rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 196983 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #420 : 28.07.2016 kello on 11:17 »
Senhän voi antaa päivittää itsensä auton penkillä. Kun ajelee kotiin päin , päivitykset se on ladannut varmaan aiemmin ja asentaa niitä.
Luulis että firma ostais uudemmat ettei olisi itku ja hammastenkiristys
Mutt kyll se Windows 10 on p*ska  8)

1. Perussääntö on että kone pitää olla kytkettynå verkkovirtaan kun päivityksiä ajetaan, näin Microsoft ohjeistaa. Eikä minulla ole 20km pitkää virtajohtoa.

Miten uudempikone muuttaa Windowsin päivitysprosessia?

On se p*ska, kun ei tue rautaa.

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #421 : 28.07.2016 kello on 11:35 »


     Minä en paljon ymmärrä näiden tietokoneiden päälle. Keväällä ostin (joku varmaan muistaa) tämän
     nykyisen Lenovo R 400 läppärin käytettynä alan liikkeestä.

    Liike oli asentanut tähän valmiiksi  ohjelmia mm, WIN 10.  En tiedä kuinka paljon päivityksiä tulee, mutta aika-ajoin niitä on. Kun lopettaa netinkäytön, on symboli että asennuksia on odottamassa kun aikoo sulkea läppärin.
    Tähän saakka on siis WIN 10 toiminut mielestäni ihan ok.

    Onhan tämä vähän "henkimaailman" touhua, minun mielestäni. :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #422 : 28.07.2016 kello on 11:40 »
    1. Perussääntö on että kone pitää olla kytkettynå verkkovirtaan kun päivityksiä ajetaan, näin Microsoft ohjeistaa. Eikä minulla ole 20km pitkää virtajohtoa.

    Miten uudempikone muuttaa Windowsin päivitysprosessia?

    On se p*ska, kun ei tue rautaa.
    Mulla on lenovossa laturi jossa tupakansystytintökk eli , ei tartte 20 kilometrin kaapelia........... .....


    « Viimeksi muokattu: 28.07.2016 kello on 11:55 »

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #423 : 28.07.2016 kello on 12:43 »
    Jaa, vai että Windows on niin surkea että se tarvitsee kaiken maailman häppäsvärkkejä että sitä voi käyttää. Surkeata.
    Itse en kyllä jaksa tuommoista ainaista säätöä Windowsin kanssa, miksi se ei vain voi yksinkertaisesti sammua kun se sammutettaan?

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #424 : 28.07.2016 kello on 12:46 »
    Jaa, vai että Windows on niin surkea että se tarvitsee kaiken maailman häppäsvärkkejä että sitä voi käyttää. Surkeata.
    Itse en kyllä jaksa tuommoista ainaista säätöä Windowsin kanssa
    .

    Juuh. Pari kymppiä on, mutta ne on onneksi rouvan ja pojan käytössä. Itse käytän Applea  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #425 : 28.07.2016 kello on 13:16 »
    Jaa, vai että Windows on niin surkea että se tarvitsee kaiken maailman häppäsvärkkejä että sitä voi käyttää. Surkeata.
    Itse en kyllä jaksa tuommoista ainaista säätöä Windowsin kanssa, miksi se ei vain voi yksinkertaisesti sammua kun se sammutettaan?
    H Ä P P Ä S V Ä R k k I , tuohan on karavaanarilla oiva varuste kun voi latailla missä vaan, ilman invertterejä jne. Thumb

    Muuten taas yksi hyvä lisäominaisuus on Win10:ssä  Thumb

    http://www.digitoday.fi/tietoturva/2016/07/28/microsoft-windows-10-tekee-tietoturvaohjelmat-turhiksi/20167946/66

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
    • Nurmijärvi
    Vs: Win 10
    « Vastaus #426 : 28.07.2016 kello on 13:34 »
    Tuota kympin omaa virusohjelmaa, olen käyttänyt alusta asti, eikä ole
    ollut ongelmia. Yksi örkki ollut kokoaikana, ohjelma laittoi sen karanteeniin ja sieltä poistin.
    Kone toimii tosi hyvin alle 1/2 min käynnistyy nollilta. Ja Lenovon kone.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #427 : 28.07.2016 kello on 13:50 »
    Kone toimii tosi hyvin alle 1/2 min käynnistyy nollilta. Ja Lenovon kone.

    SSD levyllä varustettuna varmasti käynnistyy, tavallisella HDD levyllä menee useampi minuutti. Jos siis kylmäkäynnistyksest ä on kyse.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
    Vs: Win 10
    « Vastaus #428 : 28.07.2016 kello on 14:52 »
    Eikös tuo Defenderin erinomaisuus ole perustunut siihen, ettei se löydä mitään haittaohjelmia....

    Tuntuu siis siltä, että kaikki on ok. Mulla ainakaan ei herjaa juuri koskaan.
    Tässä 10 versiossa on se huono puoli, että se päivittää itse itseään vähän väliä. Perustuuko se sitten siihen ajatukseen, että seuraavaa versiota ei enää tulisi, vaan tätä nykyistä vain muokataan.
    Monesti käy niin, että netti ja kaikki muutkin toiminnat hidastuu hidastumistaan. Tulee mieleen, että käynnistäisi uudestaan, mutta tarkemmin katsottuna taustalla vain tämä Win 10 lataa, tai asentaa päivityksiä. Resurssit on valjastettu siihen. Työkoneessa tulee välillä paniikki, kun laitteisto pakosta uudelleen käynnistyy. Tämä voi johtua osin firman asetuksistakin. Välillä päivityksen jälkeen kone menee juntturaan jostain syystä. Vanhoissa versioissa pystyi tekemään palautuksen omine ohjelmineen. Nykyisin palautus tapahtuu vain tehdasasetuksiin, jolloin omat ohjelmat tuhoutuvat.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:43
    • "Where days drop as softly as fruit from trees"
    Vs: Win 10
    « Vastaus #429 : 28.07.2016 kello on 14:58 »
    Hyvin on toiminut kun vuoden alkutaipaleella otin käyttöön Microsoft Surface 4:ssa. Liekkö sit vähän tekemistä nuitten päivitysten suhteen, kun tulevat it-pönkän toimesta. Täytyy sanoa, että yhtä hyvä on kymppi kuin seiska aikoinaan, ellei jopa parempi :-)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
    • Nurmijärvi
    Vs: Win 10
    « Vastaus #430 : 28.07.2016 kello on 15:24 »
    SSD levyllä varustettuna varmasti käynnistyy, tavallisella HDD levyllä menee useampi minuutti. Jos siis kylmäkäynnistyksest ä on kyse.

    Kylmäkännistyksestä kyse meni 25sekunttia, kone oli samuksissa siitä virta päälle, näyttää
    Lenovon nimen sitten pinkoodi ja aloitus näyttö, aikaa meni siis 25 sek. Ja on tavallinen kovalevy 500 gt

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #431 : 28.07.2016 kello on 15:49 »
    Kylmäkännistyksestä kyse meni 25sekunttia, kone oli samuksissa siitä virta päälle, näyttää
    Lenovon nimen sitten pinkoodi ja aloitus näyttö, aikaa meni siis 25 sek. Ja on tavallinen kovalevy 500 gt

    Tuo on kyllä käynnistynyt hibernate tilasta (S4), eikä kylmäkäynnistyksest ä (S5). Voit kokeilla tuon valitselämalla "käynnistä uudelleen" sammutusvalikosta, jolloin huomaat käynkistyksen kestävän parisen minuuttia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #432 : 28.07.2016 kello on 16:12 »
    kahta juuri kokeilin. tavallisella levyllä molemmat win7 42 sek, win10 30sekuntia

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #433 : 28.07.2016 kello on 16:44 »
    kahta juuri kokeilin. tavallisella levyllä molemmat win7 42 sek, win10 30sekuntia

    Paljos kestää kymppi normikäynnistyksell ä? 10 sek?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #434 : 28.07.2016 kello on 16:52 »
    Normi ? Nuo molemmat oli nollilta käynnistettyjä. Akku irti / akku kiinni ja starttinappia.
    Mulla on kotona ssd:llä oleva. Täytyy kokeilla sitä kellon kanssa