Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Juuri Sinä, ulkomaanmatkailua harrastava karavaanari!
Kulkukissa ja koira:
Testasin, tosi näppärää! Koodit nappasin googlemapsista, kait ne on oikein:)
88k5:
Sitten se vasta helppoa on kun tablet/kännyn Apps asennettu .. Ottaa paikaksi 'nykyisen sijainnin' ja nappaa kuvan - tekstit/valinnat perään ja jakoon.. Thumb (ei ole vielä julkinen palvelu siellä)
Kulkukissa ja koira:
Ja sankoin joukoin tänne päivittämään Thumb , hienoa!
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Timontti - 3.11.2014 kello on 11:30 ---Onko tuossa karavaanariwikissä olemassa tai mahdollista tehdä luetteloa otsikoista, mistä aiheista sinne on jo tekstejä kirjoitettu?
--- Lainaus päättyy ---
On siellä, http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Toiminnot:Kaikki_sivut
Ja muutenkin on aika monipuolisesti toimintoja, http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Toiminnot:Toimintosivut
Yleensä ottaen, kyseessä on alusta joka on nimenomaan tehty tiedon välittämistä varten ja jota on helppoa kaikkien modifioida. Tunnetuin sivusto joka on tehty tällä softalla on wikipedia.
bürre:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 3.11.2014 kello on 21:37 ---Sitten se vasta helppoa on kun tablet/kännyn Apps asennettu .. Ottaa paikaksi 'nykyisen sijainnin' ja nappaa kuvan - tekstit/valinnat perään ja jakoon.. Thumb (ei ole vielä julkinen palvelu siellä)
--- Lainaus päättyy ---
Tämä on juuri sellainen palvelu, jota itse olen pitkään kaivannut kotimaan paikkoihinkin. Ulkomaanreissuissa on vastaava ollut jo pitkään käytössä ja hyväksi havaittu, paikkoja on voinut etukäteen kotona suunnitella isolta ruudulta ja reissussa sitten vaan puhelimesta vilkaista, mitä paikkoja olisi lähettyvillä. Näistä ulkomaisista palveluista löytyy vain kehnosti suomalaisia paikkoja.
Paikkojen nopea lisäys suoraan paikanpäältä puhelimella myös varmasti laskisi kynnystä lisäillä paikkoja. Toinen tärkeä ominaisuus on tuo paikkojen kommentointi, joka näkyi ainakin jossain muodossa tässäkin olevan?
Nuo muiden käyttäjien kommentit olen huomannut yhdeksi tärkeimmistä ominaisuuksista, koska vaikka paikka olisi lisätty 2007, voi kommenteista helposti päätellä, onko paikka yhä olemassa ja pitävätkö tiedot paikkaansa. Jos taas kommentteja ei löydy, mutta käy itse paikalla, siinä ei kestä kuin minuutti jättää kommentti ja muut taas tietävät, että paikka on yhä toiminnassa.
Noiden paikkojen kuvauksistahan voisi hyvin tehdä linkkejä wikiin, alueesta käytävään keskusteluun orgissa yms. Itse palvelun (jota matkalla käyttää) tulisi olla kuitenkin mielestäni juurikin tällainen karttapohjainen ja helposti käytettävissä/päivitettävissä suoraan myös puhelimella/tabletilla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta