rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.  (Luettu 8593 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #15 : 27.09.2014 kello on 20:20 »
Ei kummosia muistikuvia, uutisista tuota päivällä katteltiin ja koulussa hämmästeltiin porukalla, eipä ollut silloin ikääkään kuin 12v, mutta silti on jäänyt mieleen.
Oot sä noin nuori Thumb Täälää huudellaan jo 70V ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #16 : 27.09.2014 kello on 20:26 »

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #17 : 27.09.2014 kello on 20:41 »
Oho! Ketä sä huutelet?? :D

Ristolla on laskuoppivirhe. ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #18 : 27.09.2014 kello on 20:43 »
Seuraavana aamuna olin keikalla Ilta-sanomien toimituksessa. Siellä oli aikamoinen säpinä päällä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #19 : 27.09.2014 kello on 20:45 »
Olin aamu kahvipöydässä ja kuuntelin koko päivän töissä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #20 : 27.09.2014 kello on 20:46 »
Oho! Ketä sä huutelet?? :D
Sitä kohti mennään kovaa vauhtia ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #21 : 27.09.2014 kello on 20:59 »
Kun tuo meidän Pasi ei ole runoilija, niin mä kerron senkin puolesta tarinan, ei siis silloin vielä edes tunnettu toisiamme.
Pasilla oli siihen aikaan firma, jossa tuotiin maahan sänkyjä Ruotsista. Rekkakuski teki kierroksen Tallinna-Tukholma (sohvia kyydissä), mutta paatti ja rekka ja sohvat upposivat. Tähän rekkan oli siis tarkoitus ottaa kyytiin Pasin firman sängyt. Kuski selvisi hengissä. Asiakkaista osa ymmärsi, miksi sänkyjä ei tullut, mutta osa kuulemma käyttäytyi tosi oudosti. Oli firman vika, ettei sänkyjä tullut ajallaan.
Kuski lähti het seuraavalla viikolla uudestaan laivalle, mutta parin kuukauden päästä joutui jäämään saikulle stressiperäisen vatsahaavan takia.

Mun silloinen työkaveri oli entinen kilpapyöräilijä. Laivalla oli ollut kovakuntoisia pyöräilijöitä, jotka selvisi. Olivat raportoineet, että vanhoilla ihmisillä ei ollut mitään mahiksia pystysuoraan ylöspäin nousevia käytäviä pitkin.  :(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #22 : 27.09.2014 kello on 21:02 »
Kuhan tännekin kerkiäisit.  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #23 : 27.09.2014 kello on 22:07 »
Oot sä noin nuori Thumb Täälää huudellaan jo 70V ;)
Kyllä juu tietääkseni viel nuori oon :D, ei kait kaikki vaanarit vielä eläkeläisiä ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #24 : 28.09.2014 kello on 00:34 »
Mie taisin olla tuolloin hommissa ja jostain tuli tuo tieto Estonian haverista. Muistan ne papin sanat uutisista "syvyydestä minä huudan sinua Herra". Nous siinä vähän pala kurkkuun. Oli se murheen päivä. Estoniassa oli läpi ajettava autokansi ja meni sitten pohjaan perä edellä. Kuin ois kuupalla vettä kauhassu. Moni ihmetteli kun täytty niin nopeasti, kaikenlaisia spekulointeja ja salaliittoteorioita kin on esitetty, mutta aallokko oli silloin tosi korkeeta, yli 10 m:stä. Mahtuu paljon merivettä yhteen aaltoon. Ja vedessä on voimaa.

Tuossa hyvä haastattelu.

http://www.youtube.com/watch?v=SakhYIzjxC4

Muutama vuosi aiemmin, kun Finn Baltic keikahti, olin Hangossa sisarella käymässä. Sen sillonen kihlattu oli Puolustusvoimissa ja tuli päivystäjä tuomaan hälyviestin kesken kahvittelun. Käytiin sitte rantoja koluamassa lamppujen kanssa. Polttoöljyn haju jäi kiinni vaatteisiin, kun sitä oli päässy mereen ja vesirajassa kaikenlaista kelluvaa.Kalliot oli pirun liukkaita. Super Puuma pörräs siinä ja vei sitten polttoleikkuuvehkee t hinaajan pohjan päälle. Ikkunasta seurattiin kiikareilla kun miehet siellä leikkas pohjan auki. Puuma toi sitten miehet maihin sieltä. Sillon kasvo pelastusmiesten kunnioitus korkeelle. Ilma kun oli aivan hiton myteriä. Se proomun pohja näytti luodolta siellä meressä aaltojen keskellä. Hiljaa ootettiin tuleeko miehet sieltä elossa.

Kun tuo Estonia turrma sitten tuli neljän vuoden päästä, niin kyllä veti hiljakseksi. 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Finn-Balticin_onnettomuus

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #25 : 28.09.2014 kello on 01:39 »
Moi Jus66si!

Kuvittele että minäkin olin silloin Hangossa ja katselin tuota samaa luotoa kuin sinäkin ja mikä kaikkein oudoin yhteensattuma että tuosta onnettomuudesta pohjan läpi pelastettu konemies on minun kanta-asiakkaani Korppoossa ja Korppoolainen.

Ollut siitä asti sairaseläkkeellä eikä vieläkään suostu puhumaan siitä haverista.....

                                             t migel

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
« Vastaus #26 : 28.09.2014 kello on 04:15 »
Armeijassa. Olis päivällä ollut napalmin seassa hyppimistä, niin eihän sitä auttanut kun mennä aamulla sairastuvalle valittamaan olevinaan kipeää polvea  :D

Olin siellä jonossa niin sairastuvan upseeri kävi sanomassa kaikille että tuommoinen on käynyt. Eihän sitä itse voinut siinä vaiheessa kuin ihmetellä...

  • Vieras
  • Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
    « Vastaus #27 : 28.09.2014 kello on 08:15 »
    Armeijassa.

    Niin olin minäkin.  :D

    Alokaskaudesta oli jäljellä viimeinen kuukausi ja sen vuoksi jopa kuljetuskomppaniass a oli sitä tekemisen meininkiä ja muistan tuon Estonian kun tultiin yksikköön ja kuultiin siitä sitten samantien ja soitin sitten kotiin myöhemmin illalla niillä hienoilla Soneran 50 markan ladattavilla puhelinkorteilla saadakseen selville asiasta paremmin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
    « Vastaus #28 : 28.09.2014 kello on 10:40 »
    Heräsin , kun helikopterit pyöri kattomme yllä
    ja hetken luulin , että sota on syttynyt
    kun ne siellä kattomme yllä odottivat vuoroaan
    jotta pääsis laskeutumaan Tyksin kentälle
    asuimme silloin siinä melkein naapurissa
    ja ylimmässä kerroksessa
    niin se helokopterin ääni
    oli kuin vieressä olisin seissyt
    niin selkeesti se kuului
    ja toki pistin heti txt tv:n päälle
    ja sieltä sitten jo luinkin ensi uutisia
    ei sen jälkeen uni tullut
    ja tein pienen mutkankin
    kun töihin ajelin
    kun arvasin
    että Tyksin edustalla oli muuta toimintaa silloin  :o

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 22:07
    Vs: Missä sinä olit tasan 20-vuotta sitten.
    « Vastaus #29 : 28.09.2014 kello on 11:47 »
    Armeijassa. Olis päivällä ollut napalmin seassa hyppimistä, niin eihän sitä auttanut kun mennä aamulla sairastuvalle valittamaan olevinaan kipeää polvea  :D

    Olin siellä jonossa niin sairastuvan upseeri kävi sanomassa kaikille että tuommoinen on käynyt. Eihän sitä itse voinut siinä vaiheessa kuin ihmetellä...
    Armeijassa olin minäkin tuolloin. Komppania kutsuttiin päivystäjänpöydän eteen kolmiriviin ja ilmoitettiin asiasta.