Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

"Verollisen" matkailuauton vaatimukset

<< < (2/3) > >>

vanishing point:
^ Siis ei ole tarkoitus lisätä paikkalukua. Jos tuon rock´n´roll-sänky-systeemin saa laitettua laillisesti ja siihen turvavyöt, niin ei siitä haittaa olisi. Jos siis saisin laittaa kolmelle sen, niin ottaisin kolme vyöllistä jakkaraa pois että paikkaluku säilyisi ennallaan Ei sekään paha ole jos saa laittaa r´n´r-systeemin mutta siinä ei saa istua matkustaessa vaan ainoastaan "leirityessä" tai parkissa.

Olen lukenut tästä asiasta monelta eri foorumilta enkä löytänyt selkeää kantaa asiaan. Eri konttoreilla kuulemma vähän erilailla tulkitaan noita vaatimuksia. Täytynee käydä kysymässä konttorilta jokatapauksessa. ilmeisesti alkuperäistä kysymystäni tulkitsee jokainen omalla tavallaan ja se on ymmärrettävää koska olen hämärä tapaus ;)

edit: Siis lyhyesti, sitä halusin tiedustella että pitääkö istuimen josta vuode muunnetaan,olla joku tyyppihyväksytty(eli voinko rakentaa itse) ja onko turvavyöt pakolliset siihen?

Vemppu:
Muuta neuvoa en osaa sanoa kuin mene sinne konttorille missä meinaat auton leimata ja kysy miten siellä asiat tulkitsevat.

Arvauksia: jos siitä on verot aikanaan maksettu niin ei kai siinä mikään estä tavaratilaan laittamasta sänkyä niinkuin haluaa? Jos sillä sängyllä ei matkustella niin vyöt yms lienee turhuutta.

Jos sänky&penki -combolla on tarkoitus matkustaa niin veikkaan että silloin vyövaatimukset yms menee samalla tavalla kuin alunpitäenkin kyseisen auton kohdalla.

Omassa pihassa jos tuollainen projekti olisi niin konttorille menisin kysymään enkä arpoisi netissä. Tulkinnat on niin "tulkinnanvaraisia" että vaikka saisin interwebistä kuinka varmantuntuisen vastauksen tahansa, en yhtään puikkoa polttaisi tai reikää poraisi ennenkuin olisin asiasta leimasetän kanssa jutellut.

kimi:
Penkkejä kyselin itse vanhaan Transportteriin ja ainakin siihen projektiin jota tuota hain (vm 2003) olisi löytynyt auton sisustuksia rakentavasta yrityksestä kokonaan kipattava 2 tai 3 hengen penkit. Siis taksi ja erikoissistuja rakentava liike oli kyseessä, nyt en muista mikä mutta kannattaa kysellä. Kiinitys tulee alkuperäisiin paikkoihin ja katsastuksen kanssa ei tule ongelmia kun mennään tehtaan rakenteiden mukaan.
En nyt muista mikä se liike oli mutta googlella löytää ja eihän noita montaa ole joille soittaa.

560FMK:

--- Lainaus käyttäjältä: vanishing point -  6.10.2014     kello on 19:11 ---edit: Siis lyhyesti, sitä halusin tiedustella että pitääkö istuimen josta vuode muunnetaan,olla joku tyyppihyväksytty(eli voinko rakentaa itse) ja onko turvavyöt pakolliset siihen?

--- Lainaus päättyy ---
Istuimen saa rakentaa itse, koska vasta 1.10.1999 jälkeen pitää olla tyyppihyväksytty. Vyöt pitää olla naama eteenpäin olevilla istuimilla ja vöiden kiinnityspisteet pitää olla hyväksytty 1.7.1997 ja sen jälkeen käyttöönotetussa.

vanishing point:

--- Lainaus käyttäjältä: 560FMK -  7.10.2014     kello on 01:16 ---Istuimen saa rakentaa itse, koska vasta 1.10.1999 jälkeen pitää olla tyyppihyväksytty. Vyöt pitää olla naama eteenpäin olevilla istuimilla ja vöiden kiinnityspisteet pitää olla hyväksytty 1.7.1997 ja sen jälkeen käyttöönotetussa.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos! Näin muistan lukeneeni joskus mutta en löytänyt/osannut etsiä noita pykäliä. Tämä edistää hommia koska voin näiden tietojen kera mennä juttelemaan leimasedän kanssa ja varmistaa miten homman saa tehdä ettei tule aiheutettua ylimääräisiä konttorikäyntejä eikä hitsailuja/porailuja.

Tässä vielä kuvia penkeistä:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View