rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 197029 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Win 10
« Vastaus #285 : 28.12.2015 kello on 18:04 »
Eli voi jonkin ohjelman ajaa vaikka XP moodissa jos tökkii. Ei vaan vielä ole tarvinnut, no minä nyt olen harrastelija vaan.

No kyllä huomaa ettet ole tarvinnut, tuo mode-ominaisuus on niin pelle keksintö ettei tosikaan! Sillä ei oikeasti aikaansaada mitään yhteensopivuutta yhtään mihinkään - ja ihan omasta kokemuksesta tämäkin, sillä esim. tuo Citroënin korjaamosofta (nimeltään Lexia tai uudempi on DiagBox) nimenomaan vaatii XP:n alleen ja sen saa uudemmissa Winkuissa toimimaan vain Virtual-PC:n kautta. Yksikään "yhteensopivuustila" ei tuota softaa toimivaksi saa, ei saanut Win7 eikä saa Win10:kään :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #286 : 28.12.2015 kello on 18:55 »
No yhden auto-softan tuolla laitoin asiakkaalle toimimaan. Muuta ei ole tarvinnut.
Varmaan noitakin on monenlaisia. Taas eräs toinen ei lähtenyt edes virtual boxissa. Vaati xp käyttiksen, ibm;n määrätyn koneen jossa vähintään 2gb muistia.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #287 : 29.12.2015 kello on 08:28 »
Valitettavasti ei ole tullut eteen niitä. Ihan dos pohjaisetkin toimii mitä käyttänyt. Taas esim Kartat sovellus on tullut natiiviksi mitä se ei ollut win7:ssa esim.

No kokeileppa joskus ajaa 16bittisiä ohjelmia. Lisäksi useat kopioinninsuojaukse t eivät toimi, joten niillä suojatut ohjelmatkaan eivät toimi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #288 : 29.12.2015 kello on 09:13 »
Ei ole tullut 16 bittisiä vastaan.

Ja tähän mennessä esille tulleet ohjlmat .orgissa mitkä ei toimi?
Eli ainoa yhtäläisyys että ne on kräkättyjä eli hihnalta nussittuja autonsoftaus ohjelmia.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #289 : 29.12.2015 kello on 09:28 »
Ei ole tullut 16 bittisiä vastaan.

Ja tähän mennessä esille tulleet ohjlmat .orgissa mitkä ei toimi?
Eli ainoa yhtäläisyys että ne on kräkättyjä eli hihnalta nussittuja autonsoftaus ohjelmia.

Myönnät siis vihdoin ettei kaikki Windows softat toimi kympissä.

Ps. Mm. SH3 peli ei toimi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Win 10
« Vastaus #290 : 29.12.2015 kello on 09:48 »
^
Minä kanssa ihmettelin, kun autohuollon testerissä oli käytettävä XP versiota....

Kaiketi ne ohjelmat ovat niin kalliita, ettei päivityksiin ole varaa.
Mikrotuki päivittelee myös jatkuvasti meillä autotestereitä. Ei vaan millään meinaa testerit pysyä softien perässä.




*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #291 : 29.12.2015 kello on 11:54 »
Myönnät siis vihdoin ettei kaikki Windows softat toimi kympissä.

Ps. Mm. SH3 peli ei toimi.
Kirjoitin aiemmin.
Valitettavasti ei ole tullut eteen niitä. Ihan dos pohjaisetkin toimii mitä käyttänyt. Taas esim Kartat sovellus on tullut natiiviksi mitä se ei ollut win7:ssa esim.
Nk normikäyttäjille toimii todennäköisesti kaikki. Sinua ja edes itseäni en laske siihen kategoriaan. :-*

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #292 : 29.12.2015 kello on 12:15 »
Kirjoitin aiemmin.

Niin, kirjoitit aiemmin:
Toimii toimii kaikki

Mikä ei pidä paikkaansa.



Nk normikäyttäjille toimii todennäköisesti kaikki. Sinua ja edes itseäni en laske siihen kategoriaan. :-*

Normikäyttäjälle nimenomaan ei toimi, mm. useat CD/DVD pelit, koska niissä on kopiointisuojaus joka ei toimi uusissa Windowseissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #293 : 29.12.2015 kello on 13:04 »
Niin, kirjoitin kyllä.
Valitettavasti ei ole tullut eteen niitä. Ihan dos pohjaisetkin toimii mitä käyttänyt
Ei pidä leikellä tekstistä itselleen sopivaa. No journalistithan p***alehdissä niin tekee, myös.
Noist peleist en tiedä mitään kun en itse pelaa kuin nettibilistä joskus. Lapsetkaan ei tietääkseni harrasta ja isompi lapsenlapsi harrastaa oikeata shakkia ja pelaa fudista. Elämää on erilaista....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
Vs: Win 10
« Vastaus #294 : 29.12.2015 kello on 14:16 »
Pitääkö ysiysin aina mollata Windowsia, joka useimmille sopii, Linux-mies pysyyköön linuxissa. Thumbd Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Win 10
« Vastaus #295 : 29.12.2015 kello on 14:17 »
Aina kun on tullut uusi Wintoosa, on tullut myös palikka, jolla on voinut testata yhteensopivuuden. Nyt sellaista ei taida olla?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #296 : 29.12.2015 kello on 15:12 »
Asennettaessa testaa. Sit voi vielä peruuttaa.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #297 : 29.12.2015 kello on 16:39 »
Niin, kirjoitin kyllä.Ei pidä leikellä tekstistä itselleen sopivaa. No journalistithan p***alehdissä niin tekee, myös.

Nyt sitten syytät minua lainauslouhinnasta, vaikka siinä on linkki mistä voi tarkistaa asiayhteyden joten se ei voi olla tarkoittamaasi lainauslouhintaa koska referenssi on annettu. Muutenkin lainaan vain niitä kohtia selvyyden vuoksi mihin vastaan.

Tässä vielä koko lause, josta voidaan todeta että mitään olennaista ei jätetty pois edellisestä "tekstin leikkelemisestä":
Toimii toimii kaikki, pääosin niitä on tullut natiivina lisääkin käytettäväksi ilman erillisasennuksia.

Ja loppuosa tekstistäsi ei mielestäni ole mitenkään positiivista, sen verran tarpeetonta tauhkaa koneelle väkisin syötetään.


Noist peleist en tiedä mitään kun en itse pelaa kuin nettibilistä joskus. Lapsetkaan ei tietääkseni harrasta ja isompi lapsenlapsi harrastaa oikeata shakkia ja pelaa fudista. Elämää on erilaista....

No hienoa, että kerrot että perustat kommenttisi täydelliseen tietämättömyyteen asiasta.

Ps. Minulla on Windowsista yli 25 vuoden kokemus, ja olen korjannut lukuisia Windows asennuksia nk. "asentajien" jäljiltä jotka vain pamauttavat Windowsin kovalle ja hehkuttavat kuinka "helposti ja nopeesti se meni koneeseen" (tiedoksesi, Windows ei todellakaan ole suoraan valmis käytettäväksi asennuksen jälkeen, ilman säätämisiä. Siis jos halutaan että se toimii kunnolla vielä parinvuoden jälkeen).

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #298 : 29.12.2015 kello on 16:41 »
Pitääkö ysiysin aina mollata Windowsia, joka useimmille sopii, Linux-mies pysyyköön linuxissa. Thumbd Thumbd

Se että kertoo faktoja, ei ole mollaamista.

Ja tässä topiikissa keskustellaan Windowssista, ei Linuxista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Win 10
« Vastaus #299 : 29.12.2015 kello on 16:48 »
Ps. Minulla on Windowsista yli 25 vuoden kokemus, ja olen korjannut lukuisia Windows asennuksia nk. "asentajien" jäljiltä jotka vain pamauttavat Windowsin kovalle ja hehkuttavat kuinka "helposti ja nopeesti se meni koneeseen" (tiedoksesi, Windows ei todellakaan ole suoraan valmis käytettäväksi asennuksen jälkeen, ilman säätämisiä. Siis jos halutaan että se toimii kunnolla vielä parinvuoden jälkeen).
Minkälaista säätämistä se nyt asennuksen jälkeen kaipaa....?

Minä nyt en ole juuri muuta säätänyt, kuin lisännyt taustakuvan ja laittanut pikakuvakkeita mieluisiin paikkoihin.
Pitäisikö tämä kone viedä nyt jollekin asiantuntijalle vielä säädettäväksi?