Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Win 10
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 16.10.2018 kello on 19:57 ---Kun ostin emolevyn Verkkokaupasta, ei siinä mitään lisenssiä ollut.
Valmisasennukset on asia erikseen.
Lisäys
Se lisenssi + asennus on kovalevyllä ei emolevyllä.
--- Lainaus päättyy ---
Eipä ole, joskus oli. Mm acereissa. Kun kowon vaihtoi lisenssi katosi.
Puhuin kannettavista missä on emolla.
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 16.10.2018 kello on 19:38 ---Se on semmosta lässy kieltä, pissikset käyttää paljon ;)
--- Lainaus päättyy ---
Olet ihan väärällä alalla. Ammattislangia niin korput,lerput,kowot,limput,lisut,kopat,powerit, jne.
Tuskin edes Belgiassa on noin kuin kerroit.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 16.10.2018 kello on 20:16 ---Eipä ole, joskus oli. Mm acereissa. Kun kowon vaihtoi lisenssi katosi.
Puhuin kannettavista missä on emolla.
--- Lainaus päättyy ---
Lisenssi on naitettu yhdistelmään emo + kovalevy, eli jommankumman vaihto vaatii yhteyden Microsoftiin.
Lisäys
Jos minä vaihtaisin itse rakentamani koneeseen emolevyn, lisenssi loppuisi ilman erillistä lupaa MS:ltä emolevullä ei ole varmasti lisenssiä.
Tuon kuvion Microsoft ilmoitti kun Win10 tuli markkinoille.
Aakku:
Missäköhän se mun lisensii lymyili...
Kesällä kun hajosi kovalevy, niin piti netistä imuroida Win 10 käynnistystikku.
Sen kun latasi uudelle kovalevylle, niin ei kukaan kysellyt perään. Oliko se lisenssi sitten emolevyllä?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.10.2018 kello on 21:01 ---Missäköhän se mun lisensii lymyili...
Kesällä kun hajosi kovalevy, niin piti netistä imuroida Win 10 käynnistystikku.
Sen kun latasi uudelle kovalevylle, niin ei kukaan kysellyt perään. Oliko se lisenssi sitten emolevyllä?
--- Lainaus päättyy ---
Varmaankin , ja jos kyseessä vanhempi kone missä ollut Win10.
Sen uuid on tallentunut aiemman Win10 asennuksen seurauksena M$:n tietokantaan ja aktivoituu automaattisesti.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 16.10.2018 kello on 20:52 ---Lisenssi on naitettu yhdistelmään emo + kovalevy, eli jommankumman vaihto vaatii yhteyden Microsoftiin.
Lisäys
Jos minä vaihtaisin itse rakentamani koneeseen emolevyn, lisenssi loppuisi ilman erillistä lupaa MS:ltä emolevullä ei ole varmasti lisenssiä.
Tuon kuvion Microsoft ilmoitti kun Win10 tuli markkinoille.
--- Lainaus päättyy ---
Olen viikon sisällä asentanut noin 15 kpl win 10 käyttiksiä. Kaikki koneisiin missä ei kovalevyä ennestään.
Jokaiseen se meni lisenssi avainta tai home/pro versiota kysymättä ja aktivoitui.
Huomennakin voisin jonkun tehdä.
Silloin joskus hajosi parista acerista kovalevy, olisi pitänyt viedä maahantuojalle joka olisi laittanut kovon + käyttiksen.
Koska se lisenssi oli kovalevyllä omassa osiossa.
Oli halvempaa hankkia lisenssi ja tehdä se itse.
puhun edelleen läppäreistä
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta