rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 201658 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #195 : 8.11.2015 kello on 10:25 »
Latasin eilen ton win 10  Lenovooni, kaikki tuntuu pelaavan. Se ihmetyttää
kun joku sanoi täällä, että siinä on oma virustorjunta, mutta en ole sitä vielä
löytänyt, palomuurin kylläkin. Mulla on maksettu virustorjunta nyt käytössä,
joka loppuu pian. pitääkö sevanha poistaa ensin, vai mitä teen. Saan kyllä
ladattua, maksullisia ohjemia ja maksuttomiakin.

Kysymys kuuluu miten sen oman virustorjunnan  saan käyttöön.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #196 : 8.11.2015 kello on 11:20 »
Ajat sen maksullisen pois , ottaa Defenderin käyttöön samantein.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #197 : 8.11.2015 kello on 11:39 »
Ajat sen maksullisen pois , ottaa Defenderin käyttöön samantein.

Kiitos, noin meinasin tehdä mutta en ollu varma.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #198 : 8.11.2015 kello on 12:00 »
^
Hyvin onnistu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Win 10
« Vastaus #199 : 9.11.2015 kello on 22:40 »
Meni mokkula jumiin. Luin win10 päivitys mainostekstit ja taasen pääsi nettiin.. Hyvin osattu ns. buki tehdä. En asentanut vielä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:14
Vs: Win 10
« Vastaus #200 : 10.11.2015 kello on 08:59 »
- Tehtäväpalkki menee joskus niin että mistään ei tapahdu mitään, windows-kuvakkeen päältä saa kakkosnapilla sammutettua koneen kyllä, boottaus auttaa
- Pari viikkoa Onedrive väitti etten ole kirjautunut sisään, tiedostot näkyi mutta niitä ei voinut muokata, eikä synkronointi toiminut (koneen käyttöönotossa oli toiminut hetken ok). Mistään ei päässyt kirjautumaan kuitenkaan sisään. Kerran sitten konetta käynnistäessä kyseli tunnukset ja alkoi pelaamaan.
- Muutaman kerran on ilmoittanut käynnistyksen yhteydessä että "Kriittinen virhe: Aloitusvalikko ja cortana eivät toimi. Yritämme korjata ne, kun seuraavan kerran kirjaudut sisään." Eipä auta uloskirjautuminen eikä koneen sammuttaminen ja käynnistäminen. Vasta uudelleenkäynnistys korjaa ongelman seuraavaan kertaan saakka. En edes tiennyt että "Käynnistä uudelleen" on eri asia kuin "Sammuta" + koneen käynnistys, mutta niin vain näkyy olevan. Tuota käynnistä uudelleen komentoa ei ihan helposti edes löydä aloitusvalikon ollessa jumissa, pitää ensin kirjautua ulos tuosta kriittisen virheen laatikosta ja sitten sisäänkirjautumisru udulta "virtanapin" takaa valita käynnistä uudelleen.
- Ei bugi, mutta Startup-kansio on piilotettu aika hyvin, en ymmärrä miksi.

Kaitpa nuo tuosta pikkuhiljaa korjaantuu päivitysten yhteydessä.
Minulla on myös melko usein tuo "Kriittinen virhe" ongelma ja siihen ei auta muu, kuin Ctrl+Alt+Del ja sisäänkirjautumisru uden virtanapin kautta Sammuta ja uusi käynnistys. Liekö miten yleinen ongelma mulla?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #201 : 10.11.2015 kello on 09:05 »
Olen asentanut kai seitsemäänkymmeneen koneeseen tähän mennessä , käyttänyt itse päivittäin näitä sekä työ että omissa koneissa. Ei bugaillut vielä ;)
Hybridikoneessani on vielä extra kehitysversio missä kaikkea vasta kehitteillä olevaa lisäosaa. Sekin toimii oikein hyvin  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Win 10
« Vastaus #202 : 10.11.2015 kello on 10:03 »
Mä olen asentanut kahteen koneeseeni W10n ja toimii hyvin. Kolmas odottaa päivitystä vielä mutta sivistäkää mikä on bugi?! S..tana kun tää dataslangi ei ole aivan hallussa.

Ja toi Windows ilmoitti että päivitys ilmo tulee 2-10 päivään mun Lenovo t-420seen jossa W7pro muttei nyt kolmeen viikkoon oo tullut mitään päivitys ilmoja...

Pitääkö vain venttailla vaiko oikoteitse hakea se ite netistä... Näihin kahteen muuhun tuli sellainen pikkuruutu jota näppäilemällä W10 latautui itestään automaattisesti ilman ongelmia.

Isäni imuroi netistä ja joutui käyttämään muistitikkuja sun muuta kikkakakkosta että sai pöytäkoneellensa sen asennettua ja nyt valittaa ettei Picasa toimi samalla lailla kuin mitä W7kan kanssa???? Tiedä häntä,,,,,,,,,,  t migel

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #203 : 10.11.2015 kello on 10:13 »
Mulla toimii kaikki muuten hyvin, mutta hymiöt eivät toimi tässä edgessä.
virefox: ssa toimii. Mistähän napista ne saa, profiilista koitin mut ei toimi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:36
Vs: Win 10
« Vastaus #204 : 10.11.2015 kello on 10:18 »
Mä taas noista upgradeista samaa mieltä kuin aiemminkin - en halua update vanhan kauhtan päälle, vaan puhtaalta lähdetään (clean install).. eli vanha HDD/SSD/SSHD pois (jemmaan) ja uus tilalle..

  • W7ProFI_64b -> W10ProFI_64b, menee kuin valmistaja oli ajatellut
  • W7EntFI_64b -> nope, tilaa uus lisu ..
  • W7ProEN_32b -> W10ProFI_64b, 3 käyttistä joutu asentaa, jotta sai aktivoitua


Sain nuo kaikki W7 pro:t W10:ksi. Saa sitten nuo vanhat virtualisoitua telakan kautta, jos jonkun softa ympäristön takia tarvitsee palata..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #205 : 10.11.2015 kello on 11:14 »
Mä olen asentanut kahteen koneeseeni W10n ja toimii hyvin. Kolmas odottaa päivitystä vielä mutta sivistäkää mikä on bugi?! S..tana kun tää dataslangi ei ole aivan hallussa.

Ja toi Windows ilmoitti että päivitys ilmo tulee 2-10 päivään mun Lenovo t-420seen jossa W7pro muttei nyt kolmeen viikkoon oo tullut mitään päivitys ilmoja...

Pitääkö vain venttailla vaiko oikoteitse hakea se ite netistä... Näihin kahteen muuhun tuli sellainen pikkuruutu jota näppäilemällä W10 latautui itestään automaattisesti ilman ongelmia.

Isäni imuroi netistä ja joutui käyttämään muistitikkuja sun muuta kikkakakkosta että sai pöytäkoneellensa sen asennettua ja nyt valittaa ettei Picasa toimi samalla lailla kuin mitä W7kan kanssa???? Tiedä häntä,,,,,,,,,,  t migel
Tuostarykäset http://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10


Mä taas noista upgradeista samaa mieltä kuin aiemminkin - en halua update vanhan kauhtan päälle, vaan puhtaalta lähdetään (clean install).. eli vanha HDD/SSD/SSHD pois (jemmaan) ja uus tilalle..

  • W7ProFI_64b -> W10ProFI_64b, menee kuin valmistaja oli ajatellut
  • W7EntFI_64b -> nope, tilaa uus lisu ..
  • W7ProEN_32b -> W10ProFI_64b, 3 käyttistä joutu asentaa, jotta sai aktivoitua


Sain nuo kaikki W7 pro:t W10:ksi. Saa sitten nuo vanhat virtualisoitua telakan kautta, jos jonkun softa ympäristön takia tarvitsee palata..
Kauhea kikkailu lisenssiavaimilla  :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:36
Vs: Win 10
« Vastaus #206 : 10.11.2015 kello on 12:01 »
..
Kauhea kikkailu lisenssiavaimilla  :-[
En saanut muuten HP OEM:eja aktivoitua *for free*  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #207 : 10.11.2015 kello on 14:08 »
Olen vetänyt levylle esim. puhtaan7:n ja aktivoinut sen, sitten 10 päivitys heti päälle. Ei paljon ole mitään tauhkaa. Ajurit vasta Win10:iin

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:36
Vs: Win 10
« Vastaus #208 : 10.11.2015 kello on 15:20 »
^
Juu, niin mäkin tein. Ongelma oli tuossa 32bit seiskasta heitto 64 kymppiin. Mutta menihän se  ;) kunhan samalla MS-tilillä aktivoi 32:n ja perään clean_install 64:sena..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Win 10
« Vastaus #209 : 15.11.2015 kello on 13:50 »
Viikon toimi ongelmitta, tuo Win 10. Eilen illalla hävis netti kokonaan.
Ei näyttänyt langattomasta edes kuvaketta. Pyysi laittamaan ethernetkaapelin kiinni.
Tunnin verran pulasin, enkä onnistunut, sitten laitoin tehdasasetukset niin reilun tunnin
latailun jälkeen netti oli ilmestynyt. Tiedä onko Lenovon  vika vai käyttis.