Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Transit-matkaajan hupiakun lataus
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 19.11.2014 kello on 11:57 ---
Taas olin lukenut huolimattomasti.
Siis tuo näyttää toimivan ok ja ainoastaan merkkivalo ei syty paneelissa.
--- Lainaus päättyy ---
käsitin tuon että auton molemmilla akuilla on tuo jännite ja hupiakiulla ei
mjo33400:
Kysyja voisi tarkentaa kysymystä. ;)
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 19.11.2014 kello on 12:55 ---Kysyja voisi tarkentaa kysymystä. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Jep. Oikeati kysymyksen esittäminen on vaikeaa ja usein tulkittavissa eri tavoin.
Kuva paneelista ja laturista olisi varmasti avuksi jotta tuota voisi analysoida lisää. Jos tauluun kuuluu syttyä valo vähintään se on rikki ja mikä vaan voi olla mahdollista. En vaan halua uskoa että, ajoakku ja hupiakku on erotettu toisistaan ainoastaan releellä, pakko siellä on olla joku muu varmistus ettei ajoakku tyhjene auton ollessa moottori sammuksissa. Käytettiinkö jo tuossa vaiheessa jännitteen haistavia releitä tai D+ ohjauksia asuntoautoissa? joilla erotettiin akut toisistaan.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 19.11.2014 kello on 13:34 ---Käytettiinkö jo tuossa vaiheessa jännitteen haistavia releitä tai D+ ohjauksia asuntoautoissa? joilla erotettiin akut toisistaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tuota D+ ohjausta on käytetty niin kauan kuin minulla on tietoa asunto-osan latauksesta auton laturilla.
Omassa 1989 Dethleffs Ducatossa se oli käytössä ja tietojeni mukaan se oli myös kaikissa Matkaajissa korjatkaa, jos olen väärässä.
mjo33400:
Ei ole mitään muuta varmistusta. Vain D+ ja rele joko laturissa tai erikseen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta