rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuvaunun huolto  (Luettu 21345 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Matkailuvaunun huolto
« : 14.04.2011 kello on 12:13 »
Millaisia huoltotoimenpiteitä teette vaunuihinne vai teetätekö ne liikkeessä.

Itse vien nyt keväällä vaunun huoltoon. Kysyin liikkeestä josta ostimme vaunun Hyvinkään Caravan huoltoa sille niin hintaa olis 280€ sisältäen kosteusmittauksen ja muutenkin oli aika laaja lista mitä käyvät läpi huollon yhteydessä.

Yks akselisessa oli hinta halvempi.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:47
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #1 : 14.04.2011 kello on 12:38 »
Kerran käytin liikkeessä huollossa, enää en vie.
Infon puolella on juttua tuosta huoltokäynnistä (muistaakseni otsikolla "tasokasta huoltoa Salossa", tms).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #2 : 14.04.2011 kello on 12:53 »
Kerran käytin liikkeessä huollossa, enää en vie.
Infon puolella on juttua tuosta huoltokäynnistä (muistaakseni otsikolla "tasokasta huoltoa Salossa", tms).

En kovinkaan ihmettele kun kyseessä on   Salo

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #3 : 14.04.2011 kello on 13:56 »
Itse huollan omat kulkineeni, eihän siinä, muutakuin ottaa niitten tarkistus listan käteen ja tarkistaa kohteet, jos kokee jonkun unohtuvan. Kyllähän ne katsastuksessa alustan käy läpi. Mutta rasvata kannattaa ainakin tietyn väliajoin alustaa. Ruuvit pystyy itsekkin kiristämään kaapeista.  ;)

Kyllä kannattaa ajon jälkeen kokeilla muutaman kerran kesässä vaunun jarrujen rumpuja ja tarkistella sillon tällöin silmämääräisesti ympäriinsä vaunu. Joka kerta kun lähdetään retkelle, tarkistetaan mm. valot ja laitteet .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #4 : 14.04.2011 kello on 14:48 »
Toimenpiteet on hieman riippuneet siitä millaiset takuut on voimassa.

Ensimmäiset vuodet teetin "koko huollon", ettei tule ongelmia takuun säilymisen suhteen. Nyt on voimassa enää tiiviystakuu, joten teen ensin itse lämmityksen ja kaasulaitteiden toiminnan tarkastuksen sekä vetopään rasvauksen ja jarrujen tarkstuksen.
Sitten vaunu takuun vaatimaan tiiviystarkastuksee n huoltoliikkeeseen ja samalla tehdään kaasun koeponnistus sekä korjataan jos olen havainnut vikaa lämmityksessä tai laitteissa  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #5 : 14.04.2011 kello on 14:56 »
Katsastusvuonna jarruhuolto ja kaasujen koeponnistus.
Muuten itte huoltamalla pärjää. Eihän noissa oikein vikoja ole.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #6 : 15.04.2011 kello on 09:36 »
Tuossa on vertailuhintoja "paikallisesta"
http://www.viitamaacaravan.fi/huolto.html

Ei tuo Hyvinkään Caravanin hinta kauas nakkaa, jos on kaasujen koeponnistus mukana 280 eurossa.

Eilen sovin Viitamaan kanssa että tekevät "tiiveystarkastus ja -käsittely Dethleffs" + "kaasujärjestelmän koeponnistus" yhteensä 159eur. Aamulla vein vaunun huoltohallin pihalle ja saattaa olla että saan hakea kotiin jo töiden jälkeen.

Huoltolistan mukaan on jo testattu lämmitin, kaasulaitteet ja sähkövehkeet - alustan hommat teen sitten kun piha on kuivempi ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #7 : 15.04.2011 kello on 19:34 »
Eilen sovin Viitamaan kanssa että tekevät "tiiveystarkastus ja -käsittely Dethleffs" + "kaasujärjestelmän koeponnistus" yhteensä 159eur. Aamulla vein vaunun huoltohallin pihalle ja saattaa olla että saan hakea kotiin jo töiden jälkeen.

Erälaukko lupasi tuon Dethleffs tiiveystakuun vuositoimenpiteen (kosteustarkastus ja sen töhnän ruiskutus pohjaan) 120 eurolla.

Rasvauksen teen mieluiten itse, kun kovalla käytöllä olevassa vaunussa alustan osia saa rasvailla  kuitenkin jatkuvalla syötöllä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #8 : 15.04.2011 kello on 19:44 »
Erälaukko lupasi tuon Dethleffs tiiveystakuun vuositoimenpiteen (kosteustarkastus ja sen töhnän ruiskutus pohjaan) 120 eurolla.

Rasvauksen teen mieluiten itse, kun kovalla käytöllä olevassa vaunussa alustan osia saa rasvailla  kuitenkin jatkuvalla syötöllä.

Mielenkiintoista... Viitamaan Hannun mukaan 125 euroa on Detskun tehtaan määräämä hinta :o


*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:50
  • Epsoo
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #9 : 15.04.2011 kello on 21:56 »
Mulla menee vaunu vapun jälkeen HC:n huoltoon, siellä olen käyttänyt tätä nykyistä joka vuosi huollossa. Ja maksanut siitä ilosta 300€ kerta ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #10 : 15.04.2011 kello on 22:08 »
Mulla menee vaunu vapun jälkeen HC:n huoltoon, siellä olen käyttänyt tätä nykyistä joka vuosi huollossa. Ja maksanut siitä ilosta 300€ kerta ::)

Mitä muuta saat tuolla hinnalla kuin koko huollon ja Detskun takuiden vaatimat tarkastukset ja käsittelyt?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:50
  • Epsoo
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #11 : 15.04.2011 kello on 22:11 »
Mitä muuta saat tuolla hinnalla kuin koko huollon ja Detskun takuiden vaatimat tarkastukset ja käsittelyt?

Kupin kahvia :D

Ja täyden huoltokirjan, josko siitä olis apua kun koppia alkaa myymään ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 01:57
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #12 : 15.04.2011 kello on 22:41 »
Ei detsku hintaa voi märätä:) voi antaa vain ohje hinnan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #13 : 15.04.2011 kello on 22:42 »
Huoltokirja on kyllä hyvä olla vaunussakin.

Itse ole pitännyt edellisistä asuntoautoista, kuin tästä vaunustakin huoltokirjaa. Varsinaista "oikeaa" vaunun mukana tullutta huoltokirjaa ei ole, mutta omistuksemme alusta asti tein sellaisen.

Tuohon huoltokirjaan olen merkannut kaikki olennaiset huoltotoimet ja varusteiden asennukset, sekä myös kaikki muutokset on dokumentoitu tuohon.
Jos itse olisin kalustoa ostamassa, niin tietenkin yleinen siisteys ja kunto vaikuttaisi olennaisesti ostopäätökseen.
Se että jos vielä sen jälkeen löytyisi huoltokirja, niin se vaikuttaisi varmasti myönteisesti ostopäätökseen ja siten hintaankin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:42
Vs: Matkailuvaunun huolto
« Vastaus #14 : 15.04.2011 kello on 23:20 »
Kupin kahvia :D

Ja täyden huoltokirjan, josko siitä olis apua kun koppia alkaa myymään ::)

Sitten pitäisin tuota 300 euroa paremmin kalliina.

Sain tänään sen leiman ja Dethleffsin takuun vaatiman tarran 125 eurolla. 34 euroa maksoin perheen turvallisuudesta ja omasta mielenrauhasta koeponnistuksen muodossa.
Huoltokirjaan ei tule parempaa merkintää kuin sen tiiveystarkastuksen merkinnät, vaikka teettäisi mitä.