Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Jäätynyt vesiboileri
Stara:
Paha tilanne, vaurioita varmaan tullut jo ja tulee, kun alkaa lämpenemään?
Kallein osa ehkä tuo boileri, joten sitä voi yrittää suojella. Paljoa ei kuitenkaan liene tehtävissä.
Itse peittelisin boilerin välittömästi mahdollisimman hyvin ja pitäisin vaunun lämpötilan nollan tuntumassa. Tällöin sulaminen tapahtuu hitaasti, jolloin myös lämpölaajeneminen hidastuu/vähenee minimiin.
Tuo sulamisvaihehan on käytännössä se, joka laitteet rikkoo.
--- Lainaus käyttäjältä: Ege - 9.11.2014 kello on 20:42 ---Mitä neuvoksi kun hoksasin että asuntovaunussa (Adria 740 UK) on vedet sisällä ja pakkasta näyttää mittarissa -18?
Olisko mitään konstia että ei vesiboileri halkeaisi? Kun ilma alkaa lämmetä mahdollisesti ensi maanantaina niin
laitanko lämmöt päälle vai pahentaako se tilannetta.
--- Lainaus päättyy ---
turhapuro:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 11.11.2014 kello on 07:58 ---Paha tilanne, vaurioita varmaan tullut jo ja tulee, kun alkaa lämpenemään?
Kallein osa ehkä tuo boileri, joten sitä voi yrittää suojella. Paljoa ei kuitenkaan liene tehtävissä.
Itse peittelisin boilerin välittömästi mahdollisimman hyvin ja pitäisin vaunun lämpötilan nollan tuntumassa. Tällöin sulaminen tapahtuu hitaasti, jolloin myös lämpölaajeneminen hidastuu/vähenee minimiin.
Tuo sulamisvaihehan on käytännössä se, joka laitteet rikkoo.
--- Lainaus päättyy ---
Oliskohan syytä kerrata hiukan fysiikan alkeita ;)
VAT 69:
Mitä pidempään olen kusematta, sitä kovempi paine tuntuu olevan alavatsalla.
Onko se tunne kemian vai fysikan alkeita ?
Stara:
Minäpä voin antaa periksi, ei ole minun ongelma!
--- Lainaus käyttäjältä: turhapuro - 11.11.2014 kello on 09:37 ---Oliskohan syytä kerrata hiukan fysiikan alkeita ;)
--- Lainaus päättyy ---
turhapuro:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 11.11.2014 kello on 11:17 ---Minäpä voin antaa periksi, ei ole minun ongelma!
--- Lainaus päättyy ---
Ei minunkaan sillä tyhjensin vedet ajoissa.
Väitit vaan puutaheinää täytenä totena joten kyseenalaistin sen.
-ihan vaan siksi ettei kukaan särje vesivehkeitään siinä uskossa ettei pakkanen niitä riko vaan lämpö.
Täältä tähän.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta