Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Miten on oman varkausvakuutusten kanssa...
Aakku:
Pitääkö lukituksen olla joku vakuutusyhtiön hyväksymä?
Mulla on tavarakärryssä jokin halpislukko, jolla saa kyllä lukittua kytketynkin aisan.
kimi:
Muutama viikko sitten lainasin kärryä huoltoasemalta joka niitä vuokraa. Tehtiin ihan paperit lainauksesta ja siellä oli sääntö, että aisalukkoa pitää käyttää vuorokauden tai pidemmissä vuokrauksissa. Minulle eivät antaneet sellaista mukaan kun pidin kärryä muutaman tunnin.
retkeilijä:
Porasin vetopään kahvaan reiän, josta pitkäsankainen lukko läpi ja siitä vahva ketjun pätkä kiertää aisan ympäri. Perävaunua ei saa irrotettua aisasta eikä kiinni toiseen autoon.
MCL:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 9.11.2014 kello on 22:21 ---Pitääkö lukituksen olla joku vakuutusyhtiön hyväksymä?
Mulla on tavarakärryssä jokin halpislukko, jolla saa kyllä lukittua kytketynkin aisan.
--- Lainaus päättyy ---
Ei taida nykyään olla erityisesti vakuutusyhtiön erikseen hyväksymiä lukituksia ainakaan moottoriajoneuvoihi n tai hinattaviin. Ajatus lienee siinä, että mikä lukko tahansa pienentää varkausriskiä olennaisesti. Mikäli oikein halutaan viedä, niin mikään lukitus ei riitä.
Pena10:
Itsellä seuraava:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Peravaunut/Tarvikkeet/Vetokidan-lukituslaite-41507/
Aina kun irrotan vaunun laitan. Tuo on kätevä myös jos vaunu on kiinni autossa ja poistuu pitkäksi aikaa. Tuolla voi lukita myös kiinni koukussa oleva vaunuaisa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta