Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Autojen erot (Dethleffs Globetrotter XXL I 9000 ja Bürstner Elegance I 810) ?

<< < (2/2)

Catiska:
Pefletti on Ivecon alustalla, joten ainakin alustan puolesta se sopinee talvikäyttöön. Tuo Burstneri taas etuvetoisena ja kolmiakselisena on melkoisen varmasti karsea talvikelissä.
Messuilla kauppiaan kanssa asiasta oli puhetta ja kertoihan tuo että kannattaa kesälläkin pysyä märästä ruohosta kaukana, joten talviliukkaat ei kuulostaisi minusta yhtään sen houkuttelevammilta tuollaisen kapineen kanssa.

Se, miten noiden kanssa muuten pärjää talvella on minulle aivan arvoitus. Kyse ei ole pelkästään eristeistä vaan monen pienen asian toteutuksesta. Lisäksi asiaan vaikuttaa minkälaista ja missä se ympärivuotinen käyttö on. Meillä se tarkoittaa pääosin Pohjois-Suomea mikä eroaa taasen Turun alueen keleistä jonkin verran...

Laaga:
Komppaan Catiskaa, tutulla oli kolmiakselinen alkovi etuvetoisena ja kertoili hanhaluuksista joissain tilanteissa. Vaihtoi sittemmin takavetoiseen ja on tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin.

"Masi":
Itse olen kolmi-akselisella ajellut kesäkelissä konetiellä, todella suunta vakaa, mutta se taitaa olla se ainut etu takavetoiseen alustaan. Ja jo Ivecon akselit verrattuna fiattiin on iso etu. Eli takaveto.
Omani on fiat alustalla 7,5 m pitkä ja liukkaalla on katsottava minne sen kanssa menee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View