Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Transit-matkaajan hupiakun lataus

<< < (6/10) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 20.11.2014     kello on 20:57 ---    Miks se olis väärin,ainahan auto käynnistetään sen jälkeen,ja onha tuo toiminut jo 20 vuotta !

--- Lainaus päättyy ---

Pitkässä starttauksessa evästä tulee myös hupiakuilta ohutta piuhaa myöten ja muutaman kymmenen amppeerin releen kautta. Itse en ole katsonut kuinka on kytketty, riittää kun auton käydessä hupiakkujen mittari näyttää pulska 14 volttia.  :)

jip59:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 20.11.2014     kello on 21:31 ---Pitkässä starttauksessa evästä tulee myös hupiakuilta ohutta piuhaa myöten ja muutaman kymmenen amppeerin releen kautta. Itse en ole katsonut kuinka on kytketty, riittää kun auton käydessä hupiakkujen mittari näyttää pulska 14 volttia.  :)

--- Lainaus päättyy ---
Tuo tuli mullakin heti mieleen ja on oikestaan ihme ettei ole savunneita/sulaneita johtimia tuollaisen kytkennän jäljiltä. :o Ainoa selitys taitaa olla että hupipuolen akut ovat aina tyhjemmät kuin käynnistysakut tai sitten johtimet ovat vaan ohuet/ järjestelmän ylimenovastukset riittävän isot että kestävät sen jännite-eron.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 20.11.2014     kello on 21:31 ---Pitkässä starttauksessa evästä tulee myös hupiakuilta ohutta piuhaa myöten ja muutaman kymmenen amppeerin releen kautta. Itse en ole katsonut kuinka on kytketty, riittää kun auton käydessä hupiakkujen mittari näyttää pulska 14 volttia.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Eivät tule.

perho-ukko:
No, jospa selvennän asiaa. Minulla on starttiakun ja a-puolen valiä 50sm,kaapeli paksu,rele järeä,joten startatessa on kaikki akut jo käytössä,tämä minun kytkentä,mutta omapahan on !

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 21.11.2014     kello on 20:16 ---No, jospa selvennän asiaa. Minulla on starttiakun ja a-puolen valiä 50sm,kaapeli paksu,rele järeä,joten startatessa on kaikki akut jo käytössä,tämä minun kytkentä,mutta omapahan on !

--- Lainaus päättyy ---

Miksi olet noin tehnyt? En ymmärrä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View