Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Vesivuoto asuntoautossa

<< < (3/5) > >>

Turhan Höpöttäjä:
      ...sit laitan uudet styroksit ja...  Laita uretaania, jos löydät oikean vahvuista. Uretaani ei ole niin ahne imemään kosteutta.  :o

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 14.04.2011     kello on 20:03 ---      ...sit laitan uudet styroksit ja...  Laita uretaania, jos löydät oikean vahvuista. Uretaani ei ole niin ahne imemään kosteutta.  :o

--- Lainaus päättyy ---
Varteenotettava neuvo, mutta periaatteessa on aina lähdettävä siitä että uutta kosteutta ei ole eristeille tarjolla.
 Rakenteiden kuivattamiseen viikko tuntuu lyhyeltä, ennemminkin kuukausi tai kaksikin voi olla oikeampi arvio.
  Toisaalta on kyllä tiedossa tapauksia että lievemmin kosteat rakenteet kuivuvat ajanmyötä itsekseen jopa muovitapetin läpi, kunhan uuden veden pääsy on onnistuttu täydellisesti estämään.

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: mikav - 14.04.2011     kello on 18:55 ---... ...
Kuivaukset,lämityslaitteet ja tehokkaat puhaltimet päällä n. viikon ja sit laitan uudet styroksit ja paksumman päällivanerin ja ... ...

--- Lainaus päättyy ---
  Niin, ja sitten sellainen juttu että pelkkä sisätilan lämmitys vain homehduttaa kosteat rakenteet.
   Kuivauksen aiheuttama kosteus pitää tuulettaa pois sisäilmasta tehokkaan tuuletuksen avulla, kuivausilma ei saisi nähdäkseni olla kovin lämmintä, vaan pikemminkin viileää, ensisijaisesti vain mahdollisimman "kuivaa" ilmaa...?  ( joku paremmin asiaatunteva voisi tarkentaa...)
  Parasta tietenkin olisi jos olisi kondensoiva kuivauslaitteisto. Vaan enhän minä niistä ammattimiesten kuivaus välinestä mitään tiedä.  ;)

mikav:
Juu viikko on lyhyt mutta meinasinkin vaan että laitan jonkinlaiseen nippuun pääsiäisreissua
varten.Kuhan palataan reissusta niin avaan senverran,että saapi kesän kuivua rauhassa.
tukirakenteen alla on ontto tila johon järjestän ilmankierron vaikka 12 v laitetuulettimella.
Mulla 220 Ah akku asuntoosassa, niin ko tuuletin pyörii 0,25 aA virralla tovin.
Mulla kondenssikuivain pörissyt toistaviikkoa ja as.auton lämpötila 20,5 astetta ja kosteus nyt 29 %

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: mikav - 14.04.2011     kello on 20:35 ---... ...
Mulla kondenssikuivain pörissyt toistaviikkoa ja as.auton lämpötila 20,5 astetta ja kosteus nyt 29 %

--- Lainaus päättyy ---
Joo, nyt minusta tuntuu siltä kuin yrittäisin opettaa kalaa uimaan.  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View