rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vanteiden puhdistus  (Luettu 8998 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vanteiden puhdistus
« : 14.04.2011 kello on 20:20 »
Jostain luin vessaharja-porakoneyhdistelmän soveltuvan vanteiden puhdistukseen. Mikä lie niksipirkan ohje olikaan...

Vessaharja oli minusta liian iso, joten ostin 1.2 euroa maksavan pyöreän tiskiharjan, katkaisin varren puolivälistä ja ohensin akkuporakoneeseen sopivaksi. Tuli muuten erinomaisen hyvä puhdistustyökalu vanteiden pesuun ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Vanteiden puhdistus
« Vastaus #1 : 14.04.2011 kello on 20:31 »
Painepesurilla on pärjäilty  joskus suihkaus luotinta jos on oikein bitumia kertynyt..
Tuon painepesurin käyttö on hiukan ongelmallista,alu vanteista lentää helposti painot joten tarkkana..
Nimimerkillä kokemusta on.. >:( 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:51
  • Autossa on pyörät
Vs: Vanteiden puhdistus
« Vastaus #2 : 14.04.2011 kello on 20:32 »
Varmaan täydellisen kätevä tuohon. Talvivanteet minullakin hankalat puhdistaa. Mutta kesäiset menee vaikka sienellä tai harjalla.

  • Vieras
  • Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #3 : 14.04.2011 kello on 21:00 »
    Jostain luin vessaharja-porakoneyhdistelmän soveltuvan vanteiden puhdistukseen. Mikä lie niksipirkan ohje olikaan...

    Vessaharja oli minusta liian iso, joten ostin 1.2 euroa maksavan pyöreän tiskiharjan, katkaisin varren puolivälistä ja ohensin akkuporakoneeseen sopivaksi. Tuli muuten erinomaisen hyvä puhdistustyökalu vanteiden pesuun ;)
    Vieläkö Ozzylla on sitä dwg vahaa jäljellä.Sillä mun mielestä vanteet puhdistuu tosi nohevasti.PIttee vaan varoa ettei renkaisiin osu suihku kun vaha kuivuessaan jääpi renkaasen ja jättää ikäviä pisaroita.
    Olen joskus suihkuttanut suoraan froteepyyhkeeseen ja sillä putsannu vanteet ja kiiltävää jälkeä on tullut.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #4 : 14.04.2011 kello on 22:09 »
    Vieläkö Ozzylla on sitä dwg vahaa jäljellä.Sillä mun mielestä vanteet puhdistuu tosi nohevasti.PIttee vaan varoa ettei renkaisiin osu suihku kun vaha kuivuessaan jääpi renkaasen ja jättää ikäviä pisaroita.
    Olen joskus suihkuttanut suoraan froteepyyhkeeseen ja sillä putsannu vanteet ja kiiltävää jälkeä on tullut.

    Onhan sitä, mutta ainakin nuot kesävanteet - Volvon Musca - on niin hankalat kapeine rakoineen, ettei kiinnosta alkaan puunaamaan. Helppo pesu on ainoa, johon viitsii niiden kanssa alkaa...


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #5 : 15.04.2011 kello on 12:45 »
    Mä oon käyttäny sähköhammasharjaa

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:55
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #6 : 15.04.2011 kello on 12:56 »
    Mä oon käyttäny sähköhammasharjaa
    Välillä kyllä mietityttää, onko auto ihmistä varten, vai ihminen autoa varten?  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #7 : 15.04.2011 kello on 15:19 »
    Mä oon käyttäny sähköhammasharjaa

    Tuo olis noihin omiin kesävanteisiin varmaan paras konsti ;D


  • Vieras
  • Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #8 : 15.04.2011 kello on 16:15 »
    Tuo olis noihin omiin kesävanteisiin varmaan paras konsti ;D

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Mulla on vähän saman näköset.
    Eilen alle laitettu mutta nyt jo
    likaiset. :(

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #9 : 15.04.2011 kello on 16:50 »
    Mulla on autossa ilmeisesti orkkikset aluvanteet, enkä ole ainakaan toistaiseksi ajatellut vaihtaa niitä. Kelpaa mulle. :D

  • Vieras
  • Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #10 : 15.04.2011 kello on 17:02 »
    Mulla on autossa ilmeisesti orkkikset aluvanteet, enkä ole ainakaan toistaiseksi ajatellut vaihtaa niitä. Kelpaa mulle. :D

    Ei millään pahalla mutta 15-tuumaiset noinkin ison auton kuin S80 on, niin ne näyttävät lankarullilta.

    On varmasti järkevimmät niin ajomelun kuin normaalin ajo-ominaisuuksien puolesta mutta nykyään tuo ulkonäkö menee monella kaikkien noiden ed.mainittujen edelle kuten myös minulla joten sen vuoksi, JOS minulla olisi Volvo niin nuo ärrä-Volvon vanteet on aika makeat, kun alkuperäiseen R-Volvoon ei olisi varaa.


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #11 : 15.04.2011 kello on 17:11 »
    Silloin kun ostin vaunuun alut, niin rengasliike kovasti tarjosi samanlaisia autoonkin. Mutta silloin myös olisi pitänyt ostaa uudet renkaatkin, jos olisi vaihtanut koon 16". En viitsinyt sitä tehdä, mulle se ulkonäkö ei enää ole niin tärkeä. Ei auton eikä oma. :D

  • Vieras
  • Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #12 : 15.04.2011 kello on 17:14 »
    Ei millään pahalla mutta 15-tuumaiset noinkin ison auton kuin S80 on, niin ne näyttävät lankarullilta.

    On varmasti järkevimmät niin ajomelun kuin normaalin ajo-ominaisuuksien puolesta mutta nykyään tuo ulkonäkö menee monella kaikkien noiden ed.mainittujen edelle kuten myös minulla joten sen vuoksi, JOS minulla olisi Volvo niin nuo ärrä-Volvon vanteet on aika makeat, kun alkuperäiseen R-Volvoon ei olisi varaa.



    Maku asia. ;)

    Mullakin on autossa 15"

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #13 : 15.04.2011 kello on 19:33 »
    Maku asia. ;)

    Mullakin on autossa 15"

    No niin on - ja myös raha-asia.  Mullakin on Volvossa 15 tuumaiset, sekä kesä että talvi alut ja olen asiasta enemmän kuin tyytyväinen. Olis järjetöntä lähteä metsäautoteille joillain alle 50 sarjalaisilla. Myös renkaat on suorastaan halvat kuin vertaa 17 tuumaisiin.

    Mulla ei kyllä mahu kissa kulkeen vanteista läpi niinkuin vesakolla - lyijykynänkin läpisaanti jarrusatulan kohdalta on vaikeaa :D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 3.04.2012 kello on 23:32
    Vs: Vanteiden puhdistus
    « Vastaus #14 : 18.04.2011 kello on 22:18 »
    Viemärin puhdistusaine Niagara nestemäisenä on "jytky" aluvanteen puhdistaja, kannattaa vahata puhdistuksen jälkeen.