Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Kajakki katolla ja vaunu perässä

<< < (2/3) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 10.10.2014     kello on 09:33 ---Oisko siitä kajakin keulasta se haitta mikä hännästä on hyöty - eli +/- = 0  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Ei oo noin suoraviivaista. Niin nättiä muotoa ei ole, etteikö siellä hännän jatkeena olisi jotain pyörteitä. Se onkin sitten sattumaa, lisääkö se pyörre ilmanpainetta vaunun keulaa vasten vai keventääkö se, kun "törmäyspinta" on rikki.

Ite olen välillä ihmetelly, kun muutamat kehuu vetävän V70:llä vaunuja alle 10 sataselle, mutta mulla menee parilitraa yli - olisko takasiivellä pahasti negatiivinen vaikutus, jos se painaa ilmaa auton perästä alas ja siten lisää ilmanpainetta vaunun keulalle??

aaoulusta:

--- Lainaus käyttäjältä: perhomies -  9.10.2014     kello on 17:21 ---Hei vaan
Onko kellään kokemusta seuraavasta, jos auton (citymaasturi)katolla on kajakki ja vaunu perässä. Onko kajakki tuulen halkaisia vaunulle vai meneekö bensaa enempi. Vaunu on aika pystykeulainen (TEC470 vm -91) . ???

--- Lainaus päättyy ---
      Kajakki on hyvä katolla ja muutenki käytössä! toimii katolla spoilerina ja vedessä käytetynä kuntoilu/liikkumis välineenä.. Thumb

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 10.10.2014     kello on 09:33 ---Rullaustestillä saisi ensitietoa; jos on tuttu mäki jonka laella alkunop. tietty, niin katsoo jollekin tarkkailupisteelle mikä on nop. ilman ja vesikuljin katolla.

--- Lainaus päättyy ---
Tuosta tuli mieleen pitkä rullausmatka. Olin nuorena serkkumiehen maitirekan kyydissä ja täydellä lastilla lasketeltiin vapaalla kuusi kilometriä (välillä Varpaisjärvi / Lapinlahti).

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 10.10.2014     kello on 12:25 ---Tuosta tuli mieleen pitkä rullausmatka. Olin nuorena serkkumiehen maitirekan kyydissä ja täydellä lastilla lasketeltiin vapaalla kuusi kilometriä (välillä Varpaisjärvi / Lapinlahti).

--- Lainaus päättyy ---

??   :D

vaanari61:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 10.10.2014     kello on 10:56 ---Ite olen välillä ihmetelly, kun muutamat kehuu vetävän V70:llä vaunuja alle 10 sataselle, mutta mulla menee parilitraa yli - olisko takasiivellä pahasti negatiivinen vaikutus, jos se painaa ilmaa auton perästä alas ja siten lisää ilmanpainetta vaunun keulalle??
--- Lainaus päättyy ---

Tän jälkeen tulee se "perinteinen":

Sulla ei ookkaan solikka vaan pystykeula saksmanni . . .

Katotaan vaan niin näin käyp' . . .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View