Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vanteiden puhdistus
Ossi66:
Jostain luin vessaharja-porakoneyhdistelmän soveltuvan vanteiden puhdistukseen. Mikä lie niksipirkan ohje olikaan...
Vessaharja oli minusta liian iso, joten ostin 1.2 euroa maksavan pyöreän tiskiharjan, katkaisin varren puolivälistä ja ohensin akkuporakoneeseen sopivaksi. Tuli muuten erinomaisen hyvä puhdistustyökalu vanteiden pesuun ;)
LMC-99:
Painepesurilla on pärjäilty joskus suihkaus luotinta jos on oikein bitumia kertynyt..
Tuon painepesurin käyttö on hiukan ongelmallista,alu vanteista lentää helposti painot joten tarkkana..
Nimimerkillä kokemusta on.. >:(
K.E.V:
Varmaan täydellisen kätevä tuohon. Talvivanteet minullakin hankalat puhdistaa. Mutta kesäiset menee vaikka sienellä tai harjalla.
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 14.04.2011 kello on 20:20 ---Jostain luin vessaharja-porakoneyhdistelmän soveltuvan vanteiden puhdistukseen. Mikä lie niksipirkan ohje olikaan...
Vessaharja oli minusta liian iso, joten ostin 1.2 euroa maksavan pyöreän tiskiharjan, katkaisin varren puolivälistä ja ohensin akkuporakoneeseen sopivaksi. Tuli muuten erinomaisen hyvä puhdistustyökalu vanteiden pesuun ;)
--- Lainaus päättyy ---
Vieläkö Ozzylla on sitä dwg vahaa jäljellä.Sillä mun mielestä vanteet puhdistuu tosi nohevasti.PIttee vaan varoa ettei renkaisiin osu suihku kun vaha kuivuessaan jääpi renkaasen ja jättää ikäviä pisaroita.
Olen joskus suihkuttanut suoraan froteepyyhkeeseen ja sillä putsannu vanteet ja kiiltävää jälkeä on tullut.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 14.04.2011 kello on 21:00 ---Vieläkö Ozzylla on sitä dwg vahaa jäljellä.Sillä mun mielestä vanteet puhdistuu tosi nohevasti.PIttee vaan varoa ettei renkaisiin osu suihku kun vaha kuivuessaan jääpi renkaasen ja jättää ikäviä pisaroita.
Olen joskus suihkuttanut suoraan froteepyyhkeeseen ja sillä putsannu vanteet ja kiiltävää jälkeä on tullut.
--- Lainaus päättyy ---
Onhan sitä, mutta ainakin nuot kesävanteet - Volvon Musca - on niin hankalat kapeine rakoineen, ettei kiinnosta alkaan puunaamaan. Helppo pesu on ainoa, johon viitsii niiden kanssa alkaa...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta