rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 201667 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:13
Vs: Win 10
« Vastaus #150 : 14.09.2015 kello on 22:35 »
Nyt olen päässyt hieman eteenpäin tabletin päivityksessä...

Keyfinderit antoivat mitä sattuu tuotenumeroa. Mikään ei kelvannut. Päätin sitten alustaa tikun ja latasin WIN 10:n uudestaan. Tällä kertaa ei kysellyt mitään koodeja vaan lähti heti lataamaan.
Kaikki meni loppuun asti hyvin, mutta kun kielsin asetuksista liki kaikki kyttäykset, niin ohjelma suuttui. Näytöllä luki, että pari juttua vielä. Lopulta musteni ja vasempaan yläkulmaan jäi valkopohjainen tikkuaskin kokoinen laatikko. Laatikossa lukee "Mukautetut asetukset. Määritetään mukautetut asetukset. Verkkoympäristön mukautus."

Mitäs nyt pitäisi tehdä, että tämä nokkiinsa ottanut kone heräisi henkiin?

Edit: Heräsi henkiin pitkällä buuttauksella virtakytkimestä.. :)
« Viimeksi muokattu: 14.09.2015 kello on 23:03 »

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:31
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #151 : 7.10.2015 kello on 17:01 »
On tää vaikeeta... >:(


  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #152 : 7.10.2015 kello on 17:05 »
    On tää vaikeeta... >:(

    No on.  >:D

    Eilen koetin ladata Vaion 7 Home Premiumin tuohon kymppiin ja alku näytti hyvältä..



    Illan se lataili ja lopulta alkoi lataamaan päivityksiä mutta aamulla oli seiska edelleen koneessa.


    Tämän lauseen jälkeen varmaan jokainen tietää miten macciin sain asennettua El Capitanin...siis täydellisesti. Käyttöjärjestelmiss ä on näköjään eroja...hyvin asennettavia ja niin...miksi näitä windowseja sitten kehtaa sanoa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #153 : 7.10.2015 kello on 17:55 »
    Jaa, noin 60 kpl win 10 asentanut, nothing problems  Thumb ;)
    Tänäänkin pari ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Win 10
    « Vastaus #154 : 7.10.2015 kello on 18:01 »
    kolmen koneen kokekemuksella, olipa helppo anto mennä ja siin oli, va mull näit vanhoi lenovoit mihi se ei kuulemma passaa :D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:31
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #155 : 7.10.2015 kello on 18:22 »
    Jaa, noin 60 kpl win 10 asentanut, nothing problems  Thumb ;)
    Tänäänkin pari ;)

    Kyse on seiskasta päivitys, ei 10:n asentamisesta.

  • Vieras
  • Vs: Win 10
    « Vastaus #156 : 7.10.2015 kello on 18:59 »
    Kyse on seiskasta päivitys, ei 10:n asentamisesta.

    Eli voitaisiinko olla siinä sitten yhtä mieltä ettei se seiskasta kymppiin päivitys olekkaan läpihuutojuttu vaan se toisilla menee kivuttomasti ja toisilla ei sitten lainkaan ?

    Kuten mainitsin, annoin sen itsekseen päivittyä muttei se sitten päivittynytkään, pitääkö sitä vahdata sitten vieressä koko ajan vai eikö tietokone-experteillä ole mitään selitystä miksi noin kävi?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #157 : 7.10.2015 kello on 19:18 »
    Kyse on seiskasta päivitys, ei 10:n asentamisesta.
    Pääosa itselläkin päivityksiä, muutenhan joutuisin hankkimaan 10:n avaimen rahalla ! tosin tyhjään koneeseen tökkään 7:n tai 8:n pohjalle ilman ajureita ja päivityksiä. sitten 10 perään.
    Eli kai se on koko asennus.
    Sellainen pikku vinkki päivittäjille, älkää ruksatko jotta hakee päivitykset ennen asennusta. Voi kestää kun palvelimella kai vähän ruuhkaa , ne tulee samanlailla jälkikäteenkin.
    Minulla on tikut ja cd:romput 32 ja 64 bittisistä home että pro versioista. En tartte nettiä asennettaessa (päivittäessä)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:31
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #158 : 7.10.2015 kello on 20:27 »
    Pääosa itselläkin päivityksiä, muutenhan joutuisin hankkimaan 10:n avaimen rahalla ! tosin tyhjään koneeseen tökkään 7:n tai 8:n pohjalle ilman ajureita ja päivityksiä. sitten 10 perään.

    No, tässä on mennyt eilinen ilta, yö ja aamupäivä tuon seiskan asennuksessa ja päivitysten asentamisessa (n. 10 buuttausta). Tänään sitten kympin asennusyritys, nyt jo päästy asennusohjelmaan kun ensin pitkin nettiä on etsitty apuja ja komentoriviloitsuja tehty.

    Toivottavasti tämänpäivän puolella on kymppi valmis.

    Sellainen pikku vinkki päivittäjille, älkää ruksatko jotta hakee päivitykset ennen asennusta. Voi kestää kun palvelimella kai vähän ruuhkaa , ne tulee samanlailla jälkikäteenkin.

    Ei tämä kympin asennusohjelma mitään semmoista kysynyt, kysyi vain että päivitys vai kokoasennus ja sitten menoks.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #159 : 7.10.2015 kello on 20:54 »
    No, tässä on mennyt eilinen ilta, yö ja aamupäivä tuon seiskan asennuksessa ja päivitysten asentamisessa (n. 10 buuttausta). Tänään sitten kympin asennusyritys, nyt jo päästy asennusohjelmaan kun ensin pitkin nettiä on etsitty apuja ja komentoriviloitsuja tehty.
    Eilen laitoin yhteen i5 HP:n ja i5 Lenovoon. Tyhjä kowo kummassakin. 7 sisällä noin 25 min/kone. Sitten 10 levyltä about sama aika. 2 ajuria per kone piti netistä ottaa joku acpi hpq6001 ja 6007 = hd 3d guard ja wireless switc HP:hen Lenovoon  pari jotain myös. Sitten annoin koneen hakea uusimmat päivitykset kymppiin. alle 1.5h per kone.


    Ei tämä kympin asennusohjelma mitään semmoista kysynyt, kysyi vain että päivitys vai kokoasennus ja sitten menoks.
    Jaa, joka kone kysäisee haetaanko päivitykset, täytyy ruutuprintti ottaa kun seuraava osuu kohdalle

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:31
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #160 : 7.10.2015 kello on 21:25 »
    Eilen laitoin yhteen i5 HP:n ja i5 Lenovoon. Tyhjä kowo kummassakin. 7 sisällä noin 25 min/kone. Sitten 10 levyltä about sama aika.

    Nuo on sitten levyimage asennuksia, ei normaaliasennuksia. Seiska ei mene tuotavauhtia koneeseen, itselläkin kului melkein 40 min tuohon uuteen koneeseen. Ja päivityksissä menikin sitten tunti poikineen.

    Kympin "asennuksessa" meni semmoiset 25 min, kunhan ensin tiedostot oli haettu Microsoftilta ja tehty esialustukset. Tosin tämänjälkeen piti sitten asetuksia tehdä, ja päivityksiä hakea (vaikka asennuksessa oli muka hakenut päivitykset). Lopullinen asennus aika reilu tunti. Nyt sitten korjailemaan seiskan jäänteinä tulleita erroreita pois (seiskassa ei onglemaa, kymppi antaa erroria).

    Jaa, joka kone kysäisee haetaanko päivitykset, täytyy ruutuprintti ottaa kun seuraava osuu kohdalle

    Ei kysäise. Kokeile Microsoftin päivitystyökalulla niin tiiät.

    Ps. Miten tästä saa finnengelskan muutettua kokonaan suomeksi?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #161 : 7.10.2015 kello on 21:30 »
    Tuo aika minulla = iso muisti 8 ja 16gigaa + nopeat ssd:t  ;D Ei imagea

    Jaa, kyll muutaman enkkukoneen olen vaihtanut finskiksi, ihan asetuksista määrittelin ja se haki jonkun lisäpaketin

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:31
    • Epsoo
    Vs: Win 10
    « Vastaus #162 : 7.10.2015 kello on 21:41 »
    Tuo aika minulla = iso muisti 8 ja 16gigaa + nopeat ssd:t  ;D Ei imagea

    Jaa, kyll muutaman enkkukoneen olen vaihtanut finskiksi, ihan asetuksista määrittelin ja se haki jonkun lisäpaketin

    No, tuossa koneessa on 8 gigaa rammia, SSD (450MB/s luku ja kirjoitus, kiinni 6Gb/s sata väylässä) ja neliytiminen i5.

    Itse en saa kirjautumisruudusta pois "Password" ja "Welcome" tekstiä, enkä valikoista muutettua "Calendar", "Mail", "Photos", jne..



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: Win 10
    « Vastaus #163 : 7.10.2015 kello on 21:44 »
    En muista jäikö mitään vierasperäisiä tuohon, siitä hetkonen

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:48
    Vs: Win 10
    « Vastaus #164 : 7.10.2015 kello on 22:20 »
    Kolmeen koneeseen olen 10 asentanut ja kaikki ongelmitta. Päivittänyt itse asiassa. Kaikkiin olen vaan tehnyt tilauksen ja siinä vaiheessa kun MS on koonnut tarvittavat päivitykset ja ilmoittanut minulle olen ne päivittänyt. Toistaiseksi helpoin päivitys mikä minulle on tullut eteen