Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Kalliiksi tuli muutoskatsastus

<< < (8/13) > >>

Aakku:
Tässä uusimmat "kiristyneet" ohjeet Trafilta.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1386770412/bdd287f0c5b15a03f25c05ee19384986/13769-Ohje_matkailuauton_luokitteluun_liittyviin_kysymyksiin_.pdf

jus66si:
No juu. Taksamykke  :)

eura665:
Mulla meinasi käydä pajerolla myös vahinko, auto oli muutettu huolto-autoksi edellisen omistajan toimesta. Päätin sitten muuttaa sen takaisin 7paikkaiseksi ja lähdin konttorille muutoskatsastamaan, inssi ei suostunu muutoskatsastamaan autoa, sanoi että tulee vanhalle pajerolle hintaa. En tuota uskonut ja rupesin trafille soittelemaan, siinä kun asian olin muutamalle virkailijalle selittänyt löytyi vastaus. Autosta ei ole uutena maksettu täyttä veroa ja nyt jos sen uudelleen muuttaa henkilöpirssiksi joka se jo aiemmin oli joutuu maksumieheksi. Auto oli vm91 ja vero olisi ollut noin 4.5k euroa, eipä sitte muutettu. Onneksi oli viisas katsastusmies eikä vaan lyöny leimaa ja hihitellyt partaansa.

Oulaa:
Tuolta kassasta olisi voinut sipasta nyt yhden yheksän tuhat lappusen .
Toisaalta onhan siellä trafin vero-ohjeessa sanottu kahdella lailla mitä maastohenkilöauto vaattii verovapauteen.
Ja toisaalta kun katsoo nettiautosta mitä entisiä pikkubusseja kaupataan "matkailuautoina" niin huh huh ,empä reissuun noilla helposti lähtisi.
En minäkään korkeasta verosta tykkää .

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: eura665 - 23.11.2014     kello on 09:30 ---Mulla meinasi käydä pajerolla myös vahinko, auto oli muutettu huolto-autoksi edellisen omistajan toimesta. Päätin sitten muuttaa sen takaisin 7paikkaiseksi ja lähdin konttorille muutoskatsastamaan, inssi ei suostunu muutoskatsastamaan autoa, sanoi että tulee vanhalle pajerolle hintaa. En tuota uskonut ja rupesin trafille soittelemaan, siinä kun asian olin muutamalle virkailijalle selittänyt löytyi vastaus. Autosta ei ole uutena maksettu täyttä veroa ja nyt jos sen uudelleen muuttaa henkilöpirssiksi joka se jo aiemmin oli joutuu maksumieheksi. Auto oli vm91 ja vero olisi ollut noin 4.5k euroa, eipä sitte muutettu. Onneksi oli viisas katsastusmies eikä vaan lyöny leimaa ja hihitellyt partaansa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo oli minulle uutta että palauttaminen alkuperäiseen voi aiheuttaa nelivetoisissa veroseuraamuksia.
 Aikaisemmin ainakin löytyi pykälä jonka perusteella samaa autoa ei voinut rekisteröidä uudestan eri luokkaan kun 2 tai 3 kertaa. Kaverilla oli henkilöautoksi rekisteröity Transporter ja se muutettiin pakettiautoksi, sen pystyi muuttamaan matkailuautoksi, mutta muistaakseni tämän jälkeen muutoskatsastus olisi ollut mahdotonta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View