Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Kitkat / Nastat
seijantie:
Nokian rengas inssi puhui toimittajalle kysyttäessä nastat vai kitkat.Pohjoisen lumisille teille kitkat ovat hyvä vaihtoehto koska lumi pinnalla niissä on paras pito.Etelämmäs suositteli kuitenkin nastarengasta koska täällä lumipinta on poikkeus olosuhde mutta ohut jääkerros aamuin illoin normi keli.Kertoi nyky nastan olevan sillä lailla viksu että renkaan kuluessa nastan pistovoima ei kasva vaan se pysyy kulumisen mukana saman suuruisena.Siitä syystä nyky nastarengas on melkein yhtä hiljainen kuin kitkarengaskin.Jos vaunuilisin talvella edes jonkin verran olisi valinta varmuuden vuoksi nastarengas.Ilman vaunua olen opetellut rauhallisemman kaarreajon ja pidemmät turvavälit ja kuitenkin olen tullut perille aina kun olen liikkeelle lähtenyt vaikka kitkoilla luistelenkin. Thumb
sipu:
Minulla sama juttu kuin Kaarinallaki
että tänne mäkeen
kun ryömii
niin nastat ne olla pitää
ja niin ne on molemmissa autoissa tupa-autos, kuin suabbissakin
enkä talvella suabbilla ajais metriäkään
jos ei niin olis Thumb
virpimu76:
--- Lainaus käyttäjältä: seijantie - 27.11.2014 kello on 10:38 ---Nokian rengas inssi puhui toimittajalle kysyttäessä nastat vai kitkat.Pohjoisen lumisille teille kitkat ovat hyvä vaihtoehto koska lumi pinnalla niissä on paras pito.Etelämmäs suositteli kuitenkin nastarengasta koska täällä lumipinta on poikkeus olosuhde mutta ohut jääkerros aamuin illoin normi keli.Kertoi nyky nastan olevan sillä lailla viksu että renkaan kuluessa nastan pistovoima ei kasva vaan se pysyy kulumisen mukana saman suuruisena.Siitä syystä nyky nastarengas on melkein yhtä hiljainen kuin kitkarengaskin.Jos vaunuilisin talvella edes jonkin verran olisi valinta varmuuden vuoksi nastarengas.Ilman vaunua olen opetellut rauhallisemman kaarreajon ja pidemmät turvavälit ja kuitenkin olen tullut perille aina kun olen liikkeelle lähtenyt vaikka kitkoilla luistelenkin. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Aina oppii lisää...luulin ett eteläsä ko ei niin oo lunta nii kitkoilla ajettas enempi......mettään meni .....taas....noo pohjosessa vaikka ajankin (( kerran /2 vuodes ))nii enpä silti "ajotaitoihini" luota sen vertaa jotta ilman nastaa lähtisin takasella meneen :laugh:
JJJ:
Vuodesta -99 ajettu kaikilla autoillani pelkästään kitkarenkailla. Kilometrejä ehkä kolme miljoonaa eikä ainuttakaan vahinkoa joka olisi voinut johtua rengastuksesta.
Ajokilometrit ympäri suomea,pohjolaa ja Eurooppaa.
Toki vuosittain muutama päivä jolloin nastalla etua mutta muina päivinä ei muuta kuin haittaa.
Edelleen kannatan nastakieltoa tai ylimääräisen ympäristömaksun keräämistä niiden käyttäjiltä.
virpimu76:
jonkunhan ne tietkin on karhennettava. :)
Sanovat ett eipä nuilla kitkoilla ajeltais jos ei nastoilla tosiaan teitä karhennettaisi...It se ajan nastoilla niin kauan kun se sallitaan Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta