Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
pullotunkit tukijalkoina?
Rauno:
Meillä on käytössä kaksi 8 tonnin pullotunkkia, käytän niitä etupäässä. motonetista ostettu ja maksoivat muutaman kympin. Takana autossa on kiinteet veivattavat tassut.
En ole huomannut että laskisivat alas vaikka olisi muutaman päivän auton alla.
Lisäksi jos renkaita joutuu reissussa vaihtaan, niin noilla saa turvallisesti senkin tehtyä. Ennen kuljetin aina 2 tonnin hallitunkkia mukana ja nuo pullotunkit menee pienempään tilaan.
Yrjö:
Tämä sitten meni vaunupuolelle, vaikka kysyjällä onkin auto.
Sen vähät mitä vaunuja olen katsellut, useimmissa tukijalat nostaa tuosta "pärekopan" nurkasta. Jos on hiukankaan katsellut puusta/alumiini pellistä tehtyä vaunun koria, niin pitää olla aikamoinen luottamus moiseen "pärekoppaan", jos kulmasta isommin nostaa. Eräskin tuttu poisti tukijalat ja alkoi nostaa tunkilla, nyt Solikka on jo päässyt poistoon vuotojen takia, tuskimpa noi nostot vuotoja vähensi?
Nuo joissa (kuten vaimon Alpine) on tukijalat rautarungossa on ehkä hiukan erijuttu. Niissä tehdas antaa tietyillä ohjeilla luvan nostaa pyöränkin ilmaan. Itse kyllä toistaiseksi käytän tunkkia.
Haapaniemen Paroni:
En minä ainakaan rupea särkemään vehkeitä jollai virityksillä :(
eura665:
Se nyt on varmaan ihan samantekevää oikooko vaunua pullotunkilla vai tassuilla, jos on sitämieltä että voi huoleti nostella kulmista, niin sehän on helppo testata se kestävyys. Laittaa ruuvaten kulmista silleen et on fillarit ilmassa ja sitten vaan koppiin rymyymään :D, ihanan kallista saattaa tulla. Itsellä on autossa ilmajouset takana niin niillä teen hienosäädön, tassuilla vaan "vakautetaan" auto.
Haapaniemen Paroni:
Lyö koivu polkut alle,niin se ei tartte näitä pellopelottimen virtyksiä!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta