Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Kevytperävaunun sähköt
Petrooli:
Alkoiko nuo valoviat silloin kun asensit ne ledi äärivalot?
Satuitko katkaisemaan etuparkkien johtoja juotos puuhissasi?
Onko mahdollista että plus- ja maajohdot olisi mennyt ristiin juottaessasi ledi äärivaloja?
Kytkitkö ledi äärivalot ja etuparkit rinnan vai sarjaan?
Eikös ledit ole diodeja, joten voisiko ne sarjaan kytkettynä katkaista maadutuksen?
Nämä on vaan pelkkiä arvailuja. :-X
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 2.09.2014 kello on 23:16 ---Alkoiko nuo valoviat silloin kun asensit ne ledi äärivalot?
Satuitko katkaisemaan etuparkkien johtoja juotos puuhissasi?
Onko mahdollista että plus- ja maajohdot olisi mennyt ristiin juottaessasi ledi äärivaloja?
Kytkitkö ledi äärivalot ja etuparkit rinnan vai sarjaan?
Eikös ledit ole diodeja, joten voisiko ne sarjaan kytkettynä katkaista maadutuksen?
--- Lainaus päättyy ---
Sehän oli jo tuolla aloituksessa "Olen kyllä lisännyt kärryyn ledi äärivalot, mutta niiden kytkentöjen poistaminen ei muuta asiaa"
Ledi ei toimi väärinpäin olleskaan.
Siellä takavalossa täytyy olla jotain perin ihmeellistä sen maadoituksen suhteen - ei oikeen tuu mitään muuta mieleen. Eli sen maadoituspisteen jonka maadoitit ja polttimoiden välissä.
Toinen mahdollisuus tietysti virransyötön notkahdus, mutta eihän se voi olla sama vika kolmessa eri autossa - etenkin kun muissa vedettävissä ei ole vikaa.... ???
kettunen:
Moi
Mulla oli vähä samanlaista vikaa vanhassa kärryssä Se oli mulla lainassa ensin usein ja sit ostin sen itselle.
Loppu kun vaihdoin kaikki valasimet uusiin ja johdotin kaikki uusilla johdoilla suoraan maajohtoineen aina kullekkin valaisimelle.( Käytin 3x1.5 kumikaapelia.) Ruiskutin kaikki liitokset sellasella vahalla joka estää kostumisen ja hapettumisen. Mulle jäi sellainen käsitys että suurin syy siihen vilkkumiseen oli "huono maadotus ja kosteus,hapettumat ja ruoste."
Eli edellisen omistajan huolimattomuus.
Sen jälkeen ei ole tarvinnut tehä mitään.
Vois tietysti mittailla takaa alkaen mihin asti jännite heittelee lamppu kerrallaan,jos riittää kärsivällisyyttä. Minä laittaisin suoraan uudet johdot ja valasimet niin tulee vuosiksi kuntoon.
Terv. Toivo
Sipa79:
Löytyihän se vika sieltä kun tarpeeksi kauan etsi. Takavaloille tulevien johtojen läpivienti on toteutettu liittimellä. Sieltä auton pistokkeelta kun mittasin jänniteet ja vertasin takavaloille tulevien piuhojen päihin( em. liitin siis irti) jännitehäviö oli vain muutaman kymmenyksen, mutta kun liittimen napsautti kiinni ja otti lukemia polttimon kantojen liittimistä, oli pudotus sitten yhden voltin luokkaa ja ylikin. Johdot siis pitäis olla ok, mutta se läpivienti takavalorasiaan pitää tehdä uusiksi ja ilman mitään liittimiä. Jos ei sillä rupee toimimaan, niin sitten mä väännän koko kärryyn uudet johdotukset.
Sori jos mun termit ja yksiköt on päin honkia. Ei oo toi sähköpuoli ihan täysin hanskassa. Siksipä mä kyselenkin neuvoja ympäri kyliä ;D
Ja kiitos neuvoista ja vinkeistä.
kettunen:
Hyvä kun löyty vika.
Ja mitä kysymiseen tulee oot ymmärtänyt palstan tarkoituksen,minä ainakin oon saanu aina täältä tosi hyviä vastauksia ja neuvoja, eihän sitä meikäläinenkään tienny vaunuista aluksi mitään. Nyt mä tiedän.... vaikkakin vain ihan vähä.
Terv. Toivo
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta