rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.  (Luettu 32333 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #30 : 30.10.2014 kello on 18:18 »
Parhaat on varmasti vielä näkemättä,mutta oman kylän hylätty kaivos on mukavan rauhallista aluetta seikkailla.On hiljaista ja autioo.Eihän sinne kukaan oikeesti mene...kun on se sortuma vaarakin olemassa..paitsi että :laugh:

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #31 : 31.10.2014 kello on 11:13 »
Joustivatko vaijerit 5metriä ettei vaan olut 0,5metriä?

Kyllä ne joustivat metrejä, neljä vai kuusi en enää muista.
Kuitenkaan se heijaus ei ollut epämiellyttävä, koska jo yli 600m pitkät vaijerit (olisko ollut neljä) painoivat useita tonneja ja massa hidasti liikettä.
Muutaman heijauksen jälkeen hissi pysähtyi oikealle kohdalle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 15:39
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #32 : 31.10.2014 kello on 22:14 »








Meille on käynyt karkeasti ottaen jotenkin niin, että kun "suuret linjat" on Euroopasta (ja Suomesta) nähty, alkaa oikein voimalla löytyä niitä tajunnan räjäyttäviä paikkoja. Siksikin on tavattoman avaikea alkaa tehdä listaa "mielenkiintoisista kohteista", sillä niitä tulisi sivu-kaupalla.
Tosin se olisikin kiva aihe tai tapa tehdä blogia, kerätä Markun lailla itselle erityisen mielenkiintoisia paikkoja!

Laitan tähän nyt kolme esimerkkiä tällä hetkellä erityisen kiinnostavista paikoista; Pumpulikirkon haljennut hiidenkirnu Rautalammilla, Etruski-pyramidi Italiasta ja saamelaisten vanha kulttipaikka,Vottovaara Venäjän Karjalassa.

Mutta ihan yhtä hyvin listalle voisi laittaa muinaisen linnavuoren Laitilasta, maksuttomat, kaikille avoimet Rakov Skocjanin luolat Sloveniassa, Lourdesin pyhiinvaleluskaupun gin Ranslassa, koko Albanian maan tai Slettnesin majakan tienoon Pohjois-Norjassa.....jne jne jne jne...:)





t.Kaarina

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
  • Jaa mitä että?
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #33 : 31.10.2014 kello on 22:28 »
Ehkä ammatin vuoksi kaikki "erikoiset" rakennukset kiehtoo. Niistä ehkä pyramidit ja Eiffeltorni. Jollain tutulla muistaakseni on salaa otettuja kuvia pyramidin sisältä ;)
Josko talven aikana sattuis päästä "konehuoneeseen", se olis varmaan very intresting. 130 m putkea alla ei kyllä herätä luottamusta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.07.2022 kello on 11:42
    • www.nieppi.net
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #34 : 1.11.2014 kello on 08:03 »
Grand Canyon oli kyllä sellanen paikka että veti hiljaseks,


mutta kyllä löytyy suomestakin mielenkiintosia paikkoja
Vaik tämä Ruokalahden Kummakivi


Tai Torholan luola Lohjalla

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #35 : 1.11.2014 kello on 11:15 »
Muistaakseni Pumpulikirkko on Rautavaaralla. Ainakin yhtenä Jouluna oli.   ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
« Vastaus #36 : 1.11.2014 kello on 11:34 »
 Kun näin otsikon, tuli ekaksi mieleen, että enhän mä ole käynyt missään mainittavassa paikassa. Mutta onhan niitä!  :)

Kotimaassa ehkä eniten kiehtoo paikat veden lähellä: Utö, Ahvenanmaa.
Kämppärinkin valitsee mieluiten niin, että se on jossain rannan lähellä, vaikkei rantaa edes näkisi.

Goa on ollut meidän suosikkikohde. Ollaan käyty 5x.
Yhdellä reissulla käytiin piipahtamassa Delhissä ja Agrassa. Kun näin Taj Mahalin ekaa kertaa, mun tuli tippa silmään. On se niin vaikuttava.  Thumb

Kontikin linturetki Ecuadoriin toi huimasti elämyksiä. Sacha Lodgen 56 metrin korkeudessa roikkuvaa riippusiltaa en unohda ikinä. En meinaan ennen sitä tiennyt, että kärsin korkean paikan kammosta!  :o
Tehtiin sitten vielä pienemmällä porukalla reissu Galapagos-saarille. Jollain tavalla pettymys, mutta Genovesa-saaren melkein kesyt linnut kruunasivat reissun.










  • Vieras
  • Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #37 : 1.11.2014 kello on 12:00 »
     Vanhasta paperikuvasta näpäsin! Punaisessa meressä vedenalainen maailma oli joka värikylläisyydessää n lumosi..Sharm el sheikh.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.12.2016 kello on 21:53
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #38 : 2.11.2014 kello on 12:22 »
    Ihan mahtis toi kummakivi, piti ihan googlettaa että missä se on, ei ole aiemmin tullut vastaan, siellä pitää käydä joskus tulevaisuudessa!

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:11
    • Pahkakoski
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #39 : 2.11.2014 kello on 15:57 »
    Yksi mieleenpainuvimmist a paikoista Thaimaan kansallismuseo, siellä sai hyvän näkemyksen maan historiaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.12.2016 kello on 21:53
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #40 : 2.11.2014 kello on 16:54 »
    Vaikka on tullut liikuttua  lähempänä ja kauempana idässä ja lännessä, niin ekaa kertaa tuli oikein herkistyneet kyyneleet tämänkin matkaajan silmiin, kun ensimmäisen kerran näin Saana-tunturin vuonna 2008. Oikea sielunmaisema oli tälle kaupunkilaistolloll e tämä Saana<3





    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #41 : 2.11.2014 kello on 21:18 »
    Vaikka on tullut liikuttua  lähempänä ja kauempana idässä ja lännessä, niin ekaa kertaa tuli oikein herkistyneet kyyneleet tämänkin matkaajan silmiin, kun ensimmäisen kerran näin Saana-tunturin vuonna 2008. Oikea sielunmaisema oli tälle kaupunkilaistolloll e tämä Saana<3

    Off-Topic:
    Kas, harvemmin norjalaiset jättää puita jonnekin, yleensä vain hakkaavat siitä mihin asettuvat.   >:D

    Mutta kuiteskin, käy toistekin!

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #42 : 2.11.2014 kello on 21:21 »
    Laitetaas kolme ekaks mieleentulevaa: Plitvicen kansallispuisto Kroatiassa, Geirangerin vuono Norjassa, Ezen kylä Ranskassa

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:46
    • Autossa on pyörät
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #43 : 2.11.2014 kello on 21:25 »
    Vaikka on tullut liikuttua  lähempänä ja kauempana idässä ja lännessä, niin ekaa kertaa tuli oikein herkistyneet kyyneleet tämänkin matkaajan silmiin, kun ensimmäisen kerran näin Saana-tunturin vuonna 2008. Oikea sielunmaisema oli tälle kaupunkilaistolloll e tämä Saana<3

    Sieltä ylhäältäkin on hyvät näkymät  Thumb



    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Mielenkiintoiset paikat missä olet itse käynyt.
    « Vastaus #44 : 2.11.2014 kello on 21:48 »
    Ollaankohan me menetetty jotain, kun Saana oli meille vain paikka bongata kiiruna?  ;)
    Ei vaan; on se vaikuttavan näköinen paikka. Ei kiivetty ylös asti, kun löydettiin se lintu jo hiukan portaiden loppumisen jälkeen.