rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 196904 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Win 10
« Vastaus #210 : 15.11.2015 kello on 18:34 »
Meillä myös langaton tökkinyt win 10 vaihdon jälkeen. Erityisesti silloin kun osa koneista on langalla kiinni reitittimessä. Netti löytyy kun reitittimen käyttää pimeenä.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #211 : 15.11.2015 kello on 19:39 »
Viikon toimi ongelmitta, tuo Win 10. Eilen illalla hävis netti kokonaan.
Ei näyttänyt langattomasta edes kuvaketta. Pyysi laittamaan ethernetkaapelin kiinni.
Tunnin verran pulasin, enkä onnistunut, sitten laitoin tehdasasetukset niin reilun tunnin
latailun jälkeen netti oli ilmestynyt. Tiedä onko Lenovon  vika vai käyttis.
Jos sulla jokin B-sarjan Lenovo, niin niissä ollut wlankorteissa ongelmia, johtumatta win10:stä.
3 niitä käyttänyt takuuhuollossa Saksassa ja Winmaker taisi täältäkin sellaisen korjauttaa.
Itselläni Lenovon Yoga Pro ja T440s , ne ei ainakaan ole win 10:n kanssa tökkineet.
Enkä muutenkaan ole kuullut siitä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Win 10
« Vastaus #212 : 15.11.2015 kello on 20:00 »
Minulla on kaksi pöytäkonetta, jotka itse koottu kiinaosista ja olen niihin yrittänyt vaihtaa 10:ksi ja ensimmäinen vaikeus oli myös verkkoyhteyden häviäminen tasaisin välein.
Minulla on 3g reititin ja sen kyllä sai helposti toimimaan, kun katkaisi reitittimestä virran ja otti myös koneesta verkkopiuhan hetkeksi irti.
Mutta muuten meni heti hermot kympin kanssa, olen kaikkiaan eri koneilla yrittänyt 5 kertaa vaihtaa kymppiin ja aina on pitänyt palata seiskaan. Seiska on hyvä käyttis, paljon ei voi parantaa näin kotikäyttäjän näkökulmasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #213 : 15.11.2015 kello on 20:10 »
Jos sulla jokin B-sarjan Lenovo, niin niissä ollut wlankorteissa ongelmia, johtumatta win10:stä.
3 niitä käyttänyt takuuhuollossa Saksassa ja Winmaker taisi täältäkin sellaisen korjauttaa.
Itselläni Lenovon Yoga Pro ja T440s , ne ei ainakaan ole win 10:n kanssa tökkineet.
Enkä muutenkaan ole kuullut siitä.

Marketti konehan tää on G505s. Tämä kävi myös saksassa, näytön ongelma, nyt meinaa ratketa
tuosta saranan vierestä. Vielä olis vähän takuuta jäljellä, mutta siinäkin kauhee rumba.
No mulla on toinen Lenovo L 420 siinä seiska ja taidan myös jättää sen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #214 : 15.11.2015 kello on 21:02 »
Kai nyt joku missä ratkeaa saranat pitää lähettää takuuhuoltoon. Thumb
10:llä kirjoitan enkä vaihtais 7:aan millään.
Vastahan noita 74 kpl on asentanut eri koneisiin ilman ongelmia  ;)

Minulla on kaksi pöytäkonetta, jotka itse koottu kiinaosista ja olen niihin yrittänyt vaihtaa 10:ksi ja ensimmäinen vaikeus oli myös verkkoyhteyden häviäminen tasaisin välein.
Minulla on 3g reititin ja sen kyllä sai helposti toimimaan, kun katkaisi reitittimestä virran ja otti myös koneesta verkkopiuhan hetkeksi irti.
Mutta muuten meni heti hermot kympin kanssa, olen kaikkiaan eri koneilla yrittänyt 5 kertaa vaihtaa kymppiin ja aina on pitänyt palata seiskaan. Seiska on hyvä käyttis, paljon ei voi parantaa näin kotikäyttäjän näkökulmasta.

No tuo on monessa mobiililaajakaistas sa ongelmana, reititin tms nukahtaa ja yhteys tippuu pois päältä. Noihin jo vuosia sitten laitettiin pingilooppi taustalle pitämään yhteyttä aktiivisena ettei uuvahda. Asialla mitään tekoa 10:n kanssa.

Onneksi tämä Huawei b593 ja Elisa eivät tee tuota.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #215 : 15.11.2015 kello on 21:14 »
Ei tämä kymppi nyt mikään sateentekijä ole, mutta parempi mitä odotin.

Vielä kun saisivat tämän vähemmän raskaaksi ja päivitykset toimimaan kuten muissa käyttiksissä (+käyttöliittymä paremmaksi), niin olisi ihan käyttökelpoinen jopa ainoaksi käyttikseksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Win 10
« Vastaus #216 : 15.11.2015 kello on 21:18 »
Kyllä se minulla liittyy jotenkin kymppiin, ei seiskan kanssa tapahdu tällaista, tai erittäin harvoin, kympin kanssa katkeaa tasaisin välein.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #217 : 16.11.2015 kello on 07:54 »
Ei tämä kymppi nyt mikään sateentekijä ole, mutta parempi mitä odotin.

Vielä kun saisivat tämän vähemmän raskaaksi ja päivitykset toimimaan kuten muissa käyttiksissä (+käyttöliittymä paremmaksi), niin olisi ihan käyttökelpoinen jopa ainoaksi käyttikseksi.
Paljon "kevyempi" tämä on kuin edelliset, vie vähemmän resursseja , muistia ja muutenkin pyörii notkeasti.
Laitoin yxpäivä Intel Atom miniläpyskään. Ja oli nopeampi kuin starter versio 7:sta
Minulla on tuossa Lenovo Yoga:ssa "fast" kehittäjäversio. Siinä on vielä uusia juttuja, antavat nopeutta myös lisää.
Päivityksiä tippuu tasaisen tapapvasti, asentaa ne taustalla. Jos ei älyä mennä katsomaan päivitykset osioon niin ottaa ne automaattisesti käyttöön seuraavassa käynnistyksessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
Vs: Win 10
« Vastaus #218 : 16.11.2015 kello on 09:25 »
Voi kun ymmärtäs jotain näistä jutuista, niin tietäsin kannattaako vaihtaa seiska kymppiin. Ja jos, niin miten.  :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #219 : 16.11.2015 kello on 10:24 »
Helpointa kun lataat seuraavasta linkistä.
https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Win 10
« Vastaus #220 : 16.11.2015 kello on 10:31 »
Meillä Lenovo T400 hukkaa wifi yhteyden tasaisen epäsäännöllisesti, näin se aina on tehnyt ja käyttiksinä ollut 7, 8, 8,1 ja 10.  Vianetsintä löytää ongelman hetkessä ja korjaa sen. Modeemeja ollut useita ja kaikilla sama.
Tuo on aina päällä jos ollaan kotona, viikonloppureissun ajaksi tai sitä pidemmälle poissaololle sammutan tuon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #221 : 16.11.2015 kello on 12:02 »
Taas tyttärelläni tuo kyseinen kone ei hukkaa , ei hukannut 7:ssa ,ei 8.1:ssä eikä nyt 10:ssä.

Eli mihin pääsemme tästä = sinun welhon modeemipurkki tiputtelee, tyttärelläni ei  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Win 10
« Vastaus #222 : 16.11.2015 kello on 13:29 »
Taas tyttärelläni tuo kyseinen kone ei hukkaa , ei hukannut 7:ssa ,ei 8.1:ssä eikä nyt 10:ssä.

Eli mihin pääsemme tästä = sinun welhon modeemipurkki tiputtelee, tyttärelläni ei  ;)

Ei se ole noin helppoa.
Modeemi vaihtui edellisessä asunnossa kun päivitin liittymän ja molemmilla teki saman. Nykyään meillä on kuitu sisälle ja sen perässä muunnin ja Xyexelin ethernet modeemi ja tilanne sama kuin aikaisemmissa.

Vaimon kone ei ole runsaaseen kuukauteen verkkoa hukannut eikä tabletti, tosin ne on pienemmällä käytöllä ja ne sammutetaan käytön jälkeen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #223 : 16.11.2015 kello on 14:33 »
Jatkoa, silloin kun mulla 10 pudotti netin, niin laitoin toisen koneen päälle jossa 7: ka.
Toimi hyvin, 10 ei löytänyt edelleenkään, ennen kuin laitoin tehdasasetukset.
Mulla langaton yhteys 4G Huawein reititin E5377T.
8.1 tuo ei pudottanut kertaakaan, reilussa puolessa vuodessa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:17
Vs: Win 10
« Vastaus #224 : 16.11.2015 kello on 15:29 »
Onko mahdollista palauttaa WIN 10 -->>WIN 7, kun päivityksestä kulunut pari kuukautta?
Tytöllä tosi paljon ongelmia 10:n kanssa ja haluaisi palata vanhaan käyttikseen.