteyden pätkiminen sähköverkon kautta, onko todellista ja mistä voisi johtua? Silloin kun olen emännän koneella lyhyesti kokeillut niin en ole sitä huomannut. Vakavissaan hän kuitenkin sitä ongelmaksi väittää.
« Vastaus #3 : 28.11.2014 kello on 10:19 »
Tuo "lähes"- kuinka lähelle luvattua tuo nopeus menee? Jos modeemin fyysinen maksimikapasiteetti on 100M, käytännässä se mitattu maksimi on alle 90M kun loput bitit mene kehysrakenteeseen - aikanaan megasesta purkista meni läpi vain reilu 700kbit/s, kun loput oli kehyksiä ja virheenkorjausta.
« Vastaus #4 : 28.11.2014 kello on 10:33 »
^ Lähes = 96-97,5Mbit/sek ja ulos 4,75-4,88. Nopeus riittää kyllä, ajattelin jopa nuukuuksissani että puolitan nopeuden kokeilun jälkeen, mutta sitä on nyt 3 kk aikaa pähkäillä. Askarruttaa enemmän tosiaan tuo sähköverkon kautta jakaminen. Puhelinyhtiön myymälässä siinä ei mitään ogelmaa nähdä.
« Vastaus #5 : 28.11.2014 kello on 10:50 »
.. Entä tuo yhteyden pätkiminen sähköverkon kautta, onko todellista ja mistä voisi johtua? Silloin kun olen emännän koneella lyhyesti kokeillut niin en ole sitä huomannut. Vakavissaan hän kuitenkin sitä ongelmaksi väittää.
En epäile, etteikö sähköverkossa olevat varsinaiset kulutuskojeet aiheuttaisi sähkölaatuun epäpuhtautta (näin tekevät esim. hakkurivirtalähteet), mikä vaikuttaisi ethernetverkon aktiivisiin siirtotien laitteisiin häiritsevästi. Mikäli se täysin ongematon olisi, ei esim. toimistorakentamise ssa (gryndaamisessa  ) muuta käytettäisi.. Toisaalta kun näiden uudempien laitteiden kokemukset useilla olleet hyviä, niin ei kait ne nyt ihan huonojaakaan voi olla http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10797/djcqj/ZyXEL-PLA4211-Powerline-adapteri-2kpl#product-reviews
« Vastaus #6 : 28.11.2014 kello on 10:51 »
Talon sisällä kokeilin jakaa sähköverkon kautta ja siihen hankin TP-linkin Powerline adapterit AV500 Nano. Sille nopeudeksi luvattiin 30Mbit/sek, sekin näyttäisi lähes totetuvan. Rouvan kone on kiinni sähköverkon kautta. Nyt hän on alkanut moittia, että yhteys pätkii.
Vaikuttaako vaihejärjestys (vai miten tuo pitäisi sanoa) signaalin kulkuun?
« Vastaus #7 : 28.11.2014 kello on 10:55 »
Vaikuttaako vaihejärjestys (vai miten tuo pitäisi sanoa) signaalin kulkuun?
Vaikuttaahan se senverran, jos ei satu pistorasiat oleen samassa vaiheessa, kiertää signaali muuntajan kautta, joka on max. kilometrin-parin päässä.
« Vastaus #8 : 28.11.2014 kello on 10:57 »
Juu, ei kait eth-yhteys johdosta toiseen hypi - naapuri lankaan  Mutta sähkö voi olla "puhtaampaa" pientalon eri vaiheissa (L1, L2, L3) kun se L1 kuitenki kuormitetuin 
« Vastaus #9 : 28.11.2014 kello on 20:55 »
Kyllä sähkömodeemit hyvin rokkaa. Itsekin käytin usemman vuoden.
« Vastaus #10 : 28.11.2014 kello on 21:25 »
Mulla on käytössä kokoajan, viihde boxin kanssa eikä ongelmia.
« Vastaus #11 : 28.11.2014 kello on 21:27 »
^ Hyvä, että positiivisia kokemuksia löytyy!
Tänään yrittänyt seurailla, mutta en minä ole huomannut mitään. Yritin jopa saada kulutuksenkin huippuun ja laitoin samaan aikaan päälle kuivausrummun, uunin, mikron jne. Hyvin pelasi silloinkin. Tiedä oikein, missä tilanteessa rouva häiriöihin on törmännyt.
Itse luulin, että tuo olisi vakaampi kuin langaton. Ans' kattoo nyt!
« Vastaus #12 : 28.11.2014 kello on 21:56 »
TP-linkeissä on kondensaattori ongelma ja se pitää vaihtaa.
« Vastaus #13 : 28.11.2014 kello on 21:59 »
^ Ok, kiitos mjo! Jos vielä temppuilee niin marssin vaihtamaan toiseen pariin.
« Vastaus #14 : 28.11.2014 kello on 22:15 »
Mulla on kai pari paria. Toiset uudet. Toiset mun vanhat,ehjät kylläkin
|