rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 196844 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #480 : 12.10.2016 kello on 21:53 »
Kone kysyi päivitä ja sammuta ? Klikkasin yes.

Tuossa windowsin suurin ongelma on, päivitystä ei tehdä taustalla vaan sammutuksen/käynnistyksen yhteydessä. Kiva odotella etä saa päivitettyä koneen, kun parempaakin tekemistä olisi (lue: töitä). imho.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Win 10
« Vastaus #481 : 12.10.2016 kello on 21:58 »
Ei kait tuo mikään probleema ole . Töissä ilmoitti että päivitykset on ladattu "käynnistä uudelleen" , hylkäsin sen ja töistä lähtiessä 4 tunnin päästä klikkasin sammuta. Kone kysyi päivitä ja sammuta ? Klikkasin yes.
On kumma kun yksinkertaisesta asiasta tehdään kuningasajatus....

Kuinka kauan toi päivitys kestää. Minulla jäi jauhamaan useaksi tunniksi kunnes hermo meni ja sammutin koneen. Käynnistin uudestaan ja kaikki hyvin. Minulla kysyi " käynnistä uudestaan " ja klikkasin ruutua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Win 10
« Vastaus #482 : 12.10.2016 kello on 22:03 »
Lienee eri koneet millä luetaan keskustelupalstoja ja millä tehdään töitä.
Palstat luen omalla koneella ja päivitykset kuuluvat harrastukseen. Pidemmän päivityksen ajan harrastan muuta. Työkoneen päivitykset hoitaa työnantajan IT-osasto. Jos päivitys tapahtuu työaikana eikä töitä voi tehdä, merkataan tunnit IT-osastolle.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #483 : 12.10.2016 kello on 22:09 »
Jos päivitys tapahtuu työaikana eikä töitä voi tehdä, merkataan tunnit IT-osastolle.

Harmi vain että meillä töissä ei ole ko. momenttia.

Nm. muutaman kerran ylitöitä tehneenä päivitystä odotellen...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
Vs: Win 10
« Vastaus #484 : 12.10.2016 kello on 22:36 »
Ei kait tuo mikään probleema ole . Töissä ilmoitti että päivitykset on ladattu "käynnistä uudelleen" , hylkäsin sen ja töistä lähtiessä 4 tunnin päästä klikkasin sammuta. Kone kysyi päivitä ja sammuta ? Klikkasin yes.
On kumma kun yksinkertaisesta asiasta tehdään kuningasajatus....

Kävin kaupungilla asioilla päivällä ja olin muutaman tunnin liikenteessä. Kun tulin kotiin kone oli päivittänyt itsensä, mitään kyselemättä.
Jokin asetus on vaihtunut koska asetuksissa ollut että ainoastaan ilmoittaa uusista päivityksistä. Ei tuo muuten mutta minulla oli useita välilehtiä ja eri sivustoja auki, Uudelleenkäynnistyk sen jälkeen ainoastaan lukitut aukesi ja koska en tallenna historiatietoja joutui kaivelemaan noita esille pitkään

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #485 : 13.10.2016 kello on 08:02 »
Kuinka kauan toi päivitys kestää. Minulla jäi jauhamaan useaksi tunniksi kunnes hermo meni ja sammutin koneen. Käynnistin uudestaan ja kaikki hyvin. Minulla kysyi " käynnistä uudestaan " ja klikkasin ruutua.
Tekihän tuo noin 7 minuuttia.
Tietenkään en tiedä mikä päivitys sinulla oli (tai muilla) . Nyt on tullut kai Win10 anniversary update jengille.
Itse olen sen asentanut jo ajat sitten kun tikulla työkalu millä sen saa haettua kun haluaa.
Esim myymiini koneisiin asennan sen(kin) ja valmiiksi.

Tuossa windowsin suurin ongelma on, päivitystä ei tehdä taustalla vaan sammutuksen/käynnistyksen yhteydessä. Kiva odotella etä saa päivitettyä koneen, kun parempaakin tekemistä olisi (lue: töitä). imho.
Ainakin minulla tuo sammutus tapahtuu kun olen poistumassa ja taas avaan yleensä koneen töihin tullessa tai kotona herättyäni.
Onhan tuolla aikaa nousta pystyyn sillä aikaa kun aamukahvit juon.
Tosin viime päivityksessä odotin aamulla valmistumista vieressä. Meni noin minuutti , arvokasta työaikaa  ;)

Kävin kaupungilla asioilla päivällä ja olin muutaman tunnin liikenteessä. Kun tulin kotiin kone oli päivittänyt itsensä, mitään kyselemättä.
Jokin asetus on vaihtunut koska asetuksissa ollut että ainoastaan ilmoittaa uusista päivityksistä. Ei tuo muuten mutta minulla oli useita välilehtiä ja eri sivustoja auki, Uudelleenkäynnistyk sen jälkeen ainoastaan lukitut aukesi ja koska en tallenna historiatietoja joutui kaivelemaan noita esille pitkään
Kannattaa laittaa lepotilaan kun poistuu, säästyy sähköä ja kone ei tee mitään kun olet poissa.

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #486 : 13.10.2016 kello on 08:40 »


    Täälläkin Win 10 päivittelee itsekseen. Uuden päivityksen tietää mm, seuraavasti: Joitakin välilehtiä olen nuokannut suuremmaksi. ( painamalla  CTRL + ) Päivityksen jälkeen kyseiset sivut ovat palautuneet alkuperäiseen kokoon.

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #487 : 13.10.2016 kello on 09:03 »
    Kohdassa 1. on ajakohta, jonka ulkopuolella win päivittelee itteään. Ajankohtaa voi toki muutella.
    Kohdassa 2. taasen voi itse asettaa sen, milloin haluaa uudelleenkäynnistyk sen tehtäväksi.

    En tiedä onko tästä mitään apua, mutta ajattelin laitella näkyville.



  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #488 : 13.10.2016 kello on 09:07 »
    Kohdassa 1. on ajakohta, jonka ulkopuolella win päivittelee itteään. Ajankohtaa voi toki muutella.
    Kohdassa 2. taasen voi itse asettaa sen, milloin haluaa uudelleenkäynnistyk sen tehtäväksi.

    En tiedä onko tästä mitään apua, mutta ajattelin laitella näkyville.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Mistä löytäisin kyseisen välilehden?  Kiitoksia ennakkoon neuvosta.  :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
    • Nurmijärvi
    Vs: Win 10
    « Vastaus #489 : 13.10.2016 kello on 09:16 »
    Mistä löytäisin kyseisen välilehden?  Kiitoksia ennakkoon neuvosta.  :)

    Vasen alakulma neliö, asetukset, päivittäminen suojaus.

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #490 : 13.10.2016 kello on 09:18 »
    Vasen alakulma neliö, asetukset, päivittäminen suojaus.

     Paljon kiitoksia infosta.  :) Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Win 10
    « Vastaus #491 : 13.10.2016 kello on 11:20 »




    Mitä mun pitäs nyt tehdä ?
    Välillä kone sanoo että poista vanha windovs .
    Eilen tuo c-asema pamahti täyteen.




    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #492 : 13.10.2016 kello on 11:32 »
    Menet Windows hallintatyökalut, sieltä  järjestä uudelleen , valitset kun on auennut
    Järjestä järjestelmätyökalut
    ja ruksaat vanhat Windows asennukset. Sit lähti.
    ps siirrä kuvasi tuonne D-osioon kun näyttää olevan tyhjä

    ps aika "tyhmä" kun CEEN jättää noin pieneksi, tuo koneen kokoaja nimittäin  :-[

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Win 10
    « Vastaus #493 : 13.10.2016 kello on 17:35 »
    Menet Windows hallintatyökalut, sieltä  järjestä uudelleen , valitset kun on auennut
    Järjestä järjestelmätyökalut
    ja ruksaat vanhat Windows asennukset. Sit lähti.
    ps siirrä kuvasi tuonne D-osioon kun näyttää olevan tyhjä

    ps aika "tyhmä" kun CEEN jättää noin pieneksi, tuo koneen kokoaja nimittäin  :-[
    Kiitos ohjeista !
    Kyllä tallennan kaikki kuvat ja tiedostot D:lle ,kuvassa vain ei näy .
    8Geeteetä tuli tilaa poistamalla vanhat versiot Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Win 10
    « Vastaus #494 : 23.10.2016 kello on 12:24 »
    Harmi kun meni itsekseen päivittämään tän Seiskan Kymppiin. Nyt ei saa edes ajettua 700d  kuvia koneelle. Kokoajan herjaa jotain.. Pitiköhän ruveta asentamaan takasin Seiska..  >:( Thumbd