Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Vanha skootterin vianhaku selvittely :)

(1/2) > >>

Jushi69:
Morjens taas.
Tämän voisi kai laittaa vaikka vaanarin kulkimen alle mutta laitetaan tänne.
Eli viime vuonna kyselin "eräällä" toisella sivuilla tämmöistä... http://karavaanari.info/index.php?action=printpage;topic=7641.0
No nyt tein sitten kokeiluja kun ei ongelma ollut kadonnut talven aikana... ;D
Eli kokeilin teitin ohjeiden avulla ja niinhän tuo selwisi että rele kerpele oli hajonnut.Ei tainnu se vesi tehdä hyvää siellä releen sisällä .
Notta kiitos näin talven jälkeen avuliaille vaanareille(ainahi 88k ja Ozzy) jotka auttoivat tämänkin dilemman ratkaisussa.Jushi ja tyttö ovat iloisia kun selvisi.Ei tartte ennee räpylää heitellä sille puolelle mihin on kääntymässä. :)

Ossi66:
Hyvä että selvisi ;)

Meillä tytön skootteri on tehnyt vasta yhden iltapäiväreissun mun työpaikalle, oli hieman "tahmea" eli ei meinannut lähteä kiertämään kunnolla.
Taidan ekaksi imuroida tankin kuivaksi (on puoleksi uutta 98:a) ja sekottaa tankkiin 5 prosenttisen sitruunahapon - muutaman tunnin muhimisen jälkeen tyhjennys ja huuhtelu bensalla - sitten suodattimen vaihto ja kaasarin puhdistus.
Olisko sitten tankin ruostehippusten ongelma selätetty tältä kesältä ??? Viime kesänä ruostehippuset oli pari vuotta seisseen skoden iso ongelma.

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 13.04.2011     kello on 20:11 ---Hyvä että selvisi ;)

Meillä tytön skootteri on tehnyt vasta yhden iltapäiväreissun mun työpaikalle, oli hieman "tahmea" eli ei meinannut lähteä kiertämään kunnolla.
Taidan ekaksi imuroida tankin kuivaksi (on puoleksi uutta 98:a) ja sekottaa tankkiin 5 prosenttisen sitruunahapon - muutaman tunnin muhimisen jälkeen tyhjennys ja huuhtelu bensalla - sitten suodattimen vaihto ja kaasarin puhdistus.
Olisko sitten tankin ruostehippusten ongelma selätetty tältä kesältä ??? Viime kesänä ruostehippuset oli pari vuotta seisseen skoden iso ongelma.

--- Lainaus päättyy ---
Pirhana kun täällä tulee niin paljon viestejä että minun kirjoitus hukkui uusien viestien joukkoon   :D
No jos purat kaasarin ja putsaat paineilmalla kaikki mahdolliset kanavat sekä uusit pääsuuttimen vähintään 0.90 mm suuttimella ja siitä vaijerista joka menee neulalle niin siitä jos siirrät yhden pykälän ylemmäs niin saat laihemman seoksen ja alkaa kone kiertämään.Tämän vinkin sain sedältäni joka oli aikoinaan poliisi.Harmiton viritys sinällään jota kytin pentuna Solikassa eikä leikannu mäntä kiinni.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 13.04.2011     kello on 21:16 ---Pirhana kun täällä tulee niin paljon viestejä että minun kirjoitus hukkui uusien viestien joukkoon   :D
No jos purat kaasarin ja putsaat paineilmalla kaikki mahdolliset kanavat sekä uusit pääsuuttimen vähintään 0.90 mm suuttimella ja siitä vaijerista joka menee neulalle niin siitä jos siirrät yhden pykälän ylemmäs niin saat laihemman seoksen ja alkaa kone kiertämään.Tämän vinkin sain sedältäni joka oli aikoinaan poliisi.Harmiton viritys sinällään jota kytin pentuna Solikassa eikä leikannu mäntä kiinni.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitti vinkistä.
Kaasaria olen tosiaan viimekesänä putsannut toistakymmentä kertaa, kun "ei saanut bensaa". Siinä vaihtui ensin suodatin ja bensat tankkiin, sitten alipainetoiminen bensahana sihteineen kera uuden tankin tyhjennyksen, mutta ei auttanut. sitten vasta alkoi pelata kun teki tankkiin täyspuhdistuksen bensamittarin aukosta. Sitruunahapolla voisi saada tankista loputkin ruostehiput irtoamaan.

Pitänee kokeilla tuota isompaa suutinta ja neulaa alemmas, josko alkas alakierroksilta paremmin lähteä. Nopeutta ei vaan kärsi tulla lisää, kun tuo Leone kulkee jo vakiona 50.

vippe:
Kandee jättää moppeen tankki täyteen syssyl ja sit sitä säilöntäainetta kehiin ni ei pääs ruostuun.
Mulla kyllä on ollu parivuot tankki puolillaan *kopkop* on moppe hyvin toiminut jokasuhteessa  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View