Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2450
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 22.12.2014 kello on 10:51 ---Tuota. Kuinka ne liittimet saa tuohon kytkimeen kiinni, Siinähän on alunperin ruuviliitin. Kuinka sen tuohon saapi. Tai sitten pitää harhailla Mätönetissä niitten hyllyjen välissä ja pyöritellä niitä pussukoita, että mikäköhän haaroitus lattaliitin siihen käy. Ja käyä moneen kertaan siellä pyörimässä. Eihän siien vain kierrettä saisi tehtyä.
--- Lainaus päättyy ---
ethä vain sekota sitä maapistettä mikä on sen kiinnitys ruuvin alla?
hapero:
--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 21.12.2014 kello on 21:00 --- Siinä laittaessani huomasin, että vesitermostaatti oli aika haprastunut myös. Se lienee seuraavana hankittava. Mikä sen numero ja valmistaja on.
--- Lainaus päättyy ---
Alkuperäinen näyttäisi olevan elmwood 2450-sarjaa l80c.
LivinginLapland:
Maadoituspiste. Se se varmaan on. Liekko se sitten vesitermostaatissa ollenkaan. Eilen olin niin väsynyt, että tämmöinen virhe on voinut päästä sattumaan. Kuitenkin löysällä oli. Selittakääpä miten kytkennässä jos tämä on löysällä varolaite ei toimi vaikka liekkivahti ei aukene. No täällä on liki parikymentä oikein mahtava vuoden lyhin päivä. Nyt pitää oikein nautiskella tästä mahtavasta pimeydestä ja kylmästä. Kyllä Suomalainen pakkasesta tykkää vaikka joku jotakin muuta väittää. Millähän saisi sen oikean puolen kranar irrotettua, että saa tehoa. Ei uskalla oikein paljon sitä vetää.
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 22.12.2014 kello on 08:46 ---Kattelin tuota etupellin taakse liiattua kytkentäkaaviota. On uuten hieno, taitaa olla ihan käsin skissattu. Että jos tilanne on se, että vesikytkimen vasemalle puolelle liitimet ovat kontaktissa siten että vesikytkimelle menee virta ja mutta siitä ei mene pumpulle eikä ajastinreleelle. Tällöin käy juuri niin, että vaikka liekkivahti ei katkaise, ei rele pääse aukeamaan. Ei myöskään pumppu pyöri. Jouduin nimittäin pyörittämään pumppua kytkimen kautta joka on tarkoitettu tietenkin verkkolämmitykseen. Täsää on sellainen pieni ruuvi ja sen päällä kaksi lattaliitinurosta eli ylimmäinen ei ollut kontaktissa mutta alimmainen oli kytkimeen. Tällöin turvalaite ei toimi vaikka liekkivahti olisi mennyt. Minä lämmittelin kuukausia menemään näin. Loppui Lapin Akuista käyetyt akut vain ku minä niitä kannoin sieltä ulos ja päivittelin virrankulutusta. Vai saa oikein Helesinkistä? Mikä on alkuperäisen kytkentäkohta. Menee kyllä jo ihan liian helpoksi. Ei mitään jännittävää eBay selailua ja onnistumisen hihkaisuja, kun jotain sattuu halvalla saamaan.
--- Lainaus päättyy ---
Jos termerin vaihdat niin ota tuo rollin ehdoittama. Mä laitoin kans saman ja samasta puljusta. Liitimet puristella tiukoiksi ja WD-40:stä
ei kannata säästellä Thumb Tosin virtaa hävisi minulla vielä keväällä ennen hehkua ja sitä Rollin kanssa ihmeteltiin. Laitoin kipunasytkän
ja ihan pannun kuivatuksen ja sen STARTTI-ilon vuoksi kävin äsken höyryttämässä :)
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 22.12.2014 kello on 15:47 ---Maadoituspiste. Se se varmaan on. Liekko se sitten vesitermostaatissa ollenkaan. Eilen olin niin väsynyt, että tämmöinen virhe on voinut päästä sattumaan. Kuitenkin löysällä oli. Selittakääpä miten kytkennässä jos tämä on löysällä varolaite ei toimi vaikka liekkivahti ei aukene. No täällä on liki parikymentä oikein mahtava vuoden lyhin päivä. Nyt pitää oikein nautiskella tästä mahtavasta pimeydestä ja kylmästä. Kyllä Suomalainen pakkasesta tykkää vaikka joku jotakin muuta väittää. Millähän saisi sen oikean puolen kranar irrotettua, että saa tehoa. Ei uskalla oikein paljon sitä vetää.
--- Lainaus päättyy ---
Muista, että sen vesitermostaatin maapisteen kautta hehku saa maansa, eli on oltava kireä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta