Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

DIY kaukokäynnistin Eber lämmitin/Webaston kello

<< < (6/6)

Albinkarmann:

--- Lainaus käyttäjältä: Adriatik 610B - 21.11.2014     kello on 13:47 ---Ruotsalainen keksintö

--- Lainaus päättyy ---

Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Olen itse pohtinut lämmityksen automatisointia, koska meillä pakkasen puolella olevat talviyöt ovat harvinaisia, enkä ole aikeissa tyhjentää vesiä autosta.  Vibsolas kertoo minulle, koska pakkasta on autossa ja lämppärin napsautus päälle pitäisi peruslämmön tarvittavan ajan yllä.

Tämän avulla Vibsolas käynnistäisi lämppärin ja myös sammuttaisi sen, kun lämpötila olisi palannut takaisin plussan puolelle...

Ja laite tuntuu tukevan Webaston ja Eberin ohjaimia, joten pyysin jo lisätietoja. 

Jos päädyn tilaamaan tämän, niin saatte sitten lukea testit ja käyttökokemukset.

JPVäisänen:
Niille jotka ei huomannut tuolla toisessa ketjussa olevaa minun kerrontaa aiheesta niin kerrottakoon täälläkin että nyt on toiminnassa sellainen kauko-ohjain minulla että voi vaikka Tenerifalta laittaa lämmityksen päälle :) Ei jää ainakaan kantomatkasta kiinni. Eli värkkäsin vanhasta 5130:sta ohjaimen joka matkii Weban minikellon liekkinappia.
Jari-Pekka Korhosen ohjeita mukaillen sain homman toimimaan. Vielä pitää luurin jännitesyöttö rakentaa  että toimii ilman akkua.
Kunhan löydän jostain "signaalin" mikä kertoo että lämmitin on lähtenyt päälle niin lisäyksenä sitten rakennan vaikka tekstarivastauksen jos vain mahdollista.

JPVäisänen:
Pikku lisäys tähän.
Eihän se tuo 5140:sen akku kestäny pakkasta ollenkaan joten luuri piti tästä sovelluksesta heivata.
Pyöräytin kytkennän vanhaan 3110:aan (jonka luulin kyllä olevan rikki) jossa sain suorasähkönsyötön toimimaan toisin kuin 5140:ssä. Eli testit jatkuu.

Ari:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 15.11.2014     kello on 16:48 ---Löytyisköhän näistä?

https://www.google.fi/search?q=webasto+wiring+diagram&client=firefox-a&hs=GA1&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=h2dnVJaUAdLlaKmVgLAI&ved=0CCQQsAQ&biw=1600&bih=740

--- Lainaus päättyy ---

Tätäkin kannattaa harkita. Ruotsalainen, mutta helppo kytkeä ja käyttää...
http://gsm-start.com/en/webasto-eberspacher

Catiska:
Tuohan on aivan kohtuu hintainen, hyvä vinkki!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View