rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Eläke!  (Luettu 8743 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
  • viva la France
Vs: Eläke!
« Vastaus #15 : 1.10.2014 kello on 08:57 »
Vuonna 1960 syntynyt ja jo yli 10 vuotta ovat yrittäneet saada sairas-eläkkeelle mutta en ole suostunut.
Vielä kun puolenkymmentä vuotta sinnitteleen, niin sitten siirryn itse maksamani vapa-ehtoisen eläkevakuutuksen turvin viettämään vapaata. Ja tekisi mieli sanoa ja paljon mutta olkoon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Eläke!
« Vastaus #16 : 1.10.2014 kello on 09:12 »
Tuli 1,5 vuotta lisää reipasta työn iloa.
Toivottavasti kroppa ja pää kestää, että jaksaa painaa tappiin asti ja että töitäkin
riittää vanhenevalle kärtylle  :o

sinulla on niin fyysinen työ
että , jos eivät kevennä sitä iän myötä
niin ainakin varhaselle eläkkeelle laittavat
tai niin ainakin toivon käyvän
myöskin kaikille muillekkin raskaan työn raatajille  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Eläke!
« Vastaus #17 : 1.10.2014 kello on 09:13 »
Näin se menee eikä mene kauan kun kannattaa hankkia vapaa-ehtoinen eläke hässäkkä ja sairausvakuutus. Ameriikan malliin ollaan menossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Eläke!
« Vastaus #18 : 1.10.2014 kello on 09:19 »
Näin se menee eikä mene kauan kun kannattaa hankkia vapaa-ehtoinen eläke hässäkkä ja sairausvakuutus. Ameriikan malliin ollaan menossa.
Parikymmentä vuotta sitten oli se vapaa-ehtoinen eläkesäästö kova sana. Onneksi ymmärsin silloin siihen liittyä. Sitten heikensivät sitä, eikä monikaan ole enää liittynyt. Kun täytin 58 alkoivat ehdottaa säästöjen nostoja. Nostamma sitten kun olen kokonaan eläkkeellä. Kun olisi aikoinaan ollut enempi nappulaa, että olisi joka vuosi voinut tallentaa maksimi määrän vuodessa.  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:01
Vs: Eläke!
« Vastaus #19 : 1.10.2014 kello on 09:42 »
Mistä tässä edes kertyis eläkettä ku ei töitä meinaa olla.. Pätkä sillon ja pätkä tällön  :-X

Siinä se osasyy eläkeiän nostamiseen onkin, kun työvoimasta lähes 10% on koko ajan työtä vailla, niin niillä, joilla on työtä pitää kartuttaa työttömienkin eläketurvaa, vai olen olenko ihan väärässä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
Vs: Eläke!
« Vastaus #20 : 1.10.2014 kello on 10:24 »
Siinä se osasyy eläkeiän nostamiseen onkin, kun työvoimasta lähes 10% on koko ajan työtä vailla, niin niillä, joilla on työtä pitää kartuttaa työttömienkin eläketurvaa, vai olen olenko ihan väärässä.

Olet. Jos eläkeikää laskettaisiin, työttömille tulisi töitä. Valtiolle on kuitenkin halvempaa maksaa korvauksia kuin eläkkeitä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:01
Vs: Eläke!
« Vastaus #21 : 1.10.2014 kello on 11:24 »
Olet. Jos eläkeikää laskettaisiin, työttömille tulisi töitä. Valtiolle on kuitenkin halvempaa maksaa korvauksia kuin eläkkeitä.
Meneekö se noin, että valtio maksaa eläkkeet, minä olen ymmärtänyt, että me itse olemme tehneet työeläkekassaan "talletuksen" jok´ikisestä palkasta, että jos joskus saavutetaan eläkeikä, niin on mistä maksaa eläkettä.

  • Vieras
  • Vs: Eläke!
    « Vastaus #22 : 1.10.2014 kello on 11:27 »
    Ei ne meidän TEL-maksut riitä kuin pieneen osaan siitä eläkkeestä, valtio eli loppupeleissä itsekukin veroineen on maksanut oman eläkkeensä.

  • Vieras
  • Vs: Eläke!
    « Vastaus #23 : 1.10.2014 kello on 11:28 »
    Eläke tuo Karmea nimitys rahalle...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:01
    Vs: Eläke!
    « Vastaus #24 : 1.10.2014 kello on 11:33 »
    Ei ne meidän TEL-maksut riitä kuin pieneen osaan siitä eläkkeestä, valtio eli loppupeleissä itsekukin veroineen on maksanut oman eläkkeensä.
    Lainaus Wikipediasta: "Suomessa - kuten useissa muissakin maissa - työeläketurva on lakisääteinen ja pakollinen. Suomalaisten työeläkkeistä kolme neljäsosaa rahoitetaan saman vuoden eläkevakuutusmaksui lla ja yksi neljäsosa aiemmin rahastoiduilla maksuilla ja niiden sijoitustuotoilla."

  • Vieras
  • Vs: Eläke!
    « Vastaus #25 : 1.10.2014 kello on 11:54 »
    Joo tuon minäkin olen lukenut mutta kuten luonteenkuvaani kuuluu, en usko kaikkea lukemaani, varsinkaan veroasioissa.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
    Vs: Eläke!
    « Vastaus #26 : 1.10.2014 kello on 11:59 »
    Eläkevakuutusyhtiöt ne eläkkeet maksaa suurimmaksi osaksi. Valtio astuu kuvaan jos eläke on alle säädetyn rajan tai jos työhistoriaa ja tuloja ei ole ollut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
    • viva la France
    Vs: Eläke!
    « Vastaus #27 : 1.10.2014 kello on 12:03 »
    Ja paras systeemi olisi että kukin itse maksaisi eläkeensä sen jälkeen kun palkka on tullut tilille ja päätäisi paljonko haluaa eläkettä. 
    Ja laskekaaa huviksenne moneksi vuodeksi ollette ITSE oman eläkeenne maksanut.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
    • seniori
    Vs: Eläke!
    « Vastaus #28 : 1.10.2014 kello on 12:18 »
    Eläkevakuutusyhtiöt saavat työeläkerahat palkansaajilta ja suurimmaksi osaksi työnantajilta l. yrityksiltä. Ja yritykset kirjaavat eläkemaksut menoiksi, joista saa alennusta verotuksessa.

    Tätä kautta eläkemaksut kiertyvät valtiolle ja meille veronmaksajille.

    Osa meistä ei pysty hankkimaan toimeentuloaa esim. kehitysvammaisuuden, sairauden tai muuten "yhteiskuntaan sopimattoman" ja me muut maksamme myös heidän elantoaan ja eläkettään. Ja hoidamme muutenkin heidän asioitaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
    Vs: Eläke!
    « Vastaus #29 : 1.10.2014 kello on 12:18 »
    Ja paras systeemi olisi että kukin itse maksaisi eläkeensä sen jälkeen kun palkka on tullut tilille ja päätäisi paljonko haluaa eläkettä. 
    Ja laskekaaa huviksenne moneksi vuodeksi ollette ITSE oman eläkeenne maksanut.

    Yrittäjillähän systeemi toimii noin.