rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sitruunahappo  (Luettu 20108 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Sitruunahappo
« Vastaus #15 : 9.11.2014 kello on 17:36 »
Ok! onko Kimi sinulla kokemusta tuosta crc:stä! kyse on kalakaverin 15hv suzukista joka ei käy tyhjäkäynnillä, epäillys jotta se tyhjäkäynti suutinkanava on tukossa,
Kokemusta on siitä kun muutaman kaasarin olen mekaanisesti puhdistanut pidemmän aikaa seistyään. Kemikaaleissa on aina ongelmansa koska toimittajalla kuitenkin vastuu siitä, ettei riko esim vanhoja tiivisteitä.

Jos kyseessä on 2T kone niin tasaisen tyhjäkäynnin saaminen on usein vaikeaa. Kannattaa varoen jollain siimalla tai muulla pehmeällä kemikaalin lisäksi kanavia puhdistaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Sitruunahappo
« Vastaus #16 : 10.11.2014 kello on 10:55 »
Eipä nuo kemikaalit tehoa kunnolla koskaan,ultraäänipesuri paras tuohon tarkoitukseen!

Pesuri on hyvä, tuppaa vaan oleen kovin pieniä mutta hyvä on ultrapesuri. Yleensä riittää pelkkä vesi, joskus tarvitaan vähä pesuainetta mukaan. Rasvasiin kaasarinosiin oon laittanu veteen puolet tenua. Rasva kun ei ole vesiliukosta.

Se on järkyttävä määrä paskaa kun lähtee myös kelloista, koruista, silmälaseista.

  • Vieras
  • Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #17 : 10.11.2014 kello on 10:59 »
    Pesuri on hyvä, tuppaa vaan oleen kovin pieniä mutta hyvä on ultrapesuri. Yleensä riittää pelkkä vesi, joskus tarvitaan vähä pesuainetta mukaan. Rasvasiin kaasarinosiin oon laittanu veteen puolet tenua. Rasva kun ei ole vesiliukosta.

    Se on järkyttävä määrä paskaa kun lähtee myös kelloista, koruista, silmälaseista.
         Onkos minkä kokoinen sinulla pesuri? biltema kauppaa kahen kokoista 35w ja 70w...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #18 : 10.11.2014 kello on 14:19 »
    No niin...
    Tavarataloista, marketeista, rihkamakaupoista löytyy maustehyllystä.  750g / 5.49€ Kodin Tavaratalossa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
    • Tekniikan diletantti
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #19 : 10.11.2014 kello on 17:46 »
         Onkos minkä kokoinen sinulla pesuri? biltema kauppaa kahen kokoista 35w ja 70w...

    Se tehokkaampi. Kaverilla pienempitehonen, ei havaittavaa eroa...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #20 : 11.11.2014 kello on 11:14 »
    Ok! onko Kimi sinulla kokemusta tuosta crc:stä! kyse on kalakaverin 15hv suzukista joka ei käy tyhjäkäynnillä, epäillys jotta se tyhjäkäynti suutinkanava on tukossa,

    Onko tyhjäkäyntisuutin itsessään varmasti auki?
    Keewayssä oli pahoja tyhjäkäyntiongelmia, kun tankista oli irronnut pientä ruostehippua - useamman keran putsailin kaasarin mm. paineilmalla, mutta alkoi käydä vasta kun testasin tyhjäkäyntisuuttime n puhtauden yhdellä kierretyn sähköjohdon säikeellä - siis monisäikeisen 1.5 neliöisen johdon yhdellä säikeellä reiät läpi ja jopa löytyi tyhjäkäynti - puhallus ei putsannut suutinta.

  • Vieras
  • Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #21 : 11.11.2014 kello on 11:22 »
    Onko tyhjäkäyntisuutin itsessään varmasti auki?
    Keewayssä oli pahoja tyhjäkäyntiongelmia, kun tankista oli irronnut pientä ruostehippua - useamman keran putsailin kaasarin mm. paineilmalla, mutta alkoi käydä vasta kun testasin tyhjäkäyntisuuttime n puhtauden yhdellä kierretyn sähköjohdon säikeellä - siis monisäikeisen 1.5 neliöisen johdon yhdellä säikeellä reiät läpi ja jopa löytyi tyhjäkäynti - puhallus ei putsannut suutinta.
         On usiasti otettu auki ja putsailtu paineella! eipä olla sorkittu johdon säikeellä reikää  sekin kokeillaan ja ultrapesurilla loput..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:01
    • Lempäälä
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #22 : 11.11.2014 kello on 15:34 »
       Aiheeseen palatakseni--- mitenkä käytätte sitruunahappoa? Entä seossuhde veteen? Pikku osathan on helppoja keittää kattilassa-- mutta sitten kun osat isonee???

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
    • Tekniikan diletantti
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #23 : 11.11.2014 kello on 17:06 »
    No esim 50 v pensatankki. Viis litraa kuumaa vettä, pari kiloa sitruunahappoa. Kuumana tankkiin ja ravistelua. Voi sitä välillä lämmittääkki ja jatkaa taas. Lähtee, oikeen ritinä kuuluu tankista. Isommille ulkoisesti putsattaville osille sopivan iso astia ja sinne liemi, kuumana. Se siis toimii vaan kuumana se happo. Minä mistään mitään tiedä, kunhan oon kokeillu ja oppinu.

    Sama saakelin happo on monitoimikamaa. Esim mustikkapiirakan mustikkatavaraan happoa niin maku paranee, eikä sinistä huulia tai sormia. Ja jos mustikkasotkua tippuu vaatteelle niin lähtee tavallisessa pesussa. Käsistä sillä lähtee sipulin, valkosipulin, ja kalan haju, ja lähtee punajuuren tms. väritki. Puhistaa kalkit kahvinkeittimestä ja vessanpöntöstä, puhistaa vaunun vesijärjestelmän ja vaikka mitä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:21
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #24 : 11.11.2014 kello on 18:02 »
    Ja sitruunahapolla puhdistan hopean kun se menee juotettaessa ihan mustaksi jos ei käytä suoja-aineita,ja ainahan niitä ei pysty tai ei viitsi käyttää


    Sent from my iPad using Tapatalk

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:18
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #25 : 11.11.2014 kello on 18:23 »
    No esim 50 v pensatankki. Viis litraa kuumaa vettä, pari kiloa sitruunahappoa. Kuumana tankkiin ja ravistelua. Voi sitä välillä lämmittääkki ja jatkaa taas. Lähtee, oikeen ritinä kuuluu tankista. Isommille ulkoisesti putsattaville osille sopivan iso astia ja sinne liemi, kuumana. Se siis toimii vaan kuumana se happo. Minä mistään mitään tiedä, kunhan oon kokeillu ja oppinu.

    Sama saakelin happo on monitoimikamaa. Esim mustikkapiirakan mustikkatavaraan happoa niin maku paranee, eikä sinistä huulia tai sormia. Ja jos mustikkasotkua tippuu vaatteelle niin lähtee tavallisessa pesussa. Käsistä sillä lähtee sipulin, valkosipulin, ja kalan haju, ja lähtee punajuuren tms. väritki. Puhistaa kalkit kahvinkeittimestä ja vessanpöntöstä, puhistaa vaunun vesijärjestelmän ja vaikka mitä.

    Kyllä se toimii kylmälläkin vedelle ( huoneen lämpöinen ), mutta aika on pitkä. Itse käytän Pohjien ( Primus ) puhdistuksessa muoviämpärillinen kuumaa vettä ja noin 200-300 gramma happoa, mutta annan olla noin 4-6 tuntia ja sitten harjaus ja huuhtelu ja uusi upotus. Enemmän ainetta niin nopeampi toiminta. ;)

    Miksi et laita tankkia tayteen?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:01
    • Lempäälä
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #26 : 11.11.2014 kello on 19:26 »
    No esim 50 v pensatankki. Viis litraa kuumaa vettä, pari kiloa sitruunahappoa. Kuumana tankkiin ja ravistelua.
      Minä sitten olin eka kokeilullani nuuka hapolle, oli näet ostettu apteekista, pistinkö n. 200g.
      Keittelin näet keskuslämmitys kattilasta irroitettua lv. kuparikierukkaa 20 litran maali ämpärissä, puoli kierukkaa mahtui nesteeseen, kääntelin ahkeraan. Toholla lämmittäen, kaksi ämpäriä paloi pohjasta puhki, kyllä ainakin kierukan ulkopuoli puhdistui, sisään kun ei pitkälle näe.
    « Viimeksi muokattu: 12.11.2014 kello on 11:31 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
    • Tekniikan diletantti
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #27 : 11.11.2014 kello on 21:01 »
    Kyllä se toimii kylmälläkin vedelle ( huoneen lämpöinen ), mutta aika on pitkä. Itse käytän Pohjien ( Primus ) puhdistuksessa muoviämpärillinen kuumaa vettä ja noin 200-300 gramma happoa, mutta annan olla noin 4-6 tuntia ja sitten harjaus ja huuhtelu ja uusi upotus. Enemmän ainetta niin nopeampi toiminta. ;)

    Miksi et laita tankkia tayteen?

    Miksi en laita tankkia täyteen... En tiä, ikinä tullu ajatelleeksi. Kokeilen.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:18
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #28 : 20.12.2014 kello on 18:28 »
    Kuka myi minulle sitruunahappoa 2 kiloa, haluaisin ostaa sita 10 kg.

    Olen nyt "saanut" sitruunahappojauhet ta 25 kg ja fosvorihappoa 10 litraa. Osaltani aihe on loppu. Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Sitruunahappo
    « Vastaus #29 : 20.12.2014 kello on 18:36 »
    No ei kait ihan loppu ku toi 25kg sulaa aikas äkisti mut toivottavasti olet saanut kanavan auki josta lisää tilaillen tarpeen tullen! :D

    Ja Hywää Joulua Mjo+tyttöystävä jota vaimoksikin usein kutsutaan ja joka aina yhtä hehkeänä vierellä visertää! :D ;) Kuten myös tuo minun taisteluparini! :D Kaikkea hyvää vuoden vaihteeseen t migel ja karvaiset ystävät Strömmasta!