rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Win 10  (Luettu 195400 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #15 : 3.10.2014 kello on 08:09 »
En usko, että tämä uusi Win 10  pyörii vanhalla xp-raudalla. Ohjelmien vaatimukset tehoille tupaavat kasvamaan vuosi vuodelta. Kokeilunhaluisille suosittelen Ubuntun lataamista ja kokeilemista. Ja vähän vanhempaan koneeseen voi laittaa Lubuntun, joka on Ubuntun kevytversio. Molemmat löytyvät ubuntu.fi sivustolta.
Oma kokemukseni vanhasta IBMt42:sta on, että lubuntu pyörii mainiosti ja monia win-ohjelmia voi asentaa siihen asentamalla ensin Wine-ohjelman, jonka avulla sitten asennetaan ne win-ohjelmat. Se ei tarvitse virustorjuntaa tehoja syömään ja kaikki tarvittavat ohjelmat löytyy pakettivarastosta.
Lisäksi tämä uusi Win 10 toimii vain rajoitetun ajan, jonka jälkeen ohjelma on ostettava ja asennettava uudelleen (vrt. Win8).

Mitäs väliä sillä joutuuko ostamaan ?

En kyllä ajatellut xp-raudassa kokeilla.
Vaikka mulla onkin esim Lenovo W520 i7:lla ja 32gb muistia.
Siihenkin saa XP:n ajurit lenovon sivuilta  ;)
Noista Ubuntuista on ihan tarpeeksi ollut täällä infoa ja keskustelua, laittaa sellaisen kuka haluaa, tämä ketju käsittelee Win 10 käyttistä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:07
Vs: Win 10
« Vastaus #17 : 3.10.2014 kello on 11:23 »
Mitäs väliä sillä joutuuko ostamaan ?

En kyllä ajatellut xp-raudassa kokeilla.
Vaikka mulla onkin esim Lenovo W520 i7:lla ja 32gb muistia.
Siihenkin saa XP:n ajurit lenovon sivuilta  ;)
Noista Ubuntuista on ihan tarpeeksi ollut täällä infoa ja keskustelua, laittaa sellaisen kuka haluaa, tämä ketju käsittelee Win 10 käyttistä.

Täysin samaa mieltä. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #18 : 3.10.2014 kello on 11:48 »
Puoli tuntia meni kun tökkäsin T43 ibariin ohjelman.
Pääosa toimi järjestelmästä suoraan, sitten päivitys puhan päässä ja toimi langattomat jne laitteet
1.73 on prossa , 1gb muistia. 40 gb kiekko.
Täytyy testailla lisää

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Win 10
« Vastaus #20 : 3.10.2014 kello on 18:06 »
Huoh.

Miten en ole yllättynyt ::)

Saman sain naamalleni eilettäin. Laantui into ja ilmosta lähti palautetta Microsoftille ihan avokämmenellä. Enhän minä moista nyt olisi tähän omppuuni edes kuvitellut mutta kai nyt download-linkki olisi voitu tarjota? Ehkä minulla on joku toinen kone, jossa olisin saattanut ompulla polttamaani DVD:tä sitten kokeilla. Mutta ei ja masennus.  Thumbd

Edit: Tietenkin löysin tuon etsimäni myöhemmin mutta fiilis ol goone.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #21 : 3.10.2014 kello on 18:29 »
Huoh.

Miten en ole yllättynyt ::)
Mistäs tuo tuli ?
Kahdella koneella latasin tuon, töissä 64:n ja himassa 32:n.
Ei väittänyt mitään... ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:37
Vs: Win 10
« Vastaus #22 : 3.10.2014 kello on 19:18 »
Mistäs tuo tuli ?
Kahdella koneella latasin tuon, töissä 64:n ja himassa 32:n.
Ei väittänyt mitään... ;D

Yrittivät ladata vihulaisen alustalla?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
  • Autossa on pyörät
Vs: Win 10
« Vastaus #23 : 3.10.2014 kello on 21:55 »
Eppäilen sammaa :D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #24 : 3.10.2014 kello on 22:08 »
Pittäännä käynnistää kone kasin puolelle, vaikka ei millään viitsisi käydä sitä päivitysrumbaa läpi. Ja ihan vain sen takia että MS vaatii....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Win 10
« Vastaus #25 : 3.10.2014 kello on 23:35 »
  Kokeilunhaluisille suosittelen Ubuntun lataamista ja kokeilemista. Ja vähän vanhempaan koneeseen voi laittaa Lubuntun, joka on Ubuntun kevytversio. Molemmat löytyvät ubuntu.fi sivustolta.
Joo...  Onhan mulla Ubuntu yhdellä koneella jolla tulee selailtua "kyseenalaisia" sivustoja mutta ei sitä aikuisten oikeesti voi ainoana käyttiksenä pitää. Sen verran usein tulee ilmoituksia joistain jutuista ettei järjestelmä tue tätä tai jotain sinnepäin josta ei ole kiinnostustusta että pitäisi alkaa jotain lisäosia latailemaan. Aikanaan yritin mutta se asennus ei koskaan onnistunut kun se oli niin vaikeaksi tehty eli vaatii isomman perustietämyksen Linuxin toiminnasta.
Winukassa se on paljon helpompaa kun lataat niin se toimii (tai sitten ei) ilman mitään lisäsähläämistä.

Edellen se W10 kiinnostaa mutta sitä tietoa minkälaisen raudan se vaatii ei ole tullut...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Win 10
« Vastaus #26 : 4.10.2014 kello on 00:30 »
Jos jaksaa joskus buutata muijan koneen windowsille, niin vois ladata ja laittaa virtuaalikoneelle omaan myllyyn kokeeksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Win 10
« Vastaus #27 : 4.10.2014 kello on 00:50 »
Oiskohan semmosta käyttöjärjestelmää, jolla ei voisi pelata ollenkaan ja muutenkin toimisi just niin kuin minä haluan, eikä siten kuin itse päättävät toheltaa...toivossa on hyvä elää.

Tänäänkin systeri faxaili, että mitä peliä mä pelaan, kun sen 8v. Poika kertoi mun pelaavan jotain nettipeliä...???
Ilmeisesti joku meidän neidin pelaama peli, jossa näkyy mun naamakirja-profiilin kuva. En kyllä pikaisesti löytänyt kyllä moiseen viittaavaa mistään pelistä, mutta täytynee tutkailla asiaa tarkemmin.
Itse kun en noita tietsikkapelejä voi sietää ollenkaan.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #28 : 4.10.2014 kello on 00:53 »
Oiskohan semmosta käyttöjärjestelmää, jolla ei voisi pelata ollenkaan ja muutenkin toimisi just niin kuin minä haluan, eikä siten kuin itse päättävät toheltaa...toivossa on hyvä elää.

On, nimeltään Arch. Tarvii sitten tietotaitoa tietokoneista ja käyttiksistä jos tuota aikoo käyttää...

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:43
  • Epsoo
Vs: Win 10
« Vastaus #29 : 4.10.2014 kello on 00:55 »
ettei järjestelmä tue tätä tai jotain sinnepäin josta ei ole kiinnostustusta että pitäisi alkaa jotain lisäosia latailemaan.
Winukassa se on paljon helpompaa kun lataat niin se toimii (tai sitten ei) ilman mitään lisäsähläämistä.

Just.