Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Matkailuvaunun huolto
Weicco:
Millaisia huoltotoimenpiteitä teette vaunuihinne vai teetätekö ne liikkeessä.
Itse vien nyt keväällä vaunun huoltoon. Kysyin liikkeestä josta ostimme vaunun Hyvinkään Caravan huoltoa sille niin hintaa olis 280€ sisältäen kosteusmittauksen ja muutenkin oli aika laaja lista mitä käyvät läpi huollon yhteydessä.
Yks akselisessa oli hinta halvempi.
Janos:
Kerran käytin liikkeessä huollossa, enää en vie.
Infon puolella on juttua tuosta huoltokäynnistä (muistaakseni otsikolla "tasokasta huoltoa Salossa", tms).
Weicco:
--- Lainaus käyttäjältä: Janos - 14.04.2011 kello on 12:38 ---Kerran käytin liikkeessä huollossa, enää en vie.
Infon puolella on juttua tuosta huoltokäynnistä (muistaakseni otsikolla "tasokasta huoltoa Salossa", tms).
--- Lainaus päättyy ---
En kovinkaan ihmettele kun kyseessä on Salo
-------:
Itse huollan omat kulkineeni, eihän siinä, muutakuin ottaa niitten tarkistus listan käteen ja tarkistaa kohteet, jos kokee jonkun unohtuvan. Kyllähän ne katsastuksessa alustan käy läpi. Mutta rasvata kannattaa ainakin tietyn väliajoin alustaa. Ruuvit pystyy itsekkin kiristämään kaapeista. ;)
Kyllä kannattaa ajon jälkeen kokeilla muutaman kerran kesässä vaunun jarrujen rumpuja ja tarkistella sillon tällöin silmämääräisesti ympäriinsä vaunu. Joka kerta kun lähdetään retkelle, tarkistetaan mm. valot ja laitteet .
Ossi66:
Toimenpiteet on hieman riippuneet siitä millaiset takuut on voimassa.
Ensimmäiset vuodet teetin "koko huollon", ettei tule ongelmia takuun säilymisen suhteen. Nyt on voimassa enää tiiviystakuu, joten teen ensin itse lämmityksen ja kaasulaitteiden toiminnan tarkastuksen sekä vetopään rasvauksen ja jarrujen tarkstuksen.
Sitten vaunu takuun vaatimaan tiiviystarkastuksee n huoltoliikkeeseen ja samalla tehdään kaasun koeponnistus sekä korjataan jos olen havainnut vikaa lämmityksessä tai laitteissa ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta