Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
kaasunloppumisen ilmaisin
sahurikake:
laitetaas uusi aihe onko kukaan toteuttanut kaasun loppumisen ilmaisinta , kun ainakin minulle sattuu sitä "päiväkaasua" eli loppuu tietysti aamuyöstä, kaasun loppuessa jääkaapilta (mulla Elekrolux RM 4401) alkaa se pietzokatkaisimen pieni naksutus ja valo siinä vilkkua, jääkaappi yrittää uudelleen sytytystä, no eihän siihen hyvillä unenlahjoilla varustettu herää, mutta jos siihen vois jotenkin kytkeä vaikkapa valojen äänimerkkipiipparin niin että alkaa samaan tahtiin piipata kun se valo siinä katkaisimessa vilkkuu niin eiköhän siihen jo heräisi, ja voisi kömpiä kaasukaapille vaihtamaan kaasuletkun varapulloon... olisko jollakin enemmän sähköstä ymmärtävälla ratkaisua miten sen piipparin voisi kytkeä? vai onko huono idea?
toi F on se pietson katkaisin
tässä skemassa se on ymmärtääkseni E
Haapaniemen Paroni:
Kake näin ystävän neuvona,suuttumatta,niin pullon vaihtaja ja kaksi kaasupulloa ;)
sahurikake:
juuh kaks pulloa aina matkassa, mutta vaihtelemisen hoitaisin kyllä itse.... niin on silloin aamuyöllä on edes toisessa pullossa kaasua :D
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: sahurikake - 30.08.2014 kello on 18:39 ---juuh kaks pulloa aina matkassa, mutta vaihtelemisen hoitaisin kyllä itse.... niin on silloin aamuyöllä on edes toisessa pullossa kaasua :D
--- Lainaus päättyy ---
Niin mutta eiks se ois mukavepaa köllötellä vaimon vieressä,ja jättää se yö hyppely pois ;) Terveisiä täältä :D
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: sahurikake - 30.08.2014 kello on 18:21 --- ja voisi kömpiä kaasukaapille vaihtamaan kaasuletkun varapulloon... olisko jollakin enemmän sähköstä ymmärtävälla ratkaisua miten sen piipparin voisi kytkeä? vai onko huono idea?
--- Lainaus päättyy ---
Jos ja kun kaasu loppuu yöllä, jääkaappi ei ole se murhe, kun ei sitä yöllä avata. Mutta lämmitys, ensin on viileänkähmä, sitten tulee katsottua pelaako lämmitys. Lämmitys puolelle se hälytys on laitettava. Kaasupulloihin semmoset sulut, että suluilla tyhjän pullon puoli kiinni ja täysi auki. Ee muuta kun kuset, ja nukkumaan. :D
Jos olet hyvä muistinen, silloin automaattinen pullonvaihtaja, varo ettei sitten ole kahta tyhjää pulloa kun ulkona pakkanen paukkuu. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta