rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 196845 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #255 : 27.12.2015 kello on 11:01 »
    Kovasti se koittaa tuota win10:ä pakottaa laittamaan, mutta niin kauan mennään olkkarin koneessa seiskalla, kun vaan mahdollista. Lähinnä vain pahaa sanottavaa olen tuosta kuullut, eikä tuo 99:n yllä kertoma esimerkki yhtään vakuuta päivittämisen puolesta. Näyttää yhä vahvemmin sitlä, että kun ei ole enää mahdollista estää päivitystä, niin katoaa taas torpan ainut win asennus bittiavaruuteen ja laitan jotain parempaa tilalle.

    (pahoittelut muutos- ja korporaatiovastarin taisen lievästä off-topicista)

     Hei,

     Minulla Windows 7 ja vaimolla 8.1.   Tähän saakka olen onnistunut kiertämään Windows 10 "pakkopäivityksen."
     Eli tulevaisuudessa ei ole mahdollisesti mahdollista kiertää päivityksiä.  :-\   


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Win 10
    « Vastaus #256 : 27.12.2015 kello on 11:12 »
    Voiko laittaa mihinkään sellaista käskyä että se automaattisesti ohjaa kaikki tiedot eri kovalevylle jottei se ssd täyttyisi?

    Kyllähän tuon "My Folder" on voinut Winkussa määrittää kautta aikain, missä se majaillee = kaikki ko. käyttäjän tiedostot menee oletusarvoisesti ko. hakemistoon. Liekö tuo laajemmaltikin mahdollista jo tuo juurikin C:\Users määrittää muualle 8)

    http://www.tenforums.com/tutorials/1964-users-folder-move-location-windows-10-a.html

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
    Vs: Win 10
    « Vastaus #257 : 27.12.2015 kello on 12:03 »
    Äsken tuli ilmeisesti suuri WIN 10 päivitys....

    Kesti ainakin tunnin kaikkine latauksineen.
    En kyllä vieläkään huomannut mitään ongelmia. Edelleen tuntuu paljon nopeammalta, kuin tuo 7 versio.

    Muistan jostain hamasta historiasta, kun tietokonefriikit sanoivat, etteivät koskaan päivitä Windowsia, kun se ei sen jälkeen toimi heidän haluamallaan tavalla. Erityisesti suomenkileinen Windows oli pannassa. Siihen aikaan käytössä oli se paras WIN 3.1 ja englanninkielinen. Mulla on yhdessä läppärissä vieläkin sellainen, tosin suomenkielisenä. Siis se lähes paras.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #258 : 27.12.2015 kello on 12:32 »
    No tuo 99:n kuva kertoo jo kaiken. Ei koske todennäköisesti montaa käyttäjää .orgissa.
    Mennyt käynnistys sekaisin kun samalla kovolla Linukka ja 10.

    Eipä tuo päivitys mitään sotkenut 3:ssa omassa koneessa, eikä kukaan vielä ole ilmoittanut jotta jotain probleemaa (asiakkaista).

    Ei tuo Windows osaa edes itseään päivittää sekoittamatta itseään.



    ittu. lentää kohta helvettiin koneelta tuo p*ska käyttis >:(

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #259 : 27.12.2015 kello on 13:51 »
    Dodii, nyt on kone korjattu toimivaksi Windowsin päivityksen jäljiltä. Paitsi Windows on vielä sekaisin, saa nähdä jaksanko enää sitä korjata. Windowsissa ei onneksi ollut mitään tähdellistä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
    Vs: Win 10
    « Vastaus #260 : 27.12.2015 kello on 13:51 »
    Ei onneksi (vielä?) ole sinisiä ruutuja näkynyt, mutta päivityksen jälkeen alkoi tehtäväpalkin kuvakkeet katoilemaan entistä useammin (vain uudelleenkäynnistys auttaa) ja s-postiohjelma herkesi hakemasta uusia viestejä kokonaan. Jälkimmäinen ominaisuus ei nyt merkittävästi haittaa, sen verran surkea oli ko. ohjelma jo toimiessaankin. Tod.näk. korjaantuu tilin asetuksia rukkaamalla tai poistamalla tili ja asentamalla uudestaan. Mutta ei millään jaksaisi.

    Niin ja läppärin kalvohiiri on nyt aina päällä ja kirjoittaessa kursori (ja sitä myötä kirjoitus) hyppii milloin minnekin. Saa sen fn + F9:llä pois, mutta seuraavan käynnistyksen jälkeen on taas päällä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
    • Häme
    Vs: Win 10
    « Vastaus #261 : 27.12.2015 kello on 22:23 »
    Tällaisena tietotekniikan tumpelona olen onnistunut laittamaan 3:een koneeseen Win10 ihan vapaaehtoisesti. Kaikista noista koneista tuli paljon nopeanpia käynnistymään.

    Kaikki aikaisemminkin käytössä olleet lisälaitteet toimivat Win10 kanssa hyvin. Ainoastaan oman yksityisyyden suojan parantamiseksi poistin tietosuoja asetuksista muutamia Microsoftin haluamia lupia seurata minun koneen käyttöä.

    Tyytyväisiä käyttäjiä olemme olleet tähän monipuoliseen Win10 ohjelmaan.


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Win 10
    « Vastaus #262 : 27.12.2015 kello on 22:32 »
    Ainoastaan oman yksityisyyden suojan parantamiseksi poistin tietosuoja asetuksista muutamia Microsoftin haluamia lupia seurata minun koneen käyttöä.

    Ja kun koneeseen on tullut nyt nuo vimosimmat Win10 päivitykset, on Microsoft "ystävällisesti" nollannut sun asetuksesi => joudut laittamaan ne nyt uudelleen jos haluat yhä olla suojassa >:(

    Itse suosittelisin tuota Spybotin Anti-Beaconia. Se laittaa kaikki nuo laverteluestot päälle yhdellä hiiren klikkauksella :)
    https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
    Vs: Win 10
    « Vastaus #263 : 27.12.2015 kello on 22:43 »
    Ja kun koneeseen on tullut nyt nuo vimosimmat Win10 päivitykset, on Microsoft "ystävällisesti" nollannut sun asetuksesi => joudut laittamaan ne nyt uudelleen jos haluat yhä olla suojassa >:(

    Itse suosittelisin tuota Spybotin Anti-Beaconia. Se laittaa kaikki nuo laverteluestot päälle yhdellä hiiren klikkauksella :)
    https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/
    Eipä muuttanut mulla mitään asetuksia päivityksessä, vaikka kaikki mitä sai, oli pois päältä.
    Valitettavasti ihan kaikkea ei saa pois.
    Pystyykö tuo lisäohjelma estämään urkinnan, vai väittääkö se niin vain?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Win 10
    « Vastaus #264 : 27.12.2015 kello on 23:10 »
    Pystyykö tuo lisäohjelma estämään urkinnan, vai väittääkö se niin vain?

    Spybotilla on pitkä historia selainestoista jotka ihan oikeasti jopa toimivat, joten tuota "referenssiä" vasten uskoisin että myös tämä oikeasti tekee sen mitä lupaa 8)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #265 : 28.12.2015 kello on 00:29 »
    Spybotilla on pitkä historia selainestoista jotka ihan oikeasti jopa toimivat

    Nyt ei ole kyse selaimesta, vaan ihan muusta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Win 10
    « Vastaus #266 : 28.12.2015 kello on 09:30 »
    Nyt ei ole kyse selaimesta, vaan ihan muusta.

    No ei olekaan ja jokainen tekee ne omat päätöksensä, omista työkaluistaan omien referenssiensä perusteella = en siis ole täällä mitenkään erityisesti Spybotia puollustamassa, kunhan nyt vain mainitsin yhden erittäin helppokäyttöisen vaihtoehdon. Muitakin toki on 8)

    http://www.ghacks.net/2015/08/14/comparison-of-windows-10-privacy-tools/

    Toinen aika helppokäyttöinen on O&O ShutUp, jossa pääsee jo pidemmällekin noita eri asetuksia säätämään, mutta siellä on myös helppo "Apply all recommended" joka hoitaa jo hyvin suuren osan ilman mitään lisäsäätämistä Thumb
    http://www.oo-software.com/en/shutup10
    « Viimeksi muokattu: 28.12.2015 kello on 09:43 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
    Vs: Win 10
    « Vastaus #267 : 28.12.2015 kello on 09:39 »
    No ei olekaan ja jokainen tekee ne omat päätöksensä, omista työkaluistaan omien referenssiensä perusteella = en siis ole täällä mitenkään erityisesti Spybotia puollustamassa, kunhan nyt vain mainitsin yhden erittäin helppokäyttöisen vaihtoehdon. Muitakin toki on 8)

    http://www.ghacks.net/2015/08/14/comparison-of-windows-10-privacy-tools/
    Jos se tekee jotakin muutakin, kuin muttaa täpit WIN 10 asetuksista, niin ehkä sitten.
    Minä olen sen verran epäluuloinen, että oletan noiden asetuksessa olevien täppien olevan vain psykonappeja, jotka eivä kenties vaikuta mihinkään.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:25
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Win 10
    « Vastaus #268 : 28.12.2015 kello on 09:45 »
    Jos se tekee jotakin muutakin, kuin muttaa täpit WIN 10 asetuksista, niin ehkä sitten.

    Helpottaisiko jos käyttää kahta eri ohjelmaa? Jos toisella asetetut täppien asennot näkyvät myös toisella noin asetetuiksi, niin kaippa ne sitten oikeasti myös on niin aseteltu :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
    Vs: Win 10
    « Vastaus #269 : 28.12.2015 kello on 09:55 »
    Helpottaisiko jos käyttää kahta eri ohjelmaa? Jos toisella asetetut täppien asennot näkyvät myös toisella noin asetetuiksi, niin kaippa ne sitten oikeasti myös on niin aseteltu :D
    Täppien asennot ei kenties kerro mitä sieltä silti urkitaan...

    Mikäli joku ohjelma pystyy analysoimaan tiedon kulun, niin sitten siinä voisi olla ideaa.