Tekniikkakeskustelut > Projektit
Dethleffs alkovi eristeet ja runko
jp1975:
Pienehkö kosteusvaurio alkovissa joka olisi tarkoitus korjata kaverin tallissa (kotoa matkaa n.80 km) .
Osaisiko joku ystävällisesti sanoa minkäkokoiset/vahvuiset eristeet ja runkovärkit on alkovin seinässä/lattiassa,että osaisin hommata nuo etukäteen että ne olisi mukana sitten kun pajalle lähden autoa viemään. Auto on siis -02 Ducato Dethleffs A 5421 ja itse en uskalla alkaa vanereita ym purkamaan etukäteen ettei tule pahempaa vahinkoa.
Kaikki muutkin neuvot kyseiseen hommaan liittyen on enemmän kuin tervetulleita!
Turhan Höpöttäjä:
Joko vuoto kohta on löydetty ja korjattu. :)
jp1975:
Vuotokohta on paikallistettu ja rungon vauriot kosteusmittarilla mittaamalla rajattu eli vuotokohta sijaitsee alkovin alapuolen kulmalistan välissä ,erittäin salakavala vuosien saatossa pikkuhiljaa muhinut.
Kysymys on viikon vanhasta ja minulle arvokkaasta hankinnasta ja kyllä yksityiseltä ostamasta kamppeesta. Päällepäin ei mitään näkyviä vaurioita mutta käytin onneksi varmuuden vuoksi mittauttamassa (ikävä kyllä jälkeenpäin) kun pitolehmästä on kysymys.
Turhan Höpöttäjä:
Siinä kohden missä kosteus mittari piippaa, tee sisävuoraukseen pienen ilmaritilän peittävä aukko, näät onko ihan oikeasti kosteutta. Laita siisti kromattu tai muovinen ritilä päälle. :)
jp1975:
On siellä reilun metrin matkalla runkopuu aivan laho ja keski-suomessa alan nimeltämainitsemato n liike tarjosi jo auttavaa kättään hintaan 4000 euroa en oikein tiennyt oisinko itkeny vai nauranut mutta alkujärkytyksestä selvittyäni toivotin hyvät päivänjatkot ja lähdin ajelemaan kotiinpäin.
Lähdettyäni liikkeestä ja ajeltuani puolisen tuntia puhelin piippasi tekstiviestin merkiksi ja viesti oli tältä kyseiseltä liikkeeltä joka tarjosi nyt palveluaan hintaan 2900 euroa?? no jätin vielä vastaamatta kun noin pian putosi hinta että josko se ois kotipihaan saavuttaessa olisi jo lähempänä tonnia mikä nyt vieläkin minulle juuri auton ostaneelle kuulostaa paljolta parin puupalan ja mahdollisesti eristelevynpalan vaihtamisesta ????
Ei sieltä mitään kumminkaan kuulunut enää ja varmaan se liikkeen edustajakin tajusi että tämän kertainen "ryöstöyritys" ei mennyt läpi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta