rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy  (Luettu 44317 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:33
  • viihtyy puskissa
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #60 : 5.08.2016 kello on 12:43 »
Mun Dometic, tarkkaa mallia en muista, varmaan pari viikkoa oli heikkotehoinen sekä sähköllä että kaasulla, mutta sitten pikku hiljaa alkoi toimia kunnolla, alkoi ilmeisesti aineet sitten kiertää kunnolla. Sähkömiehelle, ja sitten myös rtv-huollossa on kaikenlaista tullut vastaan, kun isäntä ite sitä ensin vähän katsoi  :D niin saa sitten kaasumies irrotella putket tarvittaessa, että pyöritys on se viimeinen vaihtoehto. Onkos joku saanut kumivasaralla koputtelusta apua?

Eeli

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #61 : 5.08.2016 kello on 15:52 »
Mun Dometic, tarkkaa mallia en muista, varmaan pari viikkoa oli heikkotehoinen sekä sähköllä että kaasulla, mutta sitten pikku hiljaa alkoi toimia kunnolla, alkoi ilmeisesti aineet sitten kiertää kunnolla.  Onkos joku saanut kumivasaralla koputtelusta apua?

Näinhän se on. Jos kaappi on pitkään käyttämättä, litkut on myöskin painovoiman armoilla.
Jos siellä on sakkautumia, koputtelu auttaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.05.2020 kello on 20:21
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #62 : 13.08.2016 kello on 22:25 »
En tiä oliko mitää apua, mutta mä lämmitin kuumailmapuhaltimel la putkiston, koputtelin ja kääntelin. Sitte kaasulla käyntiin ja nyt on toiminut muutaman päivän. Ajattelin antaa olla muutaman viikon, josko vaikka elpyis täysin. Sitten  pitkien parkkien aikana aika-ajoin kylmäksi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 17:07
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #63 : 16.11.2016 kello on 13:38 »
Havaintoja jääkaapin toiminnasta kaasulla. - Dometic RM 8551 jääkaappi on toiminut todella hyvin uusittuani kesällä polttimen suuttimen ja rassattuani puhtaaksi ennen poltinta olevan kaasuputken ohuella pyöröviilalla / paineilmalla / pesemällä. Kaasuputki tahtoo ruostua n 5 cm matkalta ennen suutinta. Tämän pelkän puhdistuksen kun tekee kerran vuodessa, niin uskon jääkaapin palvelevan käyttäjää toivotulla tavalla. Käyttöohjeessa seinäritilä tulee peittää talviritilällä jo n +10 astetta viileämmällä kelillä. Seinäritilän alaosaan jää kapea rako ilmankiertoa varten, pakokaasut poistuvat tässä vaunussa katon kautta ulos. Tän mallin jääkaapissa termostaatti katkoo kaasun tuloa ja kipinäsytkä naputtelee kaasun tulille. Jääkaapin lämpötila on pysynyt hyvin pyydetyssä lämpötilassa kesäkelilläkin, sopivan kylmää "kolmosella". (Ohjaustaulussa kolme valopallukkaa, kylmintä 5 valopallukkaa)
 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #64 : 16.11.2016 kello on 15:04 »
rassattuani puhtaaksi ennen poltinta olevan kaasuputken ohuella pyöröviilalla / paineilmalla / pesemällä. Kaasuputki tahtoo ruostua n 5 cm matkalta ennen suutinta. Tämän pelkän puhdistuksen kun tekee kerran vuodessa, niin uskon jääkaapin palvelevan käyttäjää toivotulla tavalla.

Minulla on kulkimessa kaasujääkaappi ja mökillä kaksi. En koskaan ole niistä kaasuputkea putsannut. Aina ennen kun kytken täyden pullon kiinni, suhautan kaasua reilusti pullosta, että kosteus poistuu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #65 : 16.11.2016 kello on 15:45 »
Minulla on kulkimessa kaasujääkaappi ja mökillä kaksi. En koskaan ole niistä kaasuputkea putsannut. Aina ennen kun kytken täyden pullon kiinni, suhautan kaasua reilusti pullosta, että kosteus poistuu.
Ongelma ei olekaan kosteus pullosta kaappiin, vaan kaapista pulloon päin. Ruostumisongelma on estettävissä kupariputkilla. Olen tuon suhautuskikan kuullut ja sitä muistaessani toteutan. Hyödystä en osaa sanoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #66 : 16.11.2016 kello on 16:50 »
Ongelma ei olekaan kosteus pullosta kaappiin, vaan kaapista pulloon päin. Ruostumisongelma on estettävissä kupariputkilla.

Tosi on.

Olen tuon suhautuskikan kuullut ja sitä muistaessani toteutan. Hyödystä en osaa sanoa.

Niin... Miksi siellä olisi kosteutta? Ja jos olisi, miten se tietäisi kytätä siinä venttiilillä, tullakseen ulos?
 ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #67 : 16.11.2016 kello on 17:06 »
Niin... Miksi siellä olisi kosteutta? Ja jos olisi, miten se tietäisi kytätä siinä venttiilillä, tullakseen ulos?
 ;D
Ajattelin kosteutta venttiilin ja (paikalleen kierretyn) säätimen välillä. No,  minkä verran kosteutta tähän mahtuu? Ja eikö haihdu muun virtauksen mukana?
Jätän suhauttelut turhana tekemättä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:52
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #68 : 16.11.2016 kello on 17:21 »
 Kuka tietää miksi kaasupullossa voi olla kosteutta( vettä)?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #69 : 16.11.2016 kello on 19:10 »
Kuka tietää miksi kaasupullossa voi olla kosteutta( vettä)?

Niitä pulloja pestään joskus ja pesujäänteitä voi jäädä pulloon. Minä kyllä suosittelen suhautusta ihan kokemuspohjalta, mutta tämä on minun mielipide ja muistaakseni jopa Primuksen ohje.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #70 : 16.11.2016 kello on 19:15 »
Jos kaasupullossa olisi vettä, niin missä se olisi?

Litra vettä painaa kilon, litra kaasua painaa puoli kiloa.  :-\

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:52
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #71 : 16.11.2016 kello on 20:03 »
Niitä pulloja pestään joskus ja pesujäänteitä voi jäädä pulloon. Minä kyllä suosittelen suhautusta ihan kokemuspohjalta, mutta tämä on minun mielipide ja muistaakseni jopa Primuksen ohje.
Kaasupullot koeponnistetaan ja samalla pestään tietyn ajan kuluttua ja se koeponnistus tapahtui ainakin aiemmin vedellä.
 Vedellä siksi koska vesi ei painu kokoon ja jos pullo ei kestä tuota ylipainetta siihen tulee ainoastaan pieni repeämä ,eikä se räjähdä. Sen takia juuri koeponnistuksesta ja maalauksesta tullut pullo saattaa sisältää myös jonkin verran kosteutta(vettä).
 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #72 : 17.11.2016 kello on 11:45 »
Miksi se pulloon jäänyt vesi olisi juuri venttiilin lähellä valmiina suhahtamaan ensimmäisenä pois?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:44
  • Häme
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #73 : 17.11.2016 kello on 14:35 »
Miksi se pulloon jäänyt vesi olisi juuri venttiilin lähellä valmiina suhahtamaan ensimmäisenä pois?

Kysymykseen en tiedä oikeaa vastausta. Itse olen ottanut tavaksi suhauttaa aina vaihtopulloa lyhyesti, -noin 2-3 sekuntia- ennen paikalleen kytkemistä.
Omaa kokemusta on kahdesta kerrasta, kun suhautuksesta on tullut selvästi näkyvä "höyrypilvi". Mitä ainetta "pilvi" oli, sitä en tiedä, enkä sitäkään, oliko se kaasun seassa olevia epäpuhtauksia, vai pullon venttiilin sisällä olleita epäpuhtauksia. Ensinmäisen kerran havaitessani "pilven", niin vasta neljäs suhautuskerta oli puhdas. Toisella kerralla jatkoin suhautusta vähän kauemmin havaittuani "pilven". Toinen suhautus olikin jo puhdas.

Ei tämä epäpuhtauksien esiintyminen pulloa suhauttaessa kovin yleistä ole. Minunkin kohdalle se on osunut vain 2 kertaa.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Jääkaappi ei jäähdy kaasulla. Sähköllä jäähtyy
« Vastaus #74 : 17.11.2016 kello on 15:12 »
Omaa kokemusta on kahdesta kerrasta, kun suhautuksesta on tullut selvästi näkyvä "höyrypilvi". Mitä ainetta "pilvi" oli, sitä en tiedä,

Voisko olla 'nestekaasua', joka ei ole kunnolla höyrystynyt, kun pääsee purkaantumaan täydellä paineella ?